Pozycjonowanie

Linkowanie wewnętrzne kontra linki zewnętrzne – o co w tym chodzi?

Początkujący pozycjoner dowiaduje się, że istotne są wszelkie działające odnośniki, które prowadzą do danej strony internetowej. Okazuje się, że link z zewnątrz (inbound link), ma znacznie większą moc niż link wewnętrzny – choć tych drugich oczywiście, też nie powinno zabraknąć – dobrze zoptymalizowana strona, ma prawidłową strukturę linkowania.

W Internecie pojawia się wiele poradników na temat link buildingu – tego typu wiedza przez cały czas wymaga aktualizowania, gdyż SEO jest właściwie jedną z najbardziej dynamicznie zmieniających się branż.

Znaczenie i charakterystyka linków zewnętrznych

W tym przypadku nie chodzi koniecznie o ilość odnośników przychodzących (gdyby tak było, wystarczyłoby cyklicznie robić blasta na kilkadziesiąt tysięcy automatycznych postów programem typu xRummer i problem z głowy), co o ich jakość. Jeśli wspominamy już o jakości, składa się na nią wiele wyróżników – poniżej omawiamy te, które rzeczywiście są najbardziej istotne. Ważna jest przede wszystkim popularność strony, na której linkujemy do naszej domeny – zaufane witryny o dużej ilości regularnych użytkowników są ważne tak samo dla Google, jak i dla internauty. Aktualnie tez coraz więcej osób jest przekonanych o tym, że opłaca się linkować głownie ze stron zbliżonych tematyką do naszej – dla przykładu, jeśli już musimy korzystać z katalogów i pressel pages, niech to będą serwisy branżowe, poświęcone np. biznesowi czy edukacji. Moderowany, tematyczny katalog stron ma znacznie większą wartość niż zwykła baza odnośników www, która akceptuje wszystkie wpisy „jak leci”.

Dlaczego linki zewnętrzne są takie ważne?

Panuje przekonanie, że odnośniki generują wyłącznie wartościowy ruch do strony. Nie bez znaczenia będzie w nich też anchor text, czyli fraza na którą linkujemy. Czasem zapominamy o tym czynniku, zostawiając w anchor np. wyrażenie „kliknij tutaj”, na które przecież nic nie uda się nam w skuteczny sposób wypozycjonować. Z drugiej strony, tekst linka lepiej dobierać ostrożnie, i nie zafiksowywać się na jednej jedynej frazie kluczowej.

Czytaj  Mapa witryny
Polecane wpisy
Google a metatagi

Musisz wiedzieć, że oficjalna dokumentacja dostarczona przez tą najpopularniejszą wyszukiwarkę nie zostawia w kwestii metatagów złudzeń. Jak można wyczytać, Google Czytaj dalej

SEO, pozycjonowanie stron

Co to jest SEO, pozycjonowanie stron? SEO, pozycjonowanie stron czyli Search Engine Optimisation, pozycjonowanie jest to zespół działań, które mają na Czytaj dalej

Na co zwracać uwagę podczas pozyskiwania linków przychodzących?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, warto zabrać się do tego typu działań z rozwagą. Istotnym elementem walki o pierwsze miejsca na Czytaj dalej

Panda vs pozycjonowanie treścią

Algorytm Panda. Te dwa słowa podsumowują, dlaczego nie opłaca się dziś specjalnie inwestować w tradycyjne pozycjonowanie stron internatowych (tradycyjne, czyli Czytaj dalej

Zdobywanie pozycji za pomocą katalogów stron

Katalogi stron powstają, jako miejsca, w których każdy może innym użytkownikom zaprezentować swoją stronę, która jest zapisywana w odpowiedniej kategorii. Czytaj dalej

Reklama internetowa poza wyszukiwarkami

Co by było gdyby nie istniały wyszukiwarki internetowe? W jaki sposób odbywałaby się wówczas promocja stron w sieci, i czy Czytaj dalej

O co zadbać podczas zakładania strony www, by łatwo było ją pozycjonować?

Zakładanie strony internetowej rozpoczynamy zwykle od rezerwacji odpowiedniej domeny. Aby ułatwić pozycjonowanie, domena może (oczy wiście nie musi) zawierać w Czytaj dalej

Kody QR na stronie internetowej a pozycjonowanie

Czy wykorzystanie kodów 2d czy 3d (popularne kody QR) w obrębie danej witryny może mieć jakiś wpływ na pozycję tej Czytaj dalej

Udostępnij wpis: