Pozycjonowanie

Na co zwracać uwagę podczas pozyskiwania linków przychodzących?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, warto zabrać się do tego typu działań z rozwagą. Istotnym elementem walki o pierwsze miejsca na liście wyników Google jest link building. Tu też warto dodać, że aktualnie liczy się nie tyle sama ilość odnośników przychodzących, co ich moc – setka dobrze rozplanowanych linków zapewni znacznie lepszy wynik, niż dziesiątki tysięcy tych znacznie mniej wartościowych.

Mocne linki gwarantują wyższą pozycję

Jakie parametry wpływają na moc odnośnika? Można w przybliżeniu ustalić, że warto pozyskać link z każdej z witryn, która pokazuje się w Google w top10 na wrzucone przez nas tematyczne hasło. Tutaj warto zaznaczyć, że wyszukiwarka wręcz faworyzuje linki ze stron powiązanych tematem oraz mających wysokie współczynniki rankingowe (Page Rank, Trust Rank, citation flow itp.).

Strona z linkiem jest w Google wyżej niż Twoja własna – dlaczego tak się dzieje?

Jeśli dopiero niedawno uruchomiliśmy naszą własną stronę, a w pozycjonowaniu wspomagamy się narzędziami takimi jak mocny, branżowy katalog stron, niewykluczone, że na samym początku wynik na dane hasło kluczowe z katalogu będzie wyżej niż ta docelowo pozycjonowana witryna. Nie jest to wcale nic dziwnego i niepokojącego – im dłużej i bardziej umiejętnie będziemy pozycjonowali naszą stronę, tym wyżej z czasem ona się znajdzie. Może się (całkiem słusznie) wydawać, że przyszłość pozycjonowania należy zarówno do umiejętnej optymalizacji własnej strony, jak i do portali czy katalogów tematycznych. Ich właściciele będą więc tym bardziej musieli zadbać o jakość pojawiających się w nich treści.

Co może świadczyć o mocy katalogu stron?

Z pewnością jednym z tego typu parametrów jest nie tylko pozycja w Google na wybrane hasła kluczowe, czy też współczynnik Page Rank, ale też częstotliwość odwiedzin bota wyszukiwarki. Najlepiej gdy admin katalogu regularnie indeksuje wpisy – tego typu ustawienia możemy modyfikować za pośrednictwem Narzędzi dla Webmasterów w Google.

Czytaj  SEO PR - optymalne public relations w Sieci
Polecane wpisy
Pozycjonowanie bloga

Bloguję już od paru lat  w ramach różnych projektów i właśnie tworząc bloga tak naprawdę pierwszy raz zainteresowałem się pozycjonowaniem. Teraz chciałbym Czytaj dalej

Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Webwriting, SEO i pozycjonowanie Pisanie tekstów na strony internetowe to dosyć szerokie pojęcie, gdyż do poszczególnych działań w Sieci tworzy Czytaj dalej

Atrybuty ALT i TITLE

Elementy te możemy wstawiać w różnych znacznikach języka (x)HTML. ALT służy do wstawiania opisu alternatywnego w obrazkach wstawianych na stronę. Czytaj dalej

Czy ktoś jeszcze korzysta z komunikatora gg?

Jeszcze dziesięć lat temu komunikator internetowy Gadu Gadu był zdecydowanym liderem w Polsce. W tamtych czasach używali go niemalże wszyscy Czytaj dalej

RWD w świecie reklamy mobilnej

Parę miesięcy temu firma Google wprowadziła do swojej przeglądarki internetowej algorytm sprawdzający zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi – strony Czytaj dalej

Facebook kontra YouTube.

Kiedy Facebook ogłosił zwiększenie nacisku na wideo internetowe, branża zaczęła wyczekiwać starcia tytanów. „Czy to koniec YouTube?", „Facebook stanie się Czytaj dalej

Udostępnij wpis: