Pozycjonowanie

Anchor text, czyli o frazach, na które pozycjonujemy

Jeśli chodzi o język HTML, znacznik <a> służy do tworzenia tzw. kotwicy (anchor). Tego typu struktura może zawierać ukryty odnośnik, który prowadzi do innej strony internetowej. Taki zakotwiczony link www, zwykle kryje się pod postacią tekstu. Z powyższego wynika, że anchor text jest więc tekstem, pod którym, w kodzie HTML, kryje się odnośnik do innego adresu online.

W całym zbiorze działań, jakie składają się na pozycjonowanie stron, link building odgrywa dość ważną rolę. Zaś przy budowaniu zbioru linków prowadzących do promowanej przez nas witryny internetowej, musimy bardzo uważać, na jakie anchory ją linkujemy. Ważne jest bowiem, żeby różnicować tego typu frazy kluczowe. Nie dość, że im więcej fraz, tym lepiej, to jeszcze trzeba zachowywać odpowiednie proporcje. Zróżnicowanie polega między innymi na tym, że największy procentowy udział (ze wszystkich użytych kotwic) we frazach, mają mieć frazy brandowe, będące po prostu nazwą naszej domeny, firmy, czy bloga, itp. Widać to też w polityce dodawania wpisów do rozmaitych mocnych baz linków przychodzących – popularne katalogi stron, jak na przykład katalog Onetu, nie akceptują innych tytułów wpisu niż nazwa dodawanej do bazy firmy lub strony. Zresztą przy obecnie stosowanych algorytmach, duża ilość identycznych anchorów na frazy np. regionalne, może skutkować nałożeniem na pozycjonowaną stronę karnego filtra.

Linkowanie na frazy kluczowe a linki naturalne

Gdy próbujemy zdobywać odnośniki przychodzące np. z forów dyskusyjnych, pamiętajmy, że link ma wyglądać naturalnie. Dlatego też, anchor w postaci „tutaj” czy „strona www” jest bardziej wiarygodny niż fraza kluczowa regionalna, a szczególnie np. z nazwą miasta w formie nieodmienionej. Z drugiej strony, ludzie czytają fora i są wyczuleni na spam reklamowy – nie klikną więc w kotwicę typu „tanie przeprowadzki Białystok” – zarówno sam link, jak i jego tekstowe otoczenie muszą wyglądać jak treść stworzona zupełnie spontanicznie. Inaczej cały wysiłek pójdzie na marne i post z takim anchorem może zostać bardzo szybko skasowany, a my dostaniemy ostrzeżenie lub bana.

Czytaj  Prawidłowe tworzenie odwołań
Polecane wpisy
Znaki specjalne w opisach i tytułach stron

Gdy coraz trudniej o zdobycie kolejnych, wyższych pozycji w wyszukiwarce, każdy sposób na wyróżnienie naszego wyniku wśród listy 10 identycznych Czytaj dalej

Nowy czynnik rankingowy Google – Rich Snippets

Kilka dni temu John Mueller z Google zapowiedział możliwość małej zmiany w algorytmie wyszukiwania. Być może będziemy mieli nowy czynnik Czytaj dalej