Pozycjonowanie

Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Webwriting, SEO i pozycjonowanie

Pisanie tekstów na strony internetowe to dosyć szerokie pojęcie, gdyż do poszczególnych działań w Sieci tworzy się treści o bardzo zróżnicowanej jakości. Jeśli chodzi o teksty na strony zapleczowe czy do presell pages, poradzi sobie z tym każdy początkujący copywriter. Tego rodzaju formy nie wymagają żadnych szczególnych umiejętności, a jedynie poprawnego i zrozumiałego sposobu pisania dość prostych opracowań.

Teksty SEO dla ludzi, czy dla robotów?

Treść to jedna sprawa, chodzi jeszcze o jej „techniczne” zoptymalizowanie pod wyszukiwarkę. Czyli przede wszystkim tekst ma wyglądać naturalnie, ale z drugiej strony nie da się zapomnieć np. o odpowiednich frazach kluczowych oraz ich rozmieszczeniu. Nawet tak prosta forma typu tekst o firmie, który najdzie się w portalu takim jak katalog stron internetowych, wymaga konkretów i zwięzłego przekazania informacji. Zwykle bazy www akceptują wpisy w przedziale od 400 do 1000 znaków – przy czym często taka merytoryczna notka powinna mieścić się w tym dolnym limicie. Przy tekstach przeznaczonych głównie dla czytelnika, a nie dla wyszukiwarki, pracują copywriterzy o lepszym warsztacie umiejętności. Oferty sprzedażowe albo artykuły informacyjne nie mogą brzmieć w sztuczny sposób – odbiorca ma być w stanie je przeczytać do samego końca, i jeszcze dowiedzieć się z nich czegoś interesującego.

Nagłówki o sześciu poziomach – istotny element tekstu na www

Idealnie zoptymalizowana strona www posiada aż 6 poziomów nagłówków – od h1 do h6. Zwykle jednak przy audytach okazuje się, że większość witryn ma nagłówki h1 do maksymalnie h3 i niby to jest wystarczające. Jednak warto sprawdzić, czy w tych nagłówkach zawarto frazy kluczowe, na które pozycjonujemy stronę. Opłaca się także wprowadzić drobne zmiany, na przykład dodając śródtytuły w tekstach jako kolejną niższą formę nagłówka <h> – w dodatku, wtedy taki tekst wygląda bardziej przejrzyście. Jeśli chodzi o frazy w nagłówkach, keywords wyglądają naprawdę źle, gdy się je sztucznie upakuje. Ponadto, zoptymalizowany tytuł nie jest wyłącznie frazą kluczową, bez dodatkowej treści.

Czytaj  Na co zwracać uwagę podczas pozyskiwania linków przychodzących?
Polecane wpisy
Mikroblogi w kontekście SEO

Powiedzieć, że mikroblogi są nową modą byłoby rzeczą zupełnie oczywistą, aczkolwiek w naturze ludzkiej nie leży otwarte przyznawanie się do Czytaj dalej

Automatyczne katalogowanie – wady i zalety

W zasobach Sieci znajduje się wiele wartościowych katalogów stron. Wiele z takich internetowych baz adresów www może współpracować z automatycznymi Czytaj dalej