Pozycjonowanie

Na co zwracać uwagę podczas pozyskiwania linków przychodzących?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, warto zabrać się do tego typu działań z rozwagą. Istotnym elementem walki o pierwsze miejsca na liście wyników Google jest link building. Tu też warto dodać, że aktualnie liczy się nie tyle sama ilość odnośników przychodzących, co ich moc – setka dobrze rozplanowanych linków zapewni znacznie lepszy wynik, niż dziesiątki tysięcy tych znacznie mniej wartościowych.

Mocne linki gwarantują wyższą pozycję

Jakie parametry wpływają na moc odnośnika? Można w przybliżeniu ustalić, że warto pozyskać link z każdej z witryn, która pokazuje się w Google w top10 na wrzucone przez nas tematyczne hasło. Tutaj warto zaznaczyć, że wyszukiwarka wręcz faworyzuje linki ze stron powiązanych tematem oraz mających wysokie współczynniki rankingowe (Page Rank, Trust Rank, citation flow itp.).

Strona z linkiem jest w Google wyżej niż Twoja własna – dlaczego tak się dzieje?

Jeśli dopiero niedawno uruchomiliśmy naszą własną stronę, a w pozycjonowaniu wspomagamy się narzędziami takimi jak mocny, branżowy katalog stron, niewykluczone, że na samym początku wynik na dane hasło kluczowe z katalogu będzie wyżej niż ta docelowo pozycjonowana witryna. Nie jest to wcale nic dziwnego i niepokojącego – im dłużej i bardziej umiejętnie będziemy pozycjonowali naszą stronę, tym wyżej z czasem ona się znajdzie. Może się (całkiem słusznie) wydawać, że przyszłość pozycjonowania należy zarówno do umiejętnej optymalizacji własnej strony, jak i do portali czy katalogów tematycznych. Ich właściciele będą więc tym bardziej musieli zadbać o jakość pojawiających się w nich treści.

Co może świadczyć o mocy katalogu stron?

Z pewnością jednym z tego typu parametrów jest nie tylko pozycja w Google na wybrane hasła kluczowe, czy też współczynnik Page Rank, ale też częstotliwość odwiedzin bota wyszukiwarki. Najlepiej gdy admin katalogu regularnie indeksuje wpisy – tego typu ustawienia możemy modyfikować za pośrednictwem Narzędzi dla Webmasterów w Google.

Czytaj  Pozycjonowanie marki
Polecane wpisy
Zoptymalizowane nagłówki H2
Zoptymalizowane nagłówki H2

Zoptymalizowane nagłówki H2 - jak je napisać, aby poprawić pozycję strony w wyszukiwarce? Nagłówki H2 są ważną częścią każdej strony Czytaj dalej

Czynniki rankingowe Google

Prawdopodobnie już wiesz, że Google wykorzystuje około 200 czynników w swoim algorytmie pozycjonującym. Niektóre są sprawdzone, niektóre kontrowersyjne, a inne Czytaj dalej