Pozycjonowanie

Jak sprawdzać linki przychodzące?

Odnośniki, które kierują do naszej strony internetowej, mają z zasady dość spory potencjał co do poprawienia jej widoczności w Google. Oczywiście, najlepiej gdyby wszystkie linki przychodzące były zdobywane ręcznie, w sposób naturalny i pochodziły wyłącznie z zaufanych źródeł. Jeśli nasza domena internetowa ma dość długą historię, mogliśmy ją kiedyś pozycjonować z dobrymi efektami w sposób, który w dzisiejszych czasach mógłby nas narazić na dość poważne konsekwencje. Zaś zdobyty wtedy link może nawet do tej pory, po latach znajdować się w Sieci. Jak sprawdzić tysiące (a może nawet setki tysięcy) odnośników, tak by znaleźć te, które mogłyby być szkodliwe?

Istnieją narzędzia do analizy całego profilu linków do danej strony. Mamy do dyspozycji takie rozwiązania autorstwa rodzimych i zagranicznych specjalistów, praktycznie z każdej półki cenowej i dostępne w różnych przedziałach kwotowych. Dzięki temu można w ramach abonamentu wykupić dostęp na miesiąc, dwa czy dłużej i zrobić kompleksowy przegląd. Wtedy przekonamy się, które z pozyskanych odnośników są bezwartościowe lub nawet szkodliwe. Możemy także sprawdzić, jakie z dawnych źródeł linków nadal są zaufane i mocne, tzn. skąd nadal warto linkować.

Jakie linki mogą szkodzić?

Na szkodę może działać większość SWL-i, jeśli korzysta się z nich nieumiejętnie. Ponadto, należy zwrócić uwagę na katalogi stron, których znaczenie mocno osłabło, wielotematyczne presell pages bez moderacji wpisów oraz linki z miejsc, które stały się teraz bezwartościowymi „farmami” takich odnośników. Oprócz tego, gdy gdziekolwiek pojawiły się wpisy o zdublowanej treści, najlepiej je zmodyfikować lub usunąć – np., gdy użyto słabo zsynonimizowanych tekstów w preclach czy katalogach, może rzeczywiście zaistnieć podejrzenie kopiowania treści. Jeśli komentarze na blogach i forach były dodawane masowo, z pomocą popularnych blastów (np. xRummer), także mogą mieć zły wpływ na pozycjonowanie. Zwróćmy też uwagę na linki z zagranicznych stron o niskiej jakości treści.

Czytaj  Podstawy pozycjonowania: 10 praktycznych porad
Polecane wpisy
Frazy kluczowe , keywords

Frazy kluczowe (ang. keywords) to słowa lub wyrażenia, które służą do opisu treści i tematu strony internetowej, co ułatwia jej Czytaj dalej

Facebook kontra YouTube.

Kiedy Facebook ogłosił zwiększenie nacisku na wideo internetowe, branża zaczęła wyczekiwać starcia tytanów. „Czy to koniec YouTube?", „Facebook stanie się Czytaj dalej