W Internecie rynkowe decyzje wyglądają nieco inaczej niż w punktach sprzedaży, a ich mierzenie jest również o wiele prostsze, albowiem łatwiej zdobyć dokładne wiadomości na temat tego, jak sprecyzowany numer ip zachowywał się w sieci i czego poszukiwał, co przykuło jego uwagę i zaintrygowało, aniżeli w wypadku tradycyjnych naszych powszednich decyzji. W Internecie poniekąd wygrywają towary w zasadzie masowo polecone, wypróbowane nie przez tysiące, nawet nie przez setki tysięcy, a często – jak w wypadku globalnie najpopularniejszych wyszukiwarek czy serwisów społecznościowych – przez miliony klientów, inaczej ludzi takich jak my. To właśnie dzięki temu łatwo jest poznać markę wartą zauważenia a pokrewnie rzeczy niegodne uwagi pozostają zepchnięte w należyte, rzadziej odwiedzane regiony sieci. To najprawidłowiej ilustruje wyższość wyszukiwarek, które są dzisiaj cząstką prawie każdej witryny www, przeglądarki internetowej a nawet aplikacji zewnętrznych. Jednakże katalog netbe, które leżały u brzasku Internetu jako najważniejszy drogowskaz oraz spis adresów osiągalny konsumentom, straciły wyścig popularności z wyszukiwarkami na pełnej linii oraz środki utrzymania płynące z posiadania katalogu w żadnej skali nie dają się porównać do dochodów wytwarzanych przez wyszukiwarki. Jednak katalog stron jest potrzebny. Katalogi przegrały własną wojnę z wyszukiwarkami internetowymi, które dosyć ekspresowo okazały się wybitnie skutecznymi algorytmami w sprawny oraz spójny sposób przeszukującymi nieograniczone rezerwy Internetu. Wyszukiwarki wielokrotnie wydają się niemożliwie prędko wyświetlać wyniki, często w drobnym ułamku sekundy.