Pozycjonowanie

YouTube – sojusznik każdego pozycjonera

W czasach walki o najwyższą pozycję w wyszukiwarkach, warto wspomóc się nie tylko G+ czy blogspotem. Link do pozycjonowanej strony możemy zamieścić też na kanale tematycznym w serwisie YouTube. Warto także dodać ciekawe materiały, na przykład krótkie i treściwe video o charakterze poradnikowym. Większa oglądalność z pewnością wpłynie na zwiększoną liczbę odwiedzin strony. Co bardziej istotne, nie będą to oczywiście przypadkowi użytkownicy (w przeciwieństwie do internautów, którzy trafiają do nas z wyszukiwarki na bardzo ogólne zapytania), dzięki czemu znajdziemy oddanych i zaangażowanych odbiorców. Materiały video mają naprawdę bardzo korzystny wpływ na budowanie więzi z klientami.

YouTube a Google

Co ma serwis z filmikami do pozycjonowania? Okazuje się, że całkiem sporo. Amerykańska spółka Google, Inc. jest właścicielem portalu. Stronę serwisu z nagraniami video wyróżnia niemal podręcznikowa optymalizacja oraz wysoki wskaźnik Page Rank. Odnośniki z PR=9 z pewnością wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarce, zaś w przypadku, gdy ktoś obejrzy nasze filmiki, istnieje spore prawdopodobieństwo, że wejdzie też na stworzoną przez nas witrynę internetową.

Jak pozycjonować swoje filmiki na YouTube?

Konkurencja nie śpi – możemy być pewni, że nasi główni rywale już tam są. Zapewne posiadają oni również wiedzę na temat promocji nagrań, tak, by można było je bez problemu odnaleźć w wewnętrznej wyszukiwarce serwisu. Sam dobór słów kluczowych w nazwie pliku umieszczanego na serwerze, w opisie filmiku (nie polecamy dodawać absolutnie wszystkich keywords w samym tytule!) oraz tagach nie stanowi niestety idealnej recepty na spektakularny sukces. Według ekspertów, warto zadbać o nagranie wysokiej jakości materiału, który trwa co najmniej 5 minut. Miarą sukcesu będą nie tylko wyświetlenia, ale przede wszystkim reakcje widzów. Dyskusja w komentarzach, liczba polubień, udostępnienia, subskrypcje kanału – dzięki tym wszystkim czynnikom, filmik będzie dobrze widoczny nie tylko w wewnętrznej szukarce YouTube, ale także w Google.

Czytaj  Promocja na Facebooku: czy się opłaca ?
Polecane wpisy
Pozycjonowanie sklepów internetowych on-page SEO i off-page SEO.

Ruch z wyszukiwarki (organic traffic) jest jednym z największych czynników sukcesu twojej strony, ponieważ umożliwia potencjalną zamianę naszych „poszukiwaczy fraz”  w  klientów lub Czytaj dalej

Algorytm Google od 2003 do 2015 roku

Zobacz infografikę przedstawiającą historię wprowadzania zmian w algorytmie wyszukiwarki Google.   Jesli nie orientujesz się, co to jest algorytm Google’a Czytaj dalej

Pozycjonowanie Long Tail

Autorem koncepcji Długiego Ogona (Long Tail) jest redaktor naczelny magazynu Wired Chris Anderson. W 2004 roku dziennikarz  ten opublikował artykuł Czytaj dalej

Czy w pozycjonowaniu meta tagi mają jakieś znaczenie ?

Pamiętam dni, kiedy zaczynałem „robić” swoją pierwszą stronę internetową. Pamiętam także, jak dużą uwagę zwracałem wówczas na poszukiwanie coraz to nowych tajemnych Czytaj dalej

Linki brandowe – najbardziej bezpieczne odnośniki do twojej strony

Poza samą optymalizacją witryny internetowej, kolejnym ważnym czynnikiem podczas skutecznych prób zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce jest link building. Pozyskanie Czytaj dalej

Jak sprawdzić poziom zaufania i autorytet domeny?

Dzisiaj PageRank nie jest już kluczowym elementem wyznaczającym jakość strony internetowej, jest on co najwyżej jednym z punktów, które należy Czytaj dalej

Udostępnij wpis: