Pozycjonowanie

Jak wypromować stronę internetową w Google?

Zajmijmy się zagadnieniem, jakim są linki przychodzące. Proces link buildingu to bodajże najbardziej istotny czynnik w tym momencie. Niestety niewiele osób ma pojęcie o tym, w jaki sposób pozyskiwać odnośniki, żeby nie narazić się na żadne kary, a przy tym osiągnąć zamierzony rezultat.

Najważniejsze aspekty podczas tworzenia bazy linków do strony opiera się na różnicowaniu ich źródeł oraz odpowiednim rozłożeniu całego procesu w czasie. Bazy nie da się postawić w tydzień czy dwa – na efekty pracujemy całymi miesiącami. Odnośniki pojawiają się na stronach o różnych adresach IP, najlepiej gdyby to były portale tematycznie związane z naszą działalnością. Co najwyżej 20 procent takich linków może pochodzić ze stron zagranicznych – zgodnie najnowszymi wytycznymi Google.

Czym jest jakościowa analiza linków przychodzących?

Zanim zamieścimy odnośnik do naszej strony, sprawdźmy najpierw wiarygodność źródła, tzn czynniki takie jak Page Rank, Trust Rank, widoczność w mediach społecznościowych (Facebook, Google Plus, Twitter). Trudno znaleźć idealne oprogramowanie, które może nam służyć w tym celu – z naszej strony jednak polecamy Ahrefs, Majestic SEO czy też Searchmetrics. Wymienione narzędzia zapewniają wszystko, czego potrzebuje nawet średnio zaawansowany pozycjoner, aby ocenić wartość odnośnika pozyskanego z danego miejsca.

Wiek domeny a jakość odnośnika

Mówi się, że strona internetowa dostępna pod świeżo założoną domeną, ma praktycznie zerową wartość. Zaś nie każda wiekowa witryna musi być dobrej jakości, szczególnie gdy jest mocno zaspamowana mało znaczącymi treściami. W przypadku oceny jakości linka liczy się oczywiście wiek domeny, ale sprawdzajmy też jakość treści, sposób optymalizacji takiej strony oraz prowadzące do niej linki. Tu pomocne będą polecane już Ahrefs i Searchmetrics, gdzie w przypadku darmowych wersji możemy pobieżnie sprawdzić linkowanie wielu domen naraz, choć jak do tej pory, w dość ograniczonym zakresie.

Czytaj  15 czynników decydujących o skuteczności materiałów publikowanych w internecie
Polecane wpisy
Na czym polega pozycjonowanie Long Tail?

Przed dziesięcioma laty, pewien mądry człowiek imieniem Chris Anderson wymyślił koncepcję obrazującą modele ekonomiczne i biznesowe, dzięki którym uzyskuje się Czytaj dalej

Katalogowanie stron

Katalogowanie stron internetowych to najpopularniejsza forma zdobywania darmowych linków do pozycjonowanej strony www. Polega ona głównie na systematycznym dodawaniu adresu Czytaj dalej

Jaka jest różnica między SEO a pozycjonowaniem?

Zasadnicza. W większości wypadków działania pozycjonerskie to pic na wodę. Włóżmy kij w mrowisko polskiego status quo. Dzisiejszy post pisaliśmy Czytaj dalej

Jak optymalizować posty na blogu?

Chcesz sam wypozycjonować swoją stronę, ale nie wiesz jak? Mamy dla Ciebie złą i dobrą wiadomość. Zła jest taka, że Czytaj dalej

Warto tworzyć artykuły na stronę?

To pytanie zadaje sobie zapewne wielu właścicieli serwisów czy sklepów internetowych. Niewykluczone, że pojawiają się wątpliwości co do kosztu tworzenia Czytaj dalej

Reklama kontekstowa – AdSense

W artykule „Reklama kontekstowa” wymieniłem kilka systemów reklamy kontekstowej. Sam korzystałem z trzech z nich — Google AdSense, OnetKontekst i Czytaj dalej

Design Cart szuka pozycjonerów

Od lat śledzę te stabilniejsze firmy na rynku technologii webowych, ponieważ najlepsze zlecenia zawsze pozyskiwałem od nich. Firmy takie przez Czytaj dalej

Zakaz pozycjonowania – co to takiego i czego dotyczy?

Zabronienie pozycjonowania strony wydawałoby się zupełnie absurdalne. Jednak od niespełna dwóch miesięcy polscy notariusze są w kropce. Większość kancelarii notarialnych Czytaj dalej

Udostępnij wpis: