Pozycjonowanie

Właściwe podejście do pozycjonowania i optymalizacji stron – krok po kroku

W niniejszym poradniku przedstawimy Wam najważniejsze czynniki, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy skutecznym pozycjonowaniu swojej strony. Dowiecie się też o pozyskiwaniu wartościowego ruchu na własnej witrynie – chodzi o takich odwiedzających, którzy przyniosą Wam zysk.

Kim są Twoi odbiorcy? Czego oni szukają w Sieci?

Działasz lokalnie, a może globalnie? Twój potencjalny klient mieszka w tym samym mieście, regionie lub kraju, co Ty, czy też lokalizacja nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia? W przypadku powiązania z jakimś miejscem, warto pomyśleć o działaniu, jakim jest pozycjonowanie lokalne, na frazę związaną np. z danym miastem, dzielnicą czy województwem. Zadbaj też o treść serwowaną na swojej stronie – inaczej będziesz pisać do profesjonalistów, jeszcze inaczej – do laików. Zastanów się również, z jakiej grupy wiekowej wywodzą się Twoi czytelnicy i staraj się do nich dotrzeć poprzez różne formy przekazu.

Zadbaj o przejrzystość swojej strony

Wizualne szczegóły, takie jak rodzaje czcionek, czy też ich kolor, mają niebagatelne znaczenie dla odbioru zawartości Twojej witryny www. W tekstach pewne frazy możesz np. pogrubić, tak by były bardziej rzucające się w oczy – np. „nowoczesny, autorski katalog stron internetowych dla pasjonatów”. Wówczas nawigacja po treści strony będzie znacznie prostsza. Publikuj też teksty regularnie, gdyż zapewni Ci to większy ruch na stronie – osoby zainteresowane tematem z pewnością na nią powrócą. Możesz oprócz tego zadbać o elementy takie jak zapisy do newslettera (automatyczna wiadomość e-mail wysyłana za każdym razem, gdy coś nowego pojawi się np. na blogu, czy też podsumowujący mail z tygodniową aktualizacją tekstów). Profile w mediach społecznościowych to także jedna z form informowania czytelnika o nowościach na stronie, czy też w ofercie. Warto zaistnieć tam, gdzie bywają Twoi czytelnicy – np. w przypadku nastolatków mogą być to filmiki w aplikacji Snapchat, podczas gdy osoby nieco starsze wybiorą raczej fb czy twittera.

Czytaj  Pingwina 3.0
Polecane wpisy
Zdobywanie pozycji za pomocą katalogów stron

Katalogi stron powstają, jako miejsca, w których każdy może innym użytkownikom zaprezentować swoją stronę, która jest zapisywana w odpowiedniej kategorii. Czytaj dalej

Najnowszy algorytm Google – Gołąb w lokalnych wynikach wyszukiwania

Spokój jaki zapanował w wynikach wyszukiwania to jak się okazuje jest cisza przed zbliżającą się burzą. 24 lipca Google ogłosił Czytaj dalej

Linki w artykułach a SEO

Prawie nikt nie może być pewny, które techniki pozycjonowania będą pozytywnie oceniane przez przeglądarki za tydzień, miesiąc czy rok. Wytyczne Czytaj dalej

Content marketing

Szum wokół content marketingu narasta od dłuższego czasu. Jest to „gorący temat”, o którym mówi się coraz częściej. I będzie Czytaj dalej

Właściciel domeny – sprawdźmy czy to my

Bardzo często rozpoczynając przygodę z biznesem korzystamy, co zrozumiałe, z pomocy szeregu osób, zaprzyjaźnionych firm, które pełnią m.in. rolę doradczą Czytaj dalej

Copywriter jak nim zostać

Chciałbyś zarabiać na pisaniu? Rozpoczęcie kariery copywritera jest dużo łatwiejsze, niż Ci się wydaje. Oczywiście - nie usłyszysz tego od Czytaj dalej

Znaki specjalne w opisach i tytułach stron

Gdy coraz trudniej o zdobycie kolejnych, wyższych pozycji w wyszukiwarce, każdy sposób na wyróżnienie naszego wyniku wśród listy 10 identycznych Czytaj dalej

Czy domena ma wpływ na pozycjonowanie ?

Obecnie nazwy domen zaczynają mieć tak duże znaczenie, jak znak towarowy czy marka produktu. Jeśli nazwa domeny jest chwytliwa, prosta Czytaj dalej

Udostępnij wpis: