Pozycjonowanie

Google “prawo do bycia zapomnianym”

Koncern Google zaczął w tym tygodniu, na żądanie użytkowników, usuwać z wyników podawanych przez jego wyszukiwarkę niektóre pozycje, stosując się do orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości UE, który w maju zdecydował o “prawie do bycia zapomnianym”.

Poinformował o tym rzecznik Google’a Al Verney, przyznając, że są pewne zaległości, ponieważ “każdy wniosek musi być rozpatrzony indywidualnie”.

 13 maja Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że Google musi usuwać z wyników wyszukiwania linki dotyczące danych osobowych osób prywatnych, jeśli zechce tego sam zainteresowany, a dotyczące go informacje są “nieistotne lub nieaktualne”.

Kilka tygodni po zajęciu stanowiska przez Trybunał Google stworzył internetowy formularz do zgłaszania wniosków o usunięcie wybranych wyników wyszukiwania. Powołał też zespół doradców, który ma mu pomagać w rozstrzyganiu wniosków.

Mieszkańcy 28 krajów Unii Europejskiej, a także Islandii, Norwegii, Liechtensteinu i Szwajcarii, proszeni są w tym formularzu o podanie linku lub linków, które chcą usunąć z listy wyszukiwania. Następnie muszą podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail i przesłać kopię dokumentu ze zdjęciem, a także wyjaśnić, jaki związek podane strony mają z nimi i dlaczego ich zdaniem mieszczą się w kryteriach podanych przez unijny trybunał.

Media informują, że po orzeczeniu Trybunału Sprawiedliwości UE do Google’a wpłynęły dziesiątki tysięcy wniosków z żądaniem usunięcia wyników wyszukiwania.

Przełomowe orzeczenie o “prawie do bycia zapomnianym” unijny trybunał wydał w sprawie skargi złożonej w 2010 roku przez obywatela Hiszpanii przeciwko Google’owi. Skarżył się on, że w wynikach wyszukiwania po wpisaniu jego imienia i nazwiska Google odsyłał do artykułów prasowych sprzed 16 lat, które dotyczyły licytacji jego nieruchomości za długi. Hiszpan argumentował, że zadłużenie spłacił i nie chce, by jego nazwisko było wciąż łączone z tamtą sprawą.

Wcześniej Google bronił się przed wymazywaniem wyników, określając je jako cenzurę. Twierdził, że nie kontroluje danych, a jedynie udostępnia szukającym informacje, które i tak są dostępne w internecie.

Czytaj  Jakie działania składają się na pozycjonowanie?
Polecane wpisy
Social media a pozycjonowanie

Mówi się, że zajęcie miejsca na pierwszej stronie wyników Google niekoniecznie ma związek z obecnością w mediach społecznościowych. Jak jest Czytaj dalej

Optymalizacja serwisu

Optymalizacja witryny polega na odpowiednim ułożeniu oraz ustawienie w odpowiednie miejsca słów kluczowych. Wyszukiwarki biorą pod uwagę częstotliwość słów kluczowych Czytaj dalej

Kiedy warto postawić na pozycjonowanie long tail?

Coraz większa konkurencja w sieci sprawia, że niekiedy bardzo ciężko wypromować swoją firmę. Nie każdy przedsiębiorca posiada środki na to, Czytaj dalej

Dlaczego, za parę lat znikną z rynku agencje SEO?

Powiedzmy sobie szczerze: to w jaki sposób działała przez wiele lat branża SEO sprawia, że wiele osób słysząc o pozycjonowaniu Czytaj dalej

Pomoc profesjonalnych firm

Nie każdy początkujący właściciel serwisu internetowego zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo starań i czasu będzie kosztowało doprowadzenie go Czytaj dalej

Google będzie przejęta przez Alphabet, nowy holding Page’a i Brina.

Google rozpoczyna nowe życie jako... firma zależna. Będzie elementem nowej spółki o nazwie Alphabet, która została założona przez twórców Google. W Czytaj dalej

10 motywów 2017 roku dla WordPress

Jeśli planujecie stworzyć Państwo swoją pierwszą stronę www, to na pewno będziecie zastanawiać nad wyborem nie tylko funkcjonalnego rozwiązania, lecz Czytaj dalej

Copywriter jak nim zostać

Chciałbyś zarabiać na pisaniu? Rozpoczęcie kariery copywritera jest dużo łatwiejsze, niż Ci się wydaje. Oczywiście - nie usłyszysz tego od Czytaj dalej

Udostępnij wpis: