Pozycjonowanie

Reklama kontekstowa

Dziś zajmę się wyjaśnieniem, czym jest tzw. reklama kontekstowa i dlaczego jest fajna z punktu widzenia osoby, która poszukuje reklamodawców.

Reklama kontekstowa to wszystkie rodzaje reklam (bannery, linki, boksy reklamowe), które automatycznie dopasowują się do treści strony, w której są umieszczone. System wyświetlający reklamy wie, co znajduje się na stronie i dobiera odpowiednie reklamy na stronie — dlatego jest to reklama kontekstowa.

Wśród systemów reklamy kontekstowej, znaleźć można w polskim internecie między innymi: Google AdSense, OnetKontekst, Adkontekst, SmartContext, AdBid i wiele innych. Jak widać, jest w czym wybierać.

Ja u siebie na stronie stosuję reklamy Google AdSense.

Na czym polega podstawowa przewaga reklamy kontekstowej nad dowolną inną formą reklamy? Przede wszystkim na tym, że automatycznie, bez ingerencji wydawcy (tym pojęciem określany jest w regulaminie Google AdSense właściciel strony emitującej reklamy) są one dopasowywane do treści. Naturalne jest, że gość strony o wycieczkach chętniej kliknie w reklamę jakiegoś hotelu niż reklamę książki kucharskiej. Im bardziej reklamy są zbliżone tematem do witryny, tym więcej ludzi klika.

W tego typu systemach rozliczanie jest najczęściej na zasadzie PPC, czyli Pay Per Click — wydawca otrzymuje wynagrodzenie za kliknięcie a nie wyświetlenie reklamy. Jest to typowa forma wynagradzania w reklamach kontekstowych, choć są od niej pewne odstępstwa.

Polecane wpisy
SEO PR – optymalne public relations w Sieci

SEO PR, czyli doskonałe połączenie technologii i słowa dla spopularyzowania firmy, marki, produktu, usługi, zdarzenia czy nawet jakiejś osoby, jest Czytaj dalej

Marketing internetowy

Reklama seo jest formą reklamy, której misją jest podnoszenie pozycji w wyszukiwarce na określone słowo główne. Już nie jedna korporacja Czytaj dalej

Pozycjonowanie long-tail

Gdy szukamy informacji na dany temat, często wpisujemy w Google coraz bardziej precyzyjne zapytania. O long tail w pozycjonowaniu możemy Czytaj dalej

Prawidłowe tworzenie odwołań

Na czym polega prawidłowe tworzenie odwołań? Stopniowanie - należy pamiętać o tym, by nasze działania były sukcesywne. Stały przyrost linków Czytaj dalej

Google Panda rozebrana na czynniki pierwsze

Panda jest to nazwa algorytmu Google, a dokładnie tej części algorytmu, która dotyczy treści na stronie. W odróżnieniu od pingwina, Czytaj dalej

Atrybuty ALT i TITLE

Elementy te możemy wstawiać w różnych znacznikach języka (x)HTML. ALT służy do wstawiania opisu alternatywnego w obrazkach wstawianych na stronę. Czytaj dalej

Programy partnerskie dla blogów

Zarabianie na programach partnerskich jest możliwe, ale pod warunkiem, że blog, na którym chcemy zarabiać spełnia kilka warunków. Przede wszystkim Czytaj dalej

Udostępnij wpis: