Pozycjonowanie

Jak sprawdzać linki przychodzące?

Odnośniki, które kierują do naszej strony internetowej, mają z zasady dość spory potencjał co do poprawienia jej widoczności w Google. Oczywiście, najlepiej gdyby wszystkie linki przychodzące były zdobywane ręcznie, w sposób naturalny i pochodziły wyłącznie z zaufanych źródeł. Jeśli nasza domena internetowa ma dość długą historię, mogliśmy ją kiedyś pozycjonować z dobrymi efektami w sposób, który w dzisiejszych czasach mógłby nas narazić na dość poważne konsekwencje. Zaś zdobyty wtedy link może nawet do tej pory, po latach znajdować się w Sieci. Jak sprawdzić tysiące (a może nawet setki tysięcy) odnośników, tak by znaleźć te, które mogłyby być szkodliwe?

Istnieją narzędzia do analizy całego profilu linków do danej strony. Mamy do dyspozycji takie rozwiązania autorstwa rodzimych i zagranicznych specjalistów, praktycznie z każdej półki cenowej i dostępne w różnych przedziałach kwotowych. Dzięki temu można w ramach abonamentu wykupić dostęp na miesiąc, dwa czy dłużej i zrobić kompleksowy przegląd. Wtedy przekonamy się, które z pozyskanych odnośników są bezwartościowe lub nawet szkodliwe. Możemy także sprawdzić, jakie z dawnych źródeł linków nadal są zaufane i mocne, tzn. skąd nadal warto linkować.

Jakie linki mogą szkodzić?

Na szkodę może działać większość SWL-i, jeśli korzysta się z nich nieumiejętnie. Ponadto, należy zwrócić uwagę na katalogi stron, których znaczenie mocno osłabło, wielotematyczne presell pages bez moderacji wpisów oraz linki z miejsc, które stały się teraz bezwartościowymi „farmami” takich odnośników. Oprócz tego, gdy gdziekolwiek pojawiły się wpisy o zdublowanej treści, najlepiej je zmodyfikować lub usunąć – np., gdy użyto słabo zsynonimizowanych tekstów w preclach czy katalogach, może rzeczywiście zaistnieć podejrzenie kopiowania treści. Jeśli komentarze na blogach i forach były dodawane masowo, z pomocą popularnych blastów (np. xRummer), także mogą mieć zły wpływ na pozycjonowanie. Zwróćmy też uwagę na linki z zagranicznych stron o niskiej jakości treści.

Czytaj  Systemy wymiany linków SWL
Polecane wpisy
Social Search

Social search puka do drzwi co raz mocniej. W nadchodzącym czasie będzie to coś znacznie więcej niż klikanie w Google Czytaj dalej

Zmiany marketingowe w Google – coś więcej niż nowe logo

Ostatnio tematem rozmów wśród internautów jest drobna zmiana identyfikacji wizualnej Google. Najbardziej rzuca się w oczy nowa czcionka (bezszeryfowa) - Czytaj dalej

Krótki audyt SEO swojej strony internetowej

Co to jest Audyt SEO? Nawet najbardziej nowoczesna strona internetowa nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, jeśli nie zostanie dostosowana Czytaj dalej

Pozycjonowanie stron internetowych

Prowadzisz bloga? Chcesz się stać bardziej popularny? Pragniesz osiągnąć internetowy sukces? Jeśli tak jest na to znakomite rozwiązanie. Pozycjonowanie stron Czytaj dalej

Pozycjonowanie stron www przez tworzenie odwołań wewnętrznych w serwisie

Pozycjonowanie przez budowanie odwołań wewnętrznych - opiera się na tworzeniu na serwisie www odwołań, które mają na celu kierowanie do Czytaj dalej

Wytyczne pracy zespołu Google oceniającego jakość stron internetowych

Pierwszego marca Google udostępnił plik Search Quality Rating Guidelines, w którym znajdują się informacje dotyczące wytycznych pracy zespołu oceniającego jakość Czytaj dalej

Udostępnij wpis: