Pozycjonowanie

Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Pisanie tekstów na strony internetowe to dosyć szerokie pojęcie, gdyż do poszczególnych działań w Sieci tworzy się treści o bardzo zróżnicowanej jakości. Jeśli chodzi o teksty na strony zapleczowe czy do presell pages, poradzi sobie z tym każdy początkujący copywriter. Tego rodzaju formy nie wymagają żadnych szczególnych umiejętności, a jedynie poprawnego i zrozumiałego sposobu pisania dość prostych opracowań.

Teksty SEO dla ludzi, czy dla robotów?

Treść to jedna sprawa, chodzi jeszcze o jej „techniczne” zoptymalizowanie pod wyszukiwarkę. Czyli przede wszystkim tekst ma wyglądać naturalnie, ale z drugiej strony nie da się zapomnieć np. o odpowiednich frazach kluczowych oraz ich rozmieszczeniu. Nawet tak prosta forma typu tekst o firmie, który najdzie się w portalu takim jak katalog stron internetowych, wymaga konkretów i zwięzłego przekazania informacji. Zwykle bazy www akceptują wpisy w przedziale od 400 do 1000 znaków – przy czym często taka merytoryczna notka powinna mieścić się w tym dolnym limicie. Przy tekstach przeznaczonych głównie dla czytelnika, a nie dla wyszukiwarki, pracują copywriterzy o lepszym warsztacie umiejętności. Oferty sprzedażowe albo artykuły informacyjne nie mogą brzmieć w sztuczny sposób – odbiorca ma być w stanie je przeczytać do samego końca, i jeszcze dowiedzieć się z nich czegoś interesującego.

Nagłówki o sześciu poziomach – istotny element tekstu na www

Idealnie zoptymalizowana strona www posiada aż 6 poziomów nagłówków – od h1 do h6. Zwykle jednak przy audytach okazuje się, że większość witryn ma nagłówki h1 do maksymalnie h3 i niby to jest wystarczające. Jednak warto sprawdzić, czy w tych nagłówkach zawarto frazy kluczowe, na które pozycjonujemy stronę. Opłaca się także wprowadzić drobne zmiany, na przykład dodając śródtytuły w tekstach jako kolejną niższą formę nagłówka <h> – w dodatku, wtedy taki tekst wygląda bardziej przejrzyście. Jeśli chodzi o frazy w nagłówkach, keywords wyglądają naprawdę źle, gdy się je sztucznie upakuje. Ponadto, zoptymalizowany tytuł nie jest wyłącznie frazą kluczową, bez dodatkowej treści.

Czytaj  Po co budować własne zaplecze SEO?
Polecane wpisy
Prowadzisz e-biznes? Zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku.

Jeśli szukasz czego dotyczy zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku przypomnij sobie jakie prawa już dziś przysługują konsumentom. Podstawą polityki konsumenckiej jest konstytucyjne Czytaj dalej

Linki dofollow i linki nofollow

Pozycjonowanie (SEO) stron obejmuje nie tylko pisanie postów zawierających kluczowe słowa. Istotnym działaniem staje się również pozyskanie linków, które będą Czytaj dalej

Wizytówka firmowa w Google – promocja lokalnego biznesu

Masz firmę o zasięgu lokalnym i chcesz wypromować ją w sieci? Usługi takie, jak Mapy Google, serwis społecznościowe G+, czy Czytaj dalej

Pozycjonowanie bloga

Fakty Istnieje 55 milionów blogów – jeśli się nie wyróżnisz to nie będziesz miał szans Pierwsze sekundy zapoznawania się internauty Czytaj dalej

Szybkie ładowanie strony = wyższa pozycja w Google

Czy często zdarza Ci się opuszczać stronę jeszcze przed jej pełnym załadowaniem, bo działa strasznie wolno? Mi zdarza się to Czytaj dalej

Słowa kluczowe

Od samego początku istnienia choćby podstaw pozycjonowania, duże znaczenie mają słowa kluczowe, „keywords”, umieszczane starym zwyczajem w specjalnie wyodrębnionej sekcji Czytaj dalej

TrustRank jest dziś ważniejszy niż PageRank

Mam nadzieję, że nikt nie zabije mnie za to, co zaraz napiszę ... PageRank nie ma już dziś szczególnie dużego Czytaj dalej

RWD w świecie reklamy mobilnej

Parę miesięcy temu firma Google wprowadziła do swojej przeglądarki internetowej algorytm sprawdzający zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi – strony Czytaj dalej

Udostępnij wpis: