Pozycjonowanie

Social media a pozycjonowanie

Mówi się, że zajęcie miejsca na pierwszej stronie wyników Google niekoniecznie ma związek z obecnością w mediach społecznościowych. Jak jest naprawdę? Z pewnością większość ruchu na pozycjonowanych stronach pochodzi z wyszukiwarki, ale gdy spojrzymy na statystyki odwiedzin, trafią się też przekierowania z Facebooka albo Twittera (o ile oczywiście posiadamy tam profil). Co więcej, przy wpisaniu w Google nazwy danej firmy, zaraz obok firmowej witryny pojawią się też linki do oficjalnych kont na fejsie, czy w jakiejkolwiek innej społecznościówce.

Linki z social media – jaka jest ich wartość w pozycjonowaniu?

Nie oszukujmy się, serwisy typu Google Plus, Pinterest czy FB mają dość wysokie współczynniki Page Rank i Trust Rank, a także plasują się bardzo wysoko w różnych zestawieniach autorstwa platform z narzędziami dla pozycjonerów (np. moz.com). Jeśli część linków do naszej strony pochodzi właśnie z tego typu źródeł, może to przełożyć się na wynik wyszukiwania. Oczywiście, nie zaniedbujmy również optymalizacji strony pod SEO – to w dalszym ciągu jest najbardziej istotne. Ostatnio w serwisach ze zleceniami pojawiają się oferty ze zdobywania linków z profili społecznościowych, co ma różnicować profil odnośników do danej strony. Niekiedy, takie działanie ma ogromne znaczenie – na przykład w sytuacjach, gdy do tej pory pozyskiwaliśmy linki jedynie z katalogów albo pressel pages i strona spadła np. o dziesięć, dwadzieścia czy nawet więcej oczek w rankingu.

Content marketing i social media

Gdy prowadzimy firmową stronę, warto zadbać o ciekawą treść – niech będą to zarówno estetyczne zdjęcia, interesujące grafiki oraz wciągające teksty. Jeśli coś przyciągnie uwagę odbiorców, możemy być pewni, że ktoś zacznie udostępniać naszą stronę w mediach społecznościowych i zyskamy dość duży zasięg. Ponadto, każdy odnośnik z Facebooka lub innych tego rodzaju serwisów ma dość sporą moc, która zwiększa wiarygodność naszej strony internetowej.

Czytaj  Wpływ twittera i facebooka na wyniki wyszukiwania
Polecane wpisy
Jak sprawdzić poziom zaufania i autorytet domeny?

Dzisiaj PageRank nie jest już kluczowym elementem wyznaczającym jakość strony internetowej, jest on co najwyżej jednym z punktów, które należy Czytaj dalej

11 najlepszych edytorów HTML

1. Sublime Text Sublime Text to bardzo ciekawy edytor, który zadziwia swoimi możliwościami. Jego obsługa opiera się głównie na klawiaturze, ale Czytaj dalej

Historia zmian algorytmu Google [EN]

2014 Updates Pigeon Expands (UK, CA, AU) — December 22, 2014 Google's major local algorithm update, dubbed "Pigeon", expanded to the Czytaj dalej

Chcesz zaistnieć w rosyjskim Internecie?

O tym jak i gdzie szukają Rosjanie (naród, w którym w ciągu ostatniego roku przybyło najwięcej użytkowników Sieci ) oraz Czytaj dalej

Udostępnij wpis: