Pozycjonowanie

Reklama kontekstowa

Dziś zajmę się wyjaśnieniem, czym jest tzw. reklama kontekstowa i dlaczego jest fajna z punktu widzenia osoby, która poszukuje reklamodawców.

Reklama kontekstowa to wszystkie rodzaje reklam (bannery, linki, boksy reklamowe), które automatycznie dopasowują się do treści strony, w której są umieszczone. System wyświetlający reklamy wie, co znajduje się na stronie i dobiera odpowiednie reklamy na stronie — dlatego jest to reklama kontekstowa.

Wśród systemów reklamy kontekstowej, znaleźć można w polskim internecie między innymi: Google AdSense, OnetKontekst, Adkontekst, SmartContext, AdBid i wiele innych. Jak widać, jest w czym wybierać.

Ja u siebie na stronie stosuję reklamy Google AdSense.

Na czym polega podstawowa przewaga reklamy kontekstowej nad dowolną inną formą reklamy? Przede wszystkim na tym, że automatycznie, bez ingerencji wydawcy (tym pojęciem określany jest w regulaminie Google AdSense właściciel strony emitującej reklamy) są one dopasowywane do treści. Naturalne jest, że gość strony o wycieczkach chętniej kliknie w reklamę jakiegoś hotelu niż reklamę książki kucharskiej. Im bardziej reklamy są zbliżone tematem do witryny, tym więcej ludzi klika.

W tego typu systemach rozliczanie jest najczęściej na zasadzie PPC, czyli Pay Per Click — wydawca otrzymuje wynagrodzenie za kliknięcie a nie wyświetlenie reklamy. Jest to typowa forma wynagradzania w reklamach kontekstowych, choć są od niej pewne odstępstwa.

Polecane wpisy
Czy da się wypozycjonować stronę za darmo?

Przy zerowym budżecie lepiej nie decydować się na promocję strony wyłącznie w katalogach. Darmowe często wymagają linku zwrotnego i jeśli Czytaj dalej

Prowadzisz e-biznes? Zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku.

Jeśli szukasz czego dotyczy zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku przypomnij sobie jakie prawa już dziś przysługują konsumentom. Podstawą polityki konsumenckiej jest konstytucyjne Czytaj dalej