Skąd się wzięły katalogi stron?
Internet trafił do nas w latach 90-tych, kiedy to z polskojęzycznych stron istniało zaledwie kilka głównych portali informacyjnych. Zwykle prosperują one do dziś (Onet, Wirtualna Polska, gazeta.pl, itp.). Tego typu strony zawierały wiele serwisów poświęconych różnym zagadnieniom, np. sportowi, muzyce,…
Automatyczne katalogowanie – wady i zalety
W zasobach Sieci znajduje się wiele wartościowych katalogów stron. Wiele z takich internetowych baz adresów www może współpracować z automatycznymi dodawarkami wpisów. Oprogramowanie typu adder w znaczący sposób przyspieszyłoby katalogowanie witryn internetowych, jednak czy rzeczywiście warto z niego teraz korzystać?…
Webwriting, SEO i pozycjonowanie
Webwriting, SEO i pozycjonowanie Pisanie tekstów na strony internetowe to dosyć szerokie pojęcie, gdyż do poszczególnych działań w Sieci tworzy się treści o bardzo zróżnicowanej jakości. Jeśli chodzi o teksty na strony zapleczowe czy do presell pages, poradzi sobie z…
Katalog jako zaplecze pozycjonerskie
Katalog jako zaplecze pozycjonerskie Wśród naprawdę bardzo wielu pomysłów na tworzenie skutecznego zaplecza pozycjonerskiego pojawia się również własny, autorski katalog stron. Mamy do wyboru co najmniej kilka różnych skryptów jako silnik takiej bazy adresów www – dla nas samych ważne…
Popularne skrypty do katalogów stron
Choć rozwiązania takie jak baza wartościowych adresów www nie stanowią już podstaw pozycjonowania, w dalszym ciągu wielu amatorów SEO zastanawia się nad założeniem własnych katalogów stron. Docelowo, bazy stron miałyby zarabiać na przyjmowaniu dobrze płatnych wpisów reklamowych, jednak z początku,…
Kupno multikodów do grup katalogów – czy to się opłaca?
Prawie każdy wartościowy katalog stron jest rozwiązaniem płatnym – umieszczenie wpisu może kosztować od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych. Zwykle wszystko odbywa się na tej zasadzie, że przy umieszczaniu wpisu należy wysłać smsa lub przelew elektroniczny, żeby otrzymać na maila…
Panda vs pozycjonowanie treścią
Algorytm Panda. Te dwa słowa podsumowują, dlaczego nie opłaca się dziś specjalnie inwestować w tradycyjne pozycjonowanie stron internatowych (tradycyjne, czyli przy pomocy pisania precli oraz kierowania do stron kupionych linków z innych serwisów). Najogólniej mówiąc: Panda to nowy algorytm Google,…
Historia zmian algorytmu Google [EN]
2014 Updates Pigeon Expands (UK, CA, AU) — December 22, 2014 Google’s major local algorithm update, dubbed „Pigeon”, expanded to the United Kingdom, Canada, and Australia. The original update hit the United States in July 2014. The update was confirmed on…
Dodawanie stron do katalogów (reklama)
Dodawanie stron do katalogów jest coraz bardziej kultową usługą, narzędziem, które jest dla pozycjonerów przydatne w procesie pozycjonowania. Usługa ta bazuje na dodawaniu adresu strony internetowej do katalogów netbe. W sieci jest ich sporo. I każdego dnia intensyfikuje się ich…
Pingwina 3.0
1. Co to jest Pingwin? Pingwin to algorytm Google, który po raz pierwszy został wprowadzony w kwietniu 2012 roku. Stanowił uzupełnienie Pandy – algorytmu skupiającego się przede wszystkim na treści. Celem Pingwina 1.0 było wyeliminowanie webspamu zaśmiecającego wyniki wyszukiwania, a…
Netbe.pl – mocny katalog w przystępnej cenie. (reklama)
W Internecie rynkowe decyzje wyglądają nieco inaczej niż w punktach sprzedaży, a ich mierzenie jest również o wiele prostsze, albowiem łatwiej zdobyć dokładne wiadomości na temat tego, jak sprecyzowany numer ip zachowywał się w sieci i czego poszukiwał, co przykuło…
Prowadzisz e-biznes? Zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku.
Jeśli szukasz czego dotyczy zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku przypomnij sobie jakie prawa już dziś przysługują konsumentom. Podstawą polityki konsumenckiej jest konstytucyjne prawo, zgodnie z którym „Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników i najemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz…
Najnowszy algorytm Google – Gołąb w lokalnych wynikach wyszukiwania
Spokój jaki zapanował w wynikach wyszukiwania to jak się okazuje jest cisza przed zbliżającą się burzą. 24 lipca Google ogłosił wdrożenie nowego algorytmu, który bezpośrednio jest związany z lokalnymi wynikami wyszukiwania. Google nie ogłosił oficjalnej nazwy algorytmu. Search Engine Land…
Nie zaniedbuj organicznych wyników wyszukiwania
Kiedy uruchamiamy nową stronę firmową, zwykle posiłkujemy się kampanią AdWords. Wiadomo, ze naturalne pozycjonowanie może potrwać dobrych kilka miesięcy, szczególnie w przypadku takiej świeżej witryny. Warto jednak zainwestować nieco czasu, środków i działań, by pojawiać się wysoko na liście organicznych…
Cookies – ciasteczka, a bezpieczeństwo
Pliki cookies, zwane u nas także ciasteczkami wzbudzają wśród zaawansowanych internautów skrajne emocje. Przeciętny użytkownik natomiast nie wie o nich zbyt wiele. Czy pliki te są potrzebne, czy działają na korzyść czy niekorzyść użytkownika ? Ciasteczka zostały wymyślone przez Lou…
Prowadzisz lokalną firmę? Pamiętaj o obecności w Google!
Lokalni przedsiębiorcy, szczególnie z branż, które nie mają nic wspólnego ze światem wirtualnym, mogą sądzić, że stworzenie wizytówki w Google Maps to zbędna fanaberia. Dlaczego jest dokładnie na odwrót? Wielu nowych klientów czerpie informacje z Internetu. Dla większości z nich,…
Pozycjonowanie stron typu landing page
Zwykle macierzysta strona firmy skupia się na ogólnej prezentacji oferty. Jeśli zaś nadzwyczaj dobrze sprzedaje się tylko jeden produkt lub usługa, warto pomyśleć o witrynie-wizytówce, jaką jest landing page (ew. squeeze page). Choć w naszym języku landing nie ma swojej…
Nowe rozszerzenia domen – nowe możliwości
Niedawno dowiedzieliśmy się o przekształceniu spółki Google w holding the Alphabet, który istnieje w Sieci pod domeną abc.xyz. Dlaczego tak nietypowa nazwa? W dzisiejszych czasach, końcówki adresów znacznie wykraczają poza do niedawna dostępne *.com lub rozszerzenia wskazujące na kraj rejestracji….