Mówi się, że zajęcie miejsca na pierwszej stronie wyników Google niekoniecznie ma związek z obecnością w mediach społecznościowych. Jak jest naprawdę? Z pewnością większość ruchu na pozycjonowanych stronach pochodzi z wyszukiwarki, ale gdy spojrzymy na statystyki odwiedzin, trafią się też przekierowania z Facebooka albo Twittera (o ile oczywiście posiadamy tam profil). Co więcej, przy wpisaniu w Google nazwy danej firmy, zaraz obok firmowej witryny pojawią się też linki do oficjalnych kont na fejsie, czy w jakiejkolwiek innej społecznościówce.
Linki z social media – jaka jest ich wartość w pozycjonowaniu?
Nie oszukujmy się, serwisy typu Google Plus, Pinterest czy FB mają dość wysokie współczynniki Page Rank i Trust Rank, a także plasują się bardzo wysoko w różnych zestawieniach autorstwa platform z narzędziami dla pozycjonerów (np. moz.com). Jeśli część linków do naszej strony pochodzi właśnie z tego typu źródeł, może to przełożyć się na wynik wyszukiwania. Oczywiście, nie zaniedbujmy również optymalizacji strony pod SEO – to w dalszym ciągu jest najbardziej istotne. Ostatnio w serwisach ze zleceniami pojawiają się oferty ze zdobywania linków z profili społecznościowych, co ma różnicować profil odnośników do danej strony. Niekiedy, takie działanie ma ogromne znaczenie – na przykład w sytuacjach, gdy do tej pory pozyskiwaliśmy linki jedynie z katalogów albo pressel pages i strona spadła np. o dziesięć, dwadzieścia czy nawet więcej oczek w rankingu.
Content marketing i social media
Gdy prowadzimy firmową stronę, warto zadbać o ciekawą treść – niech będą to zarówno estetyczne zdjęcia, interesujące grafiki oraz wciągające teksty. Jeśli coś przyciągnie uwagę odbiorców, możemy być pewni, że ktoś zacznie udostępniać naszą stronę w mediach społecznościowych i zyskamy dość duży zasięg. Ponadto, każdy odnośnik z Facebooka lub innych tego rodzaju serwisów ma dość sporą moc, która zwiększa wiarygodność naszej strony internetowej.