Pozycjonowanie

Reklama internetowa

Możemy wskazać wiele zalet reklamy w Internecie. Do najważniejszych z nich zalicza się szeroki zasięg oraz niski koszt. Internet znosi wszelkie bariery geograficzne i czasowe, a także działa nieustannie (24 godziny na dobę). Za jego pomocą firmy mogą dotrzeć z reklamowanym przez siebie produktem czy usługą do odbiorców na całym świecie. Zasięg ten jest właściwie nieporównywalny z żadnym innym. Sieć jest również tanim medium w porównaniu z telewizją, radiem etc. Pozwala właściwie każdemu, bez większych nakładów finansowych, założyć własną witrynę. Jednak, aby korzystnie sprzedać miejsce reklamowe, witryna musi być bardzo popularna i mieć dużą liczbę odwiedzin.

Pełna mierzalność sieci pozwala na dostęp do parametrów mówiących o skuteczności kosztowej i wizerunkowej kampanii reklamowej. Wyniki prowadzonych badań pozwalają oprzeć działalność na rzetelnych i sprawdzonych danych.  Dużym plusem takiej formy promocji jest także jej niezwykle atrakcyjna forma, dzięki multimedialnemu przekazowi informacji i zwiększonej interaktywności można znacznie poprawić efektywność działania. W Internecie łatwiej jest też określić potencjalnych odbiorców obserwując, na jakie strony wchodzą i czym się interesują internauci. Tak skrupulatnie profilowane audytorium pozwala na reklamę znacznie skuteczniejszą. Ponadto, nieograniczone zasoby sieci dają możliwość pełnej prezentacji oferty firm i produktów, a dzięki temu, także dokonanie zakupu bez wychodzenia z domu, czyli przez sklepy internetowe.

Co zatem przemawia na niekorzyść e-reklamy? Niektórzy sceptycy mogą wskazać na ograniczoną liczbę użytkowników. Reklama internetowa w praktyce dociera głównie do określonych grup osób, tych, którzy mają dostęp do komputera z Internetem i którzy potrafią się nim posługiwać. Wciąż jeszcze dla sporej części społeczeństwa łączenie się z siecią możliwe jest głównie w szkołach i miejscach pracy, jednak sytuacja ta zmienia się z dnia na dzień. Ta forma reklamy trafia jednak przede wszystkim do ludzi młodych lub w średnim wieku. Użytkowników Internetu dość łatwo zidentyfikować, są to prawie w 90% mężczyźni, młodzi ludzie z wyższym wykształceniem, mieszkający w dużych miastach, naukowcy, studenci, przedstawiciele wolnych zawodów (dane pochodzą z publikacji Reklama. Techniki skutecznej perswazji autorstwa Wojciecha Budzyńskiego).

Czytaj  Po co Ci content marketing?

Negatywów pojawia się jednak więcej. Sieć jest medium najbardziej „zatłoczonym” spośród wszystkich innych. Informacyjny zalew „śmieci w sieci” powoduje według komunikologów tzw. szum informacyjny. Brak jednolitych cenników i standardów usług w sieci powoduje, że reklama ta może się zacznie różnić w przypadku różnych stron internetowych. Dużo zależy zatem od sprawnego wyszukania odpowiednich warunków promocji w Internecie. Dzięki wiedzy na temat tego, jak i gdzie najlepiej reklamować się w sieci zależy efektywność promocji. Dlatego następnym razem przedstawimy wskazówki na temat różnych form promocji w Internecie.

Polecane wpisy
Optymalizacja elementów graficznych na stronie – dlaczego jest ważna?

Mówi się żartobliwie, że boty wyszukiwarki Google nie mają aż tak dobrze rozwiniętego zmysłu wzroku, jak człowiek. Istotne jest w Czytaj dalej

Pozycjonowanie sklepów internetowych on-page SEO i off-page SEO.

Ruch z wyszukiwarki (organic traffic) jest jednym z największych czynników sukcesu twojej strony, ponieważ umożliwia potencjalną zamianę naszych „poszukiwaczy fraz”  w  klientów lub Czytaj dalej

Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji strony?

Z perspektywy czytelnika, proces optymalizacji strony nie powinien właściwie być wcale zauważalny. Chodzi o to, by wszystko wyglądało jak najbardziej Czytaj dalej

Dobór słów kluczowych

Jedną z najważniejszych rzeczy w skutecznym pozycjonowaniu, jest dobranie optymalnych słów kluczowych. Słowa kluczowe, to słowa bądź frazy, na które Czytaj dalej

Formy promocji produktu w sieci

Internetowego przysposobienia reklamowego ciąg dalszy. Tym razem przyjrzyjmy się, jakie możliwości daje nam sieć, gdy chodzi o promocję naszych produktów Czytaj dalej

Reklama kontekstowa – AdSense

W artykule „Reklama kontekstowa” wymieniłem kilka systemów reklamy kontekstowej. Sam korzystałem z trzech z nich — Google AdSense, OnetKontekst i Czytaj dalej

Udostępnij wpis: