Pozycjonowanie

Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

Często pojęcie „pozycjonowanie” kojarzy się ludziom pejoratywnie. Wielu laików jest zdziwionych, że ktoś w ogóle może w jakikolwiek sposób manipulować wynikami wyszukiwania. Zaś jeśli przedstawimy im potencjalne korzyści dla ich strony www po zastosowaniu tego typu działań, i poprzemy to żywymi przykładami, taka osoba może zmienić zdanie. Jeśli trafiliście na tą stronę poszukując informacji na temat pozycjonowania oraz optymalizacji, z chęcią przybliżymy wam, na czym polegają te procesy.

Długofalowa strategia

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron w Google, z pewnością nie jest to jednorazowa usługa, tylko systematyczny, wielotygodniowy proces. (Często nawet wielomiesięczny: Google co i rusz dokonuje wielu zmian w swoich algorytmach, a także wprowadza nowe parametry). Zadania, jakie obejmują działania SEO, to dobór odpowiednich fraz kluczowych, optymalizacja strony, a także zwiększenie jej popularności

Słowa kluczowe – najważniejszy jest pierwszy krok

Wszyscy korzystamy z wyszukiwarki, wpisując w pasek Google poszukiwane treści. Zwykli ludzie, nieobeznani z SEO, podają szukane przez siebie słowa w formie naturalnej, mało precyzyjnej. Dużo z nich korzysta z wyszukiwania głosowego w telefonie lub tablecie. Najlepiej jest więc określić co najmniej kilkadziesiąt słów czy wyrażeń, na które będziemy pozycjonowali stronę – jedno zapytanie może mieć co najmniej kilka różnych wersji. Jako klient agencji SEO możemy sami proponować frazy, choć oczywiście doświadczony pozycjoner pomoże ocenić opłacalność, a także konkurencyjność każdej z nich. Istotne jest też, jak często ktoś wpisuje takie zapytanie w wyszukiwarkę, a także, jak duża jest konkurencja na poszczególne wyrażenia.

Po drugie: optymalizacja oraz zwiększenie ruchu na stronie

Optymalizacja strony polega na usunięciu błędów w kodzie, często też reorganizacji poszczególnych elementów witryny. Nie chodzi o sam estetyczny wygląd, tylko o to, by była ona lepiej indeksowana przez roboty wyszukiwarki. Dodatkowo, optymalizacja treści odnosi się do stworzenia tekstów, które będą przyjazne zarówno wyszukiwarce, jak i ludziom, którzy wejdą na stronę. Z tego powodu, wszystkie teksty muszą brzmieć naturalnie i nie być zbyt gęsto napakowane słowami kluczowymi. Promocja witryny internetowej polega zaś na pozyskiwaniu wartościowych linków – tak, by zaglądali do nas przede wszystkim klienci, którzy skorzystają z naszej oferty.

Czytaj  Krótki audyt SEO swojej strony internetowej
Polecane wpisy
Optymalizacja elementów graficznych na stronie – dlaczego jest ważna?

Mówi się żartobliwie, że boty wyszukiwarki Google nie mają aż tak dobrze rozwiniętego zmysłu wzroku, jak człowiek. Istotne jest w Czytaj dalej

Jak dobierać frazy kluczowe?

Gdy chcemy znaleźć informacje w wyszukiwarce, często wpisujemy „hasłowe” (tzn. dwu-trzywyrazowe) zapytanie. W momencie, gdy chcemy zabrać się za pozycjonowanie Czytaj dalej

Teksty pod SEO – lepiej zlecić, czy może poszukać gotowych?

Jeżeli zajmujemy się tworzeniem sporej ilości zaplecz pozycjonerskich, zwykle samo pisanie dużej ilości tekstów nie należy wtedy do naszych zadań. Czytaj dalej

Pozycjonowanie tekstem – seo copywriting

Dobrze stworzona treść pojawia się wysoko w wynikach Google na konkretne zapytania. Dobrze jest więc pisać teksty w taki sposób, Czytaj dalej

Panda vs pozycjonowanie treścią

Algorytm Panda. Te dwa słowa podsumowują, dlaczego nie opłaca się dziś specjalnie inwestować w tradycyjne pozycjonowanie stron internatowych (tradycyjne, czyli Czytaj dalej

Rodzaje kar nakładanych na pozycjonowane strony

Wyszukiwarka Google nakłada kary na strony, które podczas pozycjonowania złamały jeden z punktów regulaminowych. Kary mogą być następujące: ban - Czytaj dalej

Udostępnij wpis: