Informatyka Pozycjonowanie

Optymalizacja elementów graficznych na stronie – dlaczego jest ważna?

Mówi się żartobliwie, że boty wyszukiwarki Google nie mają aż tak dobrze rozwiniętego zmysłu wzroku, jak człowiek. Istotne jest w tym przypadku zamieszczanie kodów „alt” obrazka. Dla przykładu, jeśli mamy np. kwiaciarnię i umieszczamy na łamach strony zdjęcie bukietu róż, lepiej otagować fotkę jako „bukiet” niż zwykły „img028”.Ddzięki temu, grafika wyświetli się w Google przy podaniu tej frazy. W dzisiejszym tekście zajmiemy się fenomenem infografik oraz poradami SEO w ich kontekście.

Kultura obrazkowa online – popularność infografik

Większość ludzi jest wzrokowcami i z tego powodu łatwiej im przyswoić ilustrację z odrobiną tekstu, niż dłuższe akapity z mnóstwem nieistotnej treści. Infografiki pojawiły się kilka lat temu i cały czas zdobywają coraz większa popularność w wielu rozmaitych dziedzinach. Także w takich branżach, w których bardzo istotne jest zajęcie jak najwyższych pozycji w Google. co należy więc zrobić w przypadku naszych grafik, by pojawiły się tam odpowiednio wysoko?

Z optymalizacją infografik jest identycznie, jak z tego typu działaniami w przypadku zwykłych zdjęć. Pamiętamy o odpowiedniej nazwie dla obiektu (powyższy przykład z kwiatami i losową nazwą pliku świetnie to ilustruje). Nazwa zwykle składa się ze słów kluczowych; jak najbardziej możemy użyć tu łączników „-” lub podkreślników „_”. Kolejny element to zdefiniowanie ALT-tagu dla obrazka – znacznik ten ma zawierać słowa kluczowe. Nie możemy też zapomnieć o podpisie obrazu, a także o ścieżce pliku. Jeśli chodzi o inne szczegóły techniczne, warto zwrócić uwagę na rozdzielczość pliku. Infografika ma się przede wszystkim szybko ładować, ale jednocześnie być czytelna dla internautów. Zwykle maksymalne zalecane parametry to 1200×1200 pikseli, jednak dla wyszukiwarki powinniśmy też zamieścić miniaturę obrazka.

Pamiętajmy też, że pozycjonowana infografika musi być otoczona tekstem – wtedy taki plik prezentuje się o wiele bardziej wartościowo. Wypada się więc wysilić na napisanie choćby krótkiego, dwuzdaniowego wstępu – nawet najbardziej leniwi odbiorcy z pewnością przez niego przebrną.

Czytaj  Pozycjonowanie sklepów internetowych on-page SEO i off-page SEO.

#optymalizacja_grafiki

Polecane wpisy
Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go obniżyć

Zanim zaczniemy warto na pewno wspomnieć czym ów współczynnik odrzuceń (WO) jest. Jest to wskaźnik wyświetlany w Google Analytics, który Czytaj dalej

Pozycjonowanie międzynarodowe szansą na rozwój firmy

Ekspansja terytorialna firmy na rynki międzynarodowe nie jest łatwa, ale warta zachodu - przeprowadzona dobrze i w przemyślany sposób może Czytaj dalej

Słownik SEO

Alt - alternatywny opis obrazków. Nie powinien on być przesycony słowami kluczowymi, tylko ma opisywać zawartość obrazka. Anchor text - Czytaj dalej

Po co Ci content marketing?

Wraz z rozwijającymi się trendami content marketingowymi, wzrastają zasoby i środki przeznaczane na ich wdrażanie. Na rynku amerykańskim 1/3 budżetów Czytaj dalej

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne - dla kogo? Firmy z branży usługowej, takie jak pracownia krawiecka, warsztat mechanika samochodowego czy studio kosmetyczne, zazwyczaj Czytaj dalej

Programy partnerskie dla blogów

Zarabianie na programach partnerskich jest możliwe, ale pod warunkiem, że blog, na którym chcemy zarabiać spełnia kilka warunków. Przede wszystkim Czytaj dalej

Udostępnij wpis: