Informatyka Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron typu landing page

Zwykle macierzysta strona firmy skupia się na ogólnej prezentacji oferty. Jeśli zaś nadzwyczaj dobrze sprzedaje się tylko jeden produkt lub usługa, warto pomyśleć o witrynie-wizytówce, jaką jest landing page (ew. squeeze page). Choć w naszym języku landing nie ma swojej konkretnej nazwy, często mówimy też „strona produktowa” (w końcu jej zadaniem jest przecież zwiększenie sprzedaży konkretnego towaru). Co zrobić, by taka zajawka rzeczywiście spełniała swoją funkcję? Warto zadbać o to, by nasza squeeze page pojawiła się odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania.

Landing page przyjazny dla Google – czyli jaki?

Zadbaj o ciekawą, przyciągającą uwagę nazwę domeny, a jeśli to możliwe, niech zawiera ona słowo kluczowe. Tak samo jeśli chodzi o optymalizację meta-tagów pod SEO, znaczniki „title” oraz „description” mogą naprawdę zdziałać cuda w kwestii „dostrzegalności” przez roboty Google. Zaplanuj ich treść równie pieczołowicie, jakbyś pisał dla ludzi – w końcu przecież, jeśli treść tych znaczników ma odpowiednią długość to wyświetli się na liście wyników i będzie wyglądać jak komunikat reklamowy.

Content is the king

Nie inaczej będzie na stronie sprzedażowej. Zadbaj o ciekawie napisaną treść- zacznij oczywiście od nagłówka, który ma zainteresować potencjalnego klienta. Dalszy ciąg zaś ma być w miarę krótki i zwięzły, a jednocześnie intrygujący, tak by odbiorca rzeczywiście podjął się działania, do którego go zachęcamy. tutaj warto wspomnieć o współczynniku konwersji, który zwykle wynosi kilka procent (jeśli na 1000 odwiedzających, 60 osób dokona zakupu, mówimy o konwersji rzędu 6%, co jest już dosyć wysoką wartością).

A co z grafiką? Znaczenie atrybutu alt zdjęć i obrazków

Landing ma wyglądać sugestywnie. oczywiście również dla robota wyszukiwarki. W taki m przypadku najlepiej sprawdza się dokładny opis atrybutów alt obrazków, które dodajemy na stronę – koniecznie wstawiamy tam frazę kluczową, która najbardziej pasuje.

Czytaj  Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go obniżyć

#Landing_page

Polecane wpisy
Google Panda rozebrana na czynniki pierwsze

Panda jest to nazwa algorytmu Google, a dokładnie tej części algorytmu, która dotyczy treści na stronie. W odróżnieniu od pingwina, Czytaj dalej

Jak zwiększyć ruch na stronie

Jeśli posiadasz już swoją stronę internetową, dobrze by było, żeby inwestycja zaczęła się zwracać i przynosiła zyski. Strona w sieci Czytaj dalej

Prowadzisz lokalną firmę? Pamiętaj o obecności w Google!

Lokalni przedsiębiorcy, szczególnie z branż, które nie mają nic wspólnego ze światem wirtualnym, mogą sądzić, że stworzenie wizytówki w Google Czytaj dalej

Nie zaniedbuj organicznych wyników wyszukiwania

Kiedy uruchamiamy nową stronę firmową, zwykle posiłkujemy się kampanią AdWords. Wiadomo, ze naturalne pozycjonowanie może potrwać dobrych kilka miesięcy, szczególnie Czytaj dalej

Pozycjonowanie bloga

Bloguję już od paru lat  w ramach różnych projektów i właśnie tworząc bloga tak naprawdę pierwszy raz zainteresowałem się pozycjonowaniem. Teraz chciałbym Czytaj dalej

Panda 4.2 – ciekawa aktualizacja algorytmu Google

18 lipca 2015 r. miała miejsce kolejna odsłona aktualizacji Panda. Podobnie jak wszystkie wcześniejsze, dąży do podniesienia jakości stron pojawiających Czytaj dalej

Udostępnij wpis: