Pozycjonowanie

Anchor text, czyli o frazach, na które pozycjonujemy

Jeśli chodzi o język HTML, znacznik <a> służy do tworzenia tzw. kotwicy (anchor). Tego typu struktura może zawierać ukryty odnośnik, który prowadzi do innej strony internetowej. Taki zakotwiczony link www, zwykle kryje się pod postacią tekstu. Z powyższego wynika, że anchor text jest więc tekstem, pod którym, w kodzie HTML, kryje się odnośnik do innego adresu online.

W całym zbiorze działań, jakie składają się na pozycjonowanie stron, link building odgrywa dość ważną rolę. Zaś przy budowaniu zbioru linków prowadzących do promowanej przez nas witryny internetowej, musimy bardzo uważać, na jakie anchory ją linkujemy. Ważne jest bowiem, żeby różnicować tego typu frazy kluczowe. Nie dość, że im więcej fraz, tym lepiej, to jeszcze trzeba zachowywać odpowiednie proporcje. Zróżnicowanie polega między innymi na tym, że największy procentowy udział (ze wszystkich użytych kotwic) we frazach, mają mieć frazy brandowe, będące po prostu nazwą naszej domeny, firmy, czy bloga, itp. Widać to też w polityce dodawania wpisów do rozmaitych mocnych baz linków przychodzących – popularne katalogi stron, jak na przykład katalog Onetu, nie akceptują innych tytułów wpisu niż nazwa dodawanej do bazy firmy lub strony. Zresztą przy obecnie stosowanych algorytmach, duża ilość identycznych anchorów na frazy np. regionalne, może skutkować nałożeniem na pozycjonowaną stronę karnego filtra.

Linkowanie na frazy kluczowe a linki naturalne

Gdy próbujemy zdobywać odnośniki przychodzące np. z forów dyskusyjnych, pamiętajmy, że link ma wyglądać naturalnie. Dlatego też, anchor w postaci „tutaj” czy „strona www” jest bardziej wiarygodny niż fraza kluczowa regionalna, a szczególnie np. z nazwą miasta w formie nieodmienionej. Z drugiej strony, ludzie czytają fora i są wyczuleni na spam reklamowy – nie klikną więc w kotwicę typu „tanie przeprowadzki Białystok” – zarówno sam link, jak i jego tekstowe otoczenie muszą wyglądać jak treść stworzona zupełnie spontanicznie. Inaczej cały wysiłek pójdzie na marne i post z takim anchorem może zostać bardzo szybko skasowany, a my dostaniemy ostrzeżenie lub bana.

Czytaj  Z cyklu „Praca SEO copywritera” - teksty synonimizowane
Polecane wpisy
9 grzechów afiliacji

W każdej kampanii biorą udział cztery strony: klient, reklamodawca, wydawca oraz sieć afiliacyjna. Tę ostatnią niektórzy klienci chcieliby pominąć, ale Czytaj dalej

6 najczęściej popełnianych błędów marketingowych

1. Ustalenie złej ceny Pewna kobieta prowadziła sklep z pamiątkami dla turystów. Interes szedł całkiem nieźle. W sezonie było dużo Czytaj dalej

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej pozwoli nam dotrzeć do szerokiego grona klientów. Ważna jest nie tylko liczba odwiedzających, ale również ich Czytaj dalej

Panda vs pozycjonowanie treścią

Algorytm Panda. Te dwa słowa podsumowują, dlaczego nie opłaca się dziś specjalnie inwestować w tradycyjne pozycjonowanie stron internatowych (tradycyjne, czyli Czytaj dalej

SmartContext – reklama kontekstowa w boksach i linkach

Dziś Darek z linkpraca.pl napisał o SmartContext, ciekawym systemie reklamy kontekstowej. Testuję go od 10. listopada i chyba nadszedł dobry Czytaj dalej

Czym grozi kopiowanie treści z innych stron?

Internetowy plagiat bywa niestety zjawiskiem dosyć powszechnym. Brak oryginalnych tekstów, czy też powielanie ich z innych witryn, nie prowadzi z Czytaj dalej

Udostępnij wpis: