Pozycjonowanie

System wymiany linków – czy to już Black Hat Seo?

Firmy, które zajmują się świadczeniem usług takich jak pozycjonowanie stron, potrafią omamić klienta perspektywą trafienia do TOP10 nawet w.. 14 dni (autentyczny przypadek)! Jeśliby jednak przyjrzeć się bliżej metodom, jakie one oferują, zdarza się, że głównym środkiem do celu są SWL-e, czyli pozycjonowanie stron klientów poprzez zakup tysięcy odnośników w systemach wymiany linków. Często takie odnośniki pojawiają się np. w boksach reklamowych na dziwnie wyglądających stronach, utworzonych tylko w tym celu – witryna pod SWL jest po prostu bezwartościową farmą linków. Publikacja odnośnika w tysiącach takich miejsc może rzeczywiście spowodować chwilowy wzrost lokaty na liście wyników Google – co z tego, jeśli po paru tygodniach strona otrzymuje filtr i ląduje na przykład 50 czy 100 pozycji niżej. Pozycjonowanie nie polega na szybkim, masowym zdobywaniu ogromnej liczby marnych jakościowo odnośników – to proces długotrwały.
Systemy wymiany linków to nieuczciwa praktyka w pozycjonowaniu, a działanie takie określane jest mianem black hat SEO. Pojęcie oznacza nieetyczne praktyki, za które dana strona może zostać surowo ukarana. Wszelkiego rodzaju filtry czy bany są konsekwencją udziału w SWL, a wyjście z nich może potrwać np. klika tygodni albo nawet miesięcy. Jeśli ktoś osiąga sprzedaż produktów i usług głównie dzięki wyszukiwarce, może to oznaczać duże straty. Może nas dziwić, ze klienci nieuczciwych pozycjonerów dają się często złapać w pułapkę SWL-i – często są to osoby, które dopiero zakładają stronę internetową swojej firmy i nie mają zielonego pojęcia o pozycjonowaniu. Tymczasem warto wiedzieć, że np. pierwsze dwa tygodnie to za mało na osiągnięcie widocznych efektów. Linki przychodzące ze stron o dziwnych nazwach, które dodatkowo wyglądają jak śmietnik ze spamem, nie są sposobem na sukces. Istnieją darmowe narzędzia do sprawdzenia źródeł odnośników oraz wzrostu ich ilości w danym czasie – czasem warto pod tym względem sprawdzić „dotychczasową” firmę SEO, gdybyśmy nie mieli do niej za dużego zaufania.

Czytaj  Content marketing
Polecane wpisy
Pozycjonowanie stron czyli SEO

Techniki pozycjonowania stron internetowych są różne i zmieniają się z miesiąca na miesiąc. Większość firm zajmujących się technikami pozycjonowania stron Czytaj dalej

Darmowe pozycjonowanie strony internetowej

Co rozumiemy pod pojęciem wyszukiwarki? Są to de facto strony internetowe, który powstały po to by indeksować cały Internet, czyli Czytaj dalej

Zdobywanie pozycji za pomocą katalogów stron

Katalogi stron powstają, jako miejsca, w których każdy może innym użytkownikom zaprezentować swoją stronę, która jest zapisywana w odpowiedniej kategorii. Czytaj dalej

Dlaczego, za parę lat znikną z rynku agencje SEO?

Powiedzmy sobie szczerze: to w jaki sposób działała przez wiele lat branża SEO sprawia, że wiele osób słysząc o pozycjonowaniu Czytaj dalej

Praca w internecie – SEO copywriting

Łatwa, lekka, przyjemna i dla każdego - tak można opisać idealną pracę. Pytanie tylko czy takie zajęcie istnieje. Otóż tak. Czytaj dalej

Pozycjonowanie long-tail

Gdy szukamy informacji na dany temat, często wpisujemy w Google coraz bardziej precyzyjne zapytania. O long tail w pozycjonowaniu możemy Czytaj dalej

Udostępnij wpis: