Finanse Informatyka Pozycjonowanie

Prowadzisz lokalną firmę? Pamiętaj o obecności w Google!

Lokalni przedsiębiorcy, szczególnie z branż, które nie mają nic wspólnego ze światem wirtualnym, mogą sądzić, że stworzenie wizytówki w Google Maps to zbędna fanaberia. Dlaczego jest dokładnie na odwrót?

Wielu nowych klientów czerpie informacje z Internetu. Dla większości z nich, Google stanowi podstawowe wirtualne źródło informacji. Nie da się ukryć, że strony z profilami w Google Moja Firma są hołubione w wynikach wyszukiwania. Często też internauci robią sobie „wirtualną wycieczkę” po mapce okolicy i czasem nawet przez przypadek, dowiadują się o obecności siedzib różnych firm. Z pewnością bardzo wygodnie jest mieć fryzjera lub pizzerię tuż obok domu czy po drodze z pracy, i prędzej czy później taka osoba wpadnie przetestować jakość usług.

Znaczenie mobilnej wersji strony – zadbaj o to już teraz

Ważnym elementem takiej witryny firmowej będzie dostępność dla urządzeń mobilnych (coraz więcej zapytań lokalnych pochodzi z telefonów komórkowych). Strona powinna w przejrzysty sposób wyświetlać się na małym ekranie dotykowym i prezentować najważniejsze informacje. Warto zadbać tez o stworzenie wizerunku w sekcji Google Moja Firma – ta część portalu zawiera też obszerną sekcję dotyczącą pomocy, dzięki temu nawet laik przygotuje przejrzystą internetową wizytówkę. Należy dodać, że taki profil może służyć też komunikacji z klientami. Nie tylko będzie to jednostronne informowanie, np. gdy zamieścimy godziny otwarcia, ale też możemy zbierać opinie naszych odbiorców, jak i na nie odpowiadać. W dziale „pomoc” Google informuje także, że otrzymamy dostęp do cennych danych o gościach naszej strony (w jaki sposób wyszukują, skąd pochodzą), co może nam znacznie ułatwić proces pozyskiwania nowych klientów.

Usługa „Google Moja Firma” a pozycjonowanie – ważna informacja

Wszystkie linki z portali powiązanych z Google to mocne odnośniki dofollow, czyli takie, które mają wyjątkową wartość w procesie pozycjonowania. Jak więc widzimy, obecność w wirtualnym świecie owocuje wymiernymi korzyściami i warto tam dołączyć.

Czytaj  Linki brandowe - najbardziej bezpieczne odnośniki do twojej strony

#google

Polecane wpisy
Co oznacza sprzedaż omnichannel? Wyjaśniamy!

Omnichannel, sprzedaż omnikanałowa lub po prostu sprzedaż wielokanałowa to określenia, z którymi można zetknąć się stosunkowo często w kontekstach związanych Czytaj dalej

System wymiany linków – czy to już Black Hat Seo?

Firmy, które zajmują się świadczeniem usług takich jak pozycjonowanie stron, potrafią omamić klienta perspektywą trafienia do TOP10 nawet w.. 14 Czytaj dalej

Robot Poison

Czym takiego jest Robot Poison i do czego służy ? To nic innego jak serwis, dzięki któremu dostajemy na bieżąco Czytaj dalej

SEO – zmiana protokołu z HTTP na HTTPS

Na początku sierpnia 2014 roku Google na swoim oficjalnym blogu podał informację, że certyfikat SSL/HTTPS stał się jednym z czynników Czytaj dalej

Jak usunąć konto Google+

Zobaczmy najpierw, jak ukryć informacje z Twojego profilu: Zaloguj się na stronie https://plus.google.com. Teraz kliknij zdjęcie przypisane do Twojego konta, Czytaj dalej

TrustRank – o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. “listy TR”), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym Czytaj dalej

Udostępnij wpis: