Katalog jako zaplecze pozycjonerskie
Wśród naprawdę bardzo wielu pomysłów na tworzenie skutecznego zaplecza pozycjonerskiego pojawia się również własny, autorski katalog stron. Mamy do wyboru co najmniej kilka różnych skryptów jako silnik takiej bazy adresów www – dla nas samych ważne jest, by takie zaplecze było cały czas żywe, jak funkcjonowało bez najmniejszych problemów. Jeśli chodzi o stworzenie takich katalogów w celu zarobkowym, najlepiej byłoby postawić ich co najmniej kilka, dobrze je wypromować, a później zarabiać na płatnych możliwościach reklamy w katalogu. Jeśli mamy własny katalog, warto dodać do niego nie tyle pozycjonowane przez nas strony (nie wiadomo, czy w przyszłości im to nie będzie szkodziło), co inne nasze witryny zapleczowe. Te inne strony dzięki temu zyskają większą moc, a na zasadzie tzw. piramidy SEO, efekt walki strony docelowej o miejsce w top3 Google będzie rzeczywiście zmaksymalizowany. Warto także pomyśleć o przyciągnięciu użytkowników katalogu, tak aby rozreklamować takie kompendium stron. Nie zapomnijmy o promowaniu takiego zaplecza na wszelkie dostępne uczciwe sposoby – efekty staną się naprawdę szybko widoczne!
Presell page a katalog
Kolejnym, wartym uwagi przykładem zaplecza są też presell pages – nie są to typowe katalogi, lecz zbiory nieco dłuższych artykułów – ogólnotematycznych, czy też treści skupionych wokół danego zagadnienia. Często pojawiają się preselle związane z popularnymi dziedzinami usług, np. fotografią, kosmetyką, motoryzacją, transportem czy branżą remontowo-budowlaną. W przypadku moderowanego, tematycznego precla Google z pewnością doceni treści, które są tam zamieszczamy, a także linii przychodzące, które znajdują się w tekstach preclowych. Jeśli chodzi o dostępność serwisów typu presell, a także często jedynie sporadyczną moderację tekstów, trzeba wspomnieć, że bazy naprawdę dobrych precli (tzn. pełne adresy i szczegóły takich stron www) nie są nigdzie widoczne publicznie, a jednak linki z nich zawsze można zaindeksować.