Pozycjonowanie

Po co budować własne zaplecze SEO?

Gdy pozycjonujemy stronę, warto pozyskiwać linki przychodzące z jak największej liczby zróżnicowanych źródeł. Dla przykładu, katalogi stron, czy presell pages, to tylko ułamek tego typu bazy odnośników. Kiedy zależy nam na dobrych efektach pozycjonowania i nie chcemy ryzykować utraty jakości pozyskiwanych linków, warto zbudować własne, dedykowane zaplecze SEO. W tym celu przyda się zakup sporej ilości domen (min. kilkanaście, jednak najlepiej kilkadziesiąt), o różnych adresach IP oraz umiejscowionych na różnych serwerach.

Zaplecze darmowe vs płatne

Niektórzy usiłują zbudować strony zapleczowe, korzystając np. z darmowych platform blogowych. Takie działanie jest jednak obarczone pewnym ryzykiem – administratorzy sieci typu blox, mogą uznać zaplecze za typowy spam i dezaktywować nasze strony. Zresztą zwykle zakładanie tego typu bloga jest niezgodne z regulaminem i to kwestia czasu, kiedy taką witrynę nam skasują. Często jednak spotykamy się z tego typu praktykami i zdarza się, że w międzynarodowych serwisach blogi utrzymują się przez kilka lat, co przy dobrej promocji takich stron i regularnym uzupełnianiu ich ciekawą treścią, pozwala na pozyskanie z nich ruchu do docelowo pozycjonowanych witryn czy serwisów.

Zaplecze dobrej jakości

Z pewnością strona zapleczowa nie może wyglądać jak stereotypowe zaplecze SEO, czyli po prostu zawierać kiepskie teksty z linkami i mieć jakiś losowy szablon graficzny. (O wyróżniku wizualnym piszemy w kontekście platformy WordPress, która wręcz idealnie nadaje się na zaplecza pozycjonerskie, ale nie tylko). Wartościowe zasoby SEO mają wyglądać estetycznie i zawierać ciekawą treść – nie tylko z punktu widzenia robotów Google, ale i potencjalnych użytkowników, którzy będą cyklicznie wracać na daną stronę. Oczywiście problematyka treści zaplecza jest pokrewna tematyce witryn, jakie chcemy w ten sposób wypozycjonować. Zaplecze pozycjonerskie w formie bloga, może być zbiorem tekstów na tematy związane z daną branżą, ale ujęte w szerszej perspektywie.

Czytaj  Pozycjonowanie stron jak zacząć
Polecane wpisy
Wizytówka Google za darmo
Wizytówka Google za darmo

Tak, wizytówka Google (Google My Business) jest bezpłatnym narzędziem oferowanym przez Google. Możesz założyć i zarządzać wizytówką Google dla swojej Czytaj dalej

Jak indexować strony w Google: Praktyczne porady
Jak indexować strony w Google: Praktyczne porady

Jeśli prowadzisz stronę internetową, jednym z kluczowych celów jest jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Aby Twoja strona była dobrze Czytaj dalej