Pozycjonowanie

Artykuły do przedruku a pozycjonowanie stron

Link building jest bardzo ważnym czynnikiem, który pozwala witrynom www osiągnąć wyższe pozycje w Google. Wartościowe odnośniki to takie, które pozyskujemy ręcznie, zaś przy okazji najlepiej, gdy odsyłacz otoczony jest ciekawym tekstem, pisanym dla ludzi, nie dla samych robotów wyszukiwarek. W związku z powyższym, serwisy z artykułami (w treści pojawia się tam odnośnik do strony) od długiego już czasu cieszą się sporą popularnością.

 

Jak napisać artykuł, by zdobyć link przychodzący do strony?

 

Z kwestii czysto technicznych: tekst powinien posiadać minimum 2 000 – 2 500 znaków oraz tematycznie powiązaną grafikę, najlepiej naszego autorstwa, czy też udostępnioną na licencji creative commons (pomocne będą też strony z darmowymi grafikami – jest ich dośc sporo). Napiszmy nasz artykuł do przedruku w przejrzysty, zrozumiały sposób. Przy okazji, warto przedstawić tematykę na tyle interesująco, żeby ktoś rzeczywiście to przeczytał i podał dalej link do tego tekstu, np. za pośrednictwem najpopularniejszych mediów społecznościowych. Warto, byśmy pomyśleli nad sformułowaniem naszego przekazu tak, by później odnośnik do artykułu był udostępniany jak najczęściej – jest o to znacznie łatwiej, jeśli temat dotyczy np. aktualnych wydarzeń. Im częściej odnośnik do tekstu pojawi się we wiodących serwisach social media, tym nasze pozycjonowanie będzie skuteczniejsze.

 

Uwaga: zagrożenie duplicate content (powielona treść)

 

Ma się rozumieć, że artykułów z serwisów typu eioba, czy też artelis i in. nie umieszczamy na docelowej – pozycjonowanej przez nas stronie. Niekoniecznie też nadają się one na zaplecza wyższego poziomu. Portale z tekstami ”do przedruku” służą obecnie temu, by zwykli użytkownicy dzielili się społecznościowo ciekawą treścią. Duplicate content, czyli zdublowana treść, obniża wiarygodność strony, na której wybiciu się w Google nam najbardziej zależy. Oczywiście wspomniane serwisy z tekstami mogą nam się przydać do różnicowania źródeł linków – jednak korzystajmy z nich z głową i wybierajmy jedynie te najbardziej wartościowe. W Internecie znajduje się wiele aktualnych zestawień i rankingów tego typu portali, zaś w naszym tekście wymieniliśmy dwa bodajże najważniejsze z nich.

Czytaj  Pozycjonowanie stron czyli SEO
Polecane wpisy
Optymalizacja serwisu

Optymalizacja witryny polega na odpowiednim ułożeniu oraz ustawienie w odpowiednie miejsca słów kluczowych. Wyszukiwarki biorą pod uwagę częstotliwość słów kluczowych Czytaj dalej

TrustRank jest dziś ważniejszy niż PageRank

Mam nadzieję, że nikt nie zabije mnie za to, co zaraz napiszę ... PageRank nie ma już dziś szczególnie dużego Czytaj dalej

Wizytówka firmowa w Google – promocja lokalnego biznesu

Masz firmę o zasięgu lokalnym i chcesz wypromować ją w sieci? Usługi takie, jak Mapy Google, serwis społecznościowe G+, czy Czytaj dalej

Pozycjonowanie bloga

Bloguję już od paru lat  w ramach różnych projektów i właśnie tworząc bloga tak naprawdę pierwszy raz zainteresowałem się pozycjonowaniem. Teraz chciałbym Czytaj dalej

15 czynników decydujących o skuteczności materiałów publikowanych w internecie

Co decyduje o skuteczności Twojego materiału? Co skłania odbiorców do dzielenia się Twoją treścią? Oto kilka wskazówek. 1. Temat Sieć Czytaj dalej

Udostępnij wpis: