Pozycjonowanie

Kody QR na stronie internetowej a pozycjonowanie

Czy wykorzystanie kodów 2d czy 3d (popularne kody QR) w obrębie danej witryny może mieć jakiś wpływ na pozycję tej strony w wynikach wyszukiwania? To z pewnością bardzo intrygująca kwestia. Otóż w wypadku Google, istnieje ponad 200 czynników rankingowych, i kto wie, czy akurat te kody nie są jednym z nich.

Kod QR (quick response code) zapewni możliwość błyskawicznego odczytania informacji. Do niewątpliwych zalet tego rozwiązania należy też fakt, że można taką grafikę z szyfrem wygenerować nie ponosząc żadnych kosztów, a następnie zamieścić ją na stronie. w dzisiejszych czasach, nie musi być to obrazek w czerni i bieli – ciemną barwę da się zastąpić innym kolorem.

 

Link z kodu QR – czy Google go poprawnie odczyta?

Wiemy już, że dobry link building jest procesem, który w znaczący sposób wspiera pozycjonowanie stron internetowych. Wiadomo także, że kod QR jest nośnikiem informacji – a bardziej precyzyjnie, odnośnika do danej witryny, która przybliży internaucie treści powiązane z konkretnym tematem. Czy jednak roboty Google są w stanie odczytać link przychodzący zaszyfrowany w ten sposób, jako wartościowy odnośnik do naszej odcelowo pozycjonowanej witryny? Choć oczywiście technologie, jakich używa popularna wyszukiwarka, są niesamowicie zaawansowane, to jednak kod QR jest tylko zwykłą grafiką (w dodatku dość abstrakcyjną) i trudno byłoby o jej właściwe zaindeksowanie i kategoryzację.

Kod QR a wzrost ruchu na stronie

Przyciągnąć nowych użytkowników czy też odbiorców można na wiele sposobów. Skuteczne pozycjonowanie strony to oczywiście tylko jedna z metod, choć z pewnością jest ona najbardziej popularna. Użycie kodów ma wpływ na zwiększenie ruchu, zaś wśród nowych userów z pewnością znajdzie się jakiś potencjalny klient. Jeśli nawet sam kod nie jest tożsamy z funkcją, jaką spełnia link przychodzący do naszej witryny, z pewnością warto dywersyfikować metody na pozyskanie nowych czytelników (oraz przyszłych kontrahentów).

Czytaj  Pozycjonowanie sklepów internetowych on-page SEO i off-page SEO.
Polecane wpisy
Jak optymalizować posty na blogu?

Chcesz sam wypozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jak? Mamy dla Ciebie złą i dobrą wiadomość. Zła jest taka, że Czytaj dalej

Jak wypromować stronę internetową w Google?

Zajmijmy się zagadnieniem, jakim są linki przychodzące. Proces link buildingu to bodajże najbardziej istotny czynnik w tym momencie. Niestety niewiele Czytaj dalej

Jak zarabiać na blogu

Nadchodzi w życiu taki moment, kiedy założyciel strony internetowej czy też blogu zadaje sobie pytanie: Jak zarobić na blogu ? Czytaj dalej

Reklama internetowa

Możemy wskazać wiele zalet reklamy w Internecie. Do najważniejszych z nich zalicza się szeroki zasięg oraz niski koszt. Internet znosi Czytaj dalej

Twoja strona nie osiąga zakładanych wyników?

Liczba istniejących stron internetowych przekroczyła miliard. Mając taką konkurencję masz coraz mniej miejsca na błędy. Na szczęście zastosowanie się do Czytaj dalej

Czym się kierować przy wyborze serwera?

Nie każdy kto potrzebuje postawić swoją stronę internetową zna się na rzeczy. Dlatego też oczywiście istnieje cała gama specjalistów, którzy Czytaj dalej

Udostępnij wpis: