Pozycjonowanie

Reklama kontekstowa – AdSense

W artykule „Reklama kontekstowa” wymieniłem kilka systemów reklamy kontekstowej. Sam korzystałem z trzech z nich — Google AdSense, OnetKontekst i AdBid. Z tych trzech najlepszy dla mnie jest AdSense i dlatego korzystam w tej chwili wyłącznie z niego. Z tego względu napiszę tu kilka słów wprowadzenia, czym jest AdSense, czym nie jest i dlaczego warto zwrócić na niego uwagę.

Podstawowym sposobem zarabiania w Google AdSense jest wyświetlanie zwykłych reklam kontekstowych, rozliczanych w modelu PPC czyli płatnych za kliknięcie. Można je umieszczać na stronie jako:

  • boksy reklamowe z reklamami tekstowymi (niekiedy pojawiają się również reklamy obrazkowe a nawet reklamy wideo!)
  • jednostki linków z hasłami.

W pierwszym przypadku wynagrodzenie wydawcy następuje w momencie, gdy gość kliknie w reklamę.
W drugim przypadku gość jest najpierw kierowany na stronę z listą reklam dotyczących danego hasła a dopiero kliknięcie w którąś z nich jest wynagradzane wydawcy. Z tego względu niektórzy uważają jednostki linków za mniej skuteczne niż zwykłe boksy reklamowe.

Ile można zarobić za kliknięcia? Od kilku centów do kilku dolarów! A ile można mieć kliknięć? Na dobrej stronie można mieć 10 kliknięć z każdych 100 wyświetleń reklamy, albo nawet więcej…

Gdy zobaczysz jakieś reklamy Google AdSense (mam tu na myśli zwykły boks), powinieneś zobaczyć też link „reklamy Google” i drugi „zareklamuj się na tej stronie”. Z pomocą tego drugiego odnośnika posiadacz konta AdWords (AdWords jest systemem dla reklamodawców, pozwala na umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwania Google i na stronach uczestniczących w programie AdSense) może zlecić wyświetlanie swojej reklamy na tej konkretnej stronie.
Jest to istotne z tego względu, że taka reklama rozliczana jest za wyświetlenia nie za kliknięcia! Jest to bardzo istotne z tego względu, że w przypadku niskiej klikalności (niskiego CTR) i tak będziesz dostawać jakieś wynagrodzenie. To oczywiście nic nie zmienia, bo reklamodawca widząc, że klikalność jest niska usunie reklamę z Twojej strony.

Czytaj  Pozycjonowanie long-tail

Google AdSense to nie tylko zwykłe reklamy kontekstowe ale również polecanie produktów i usług Google. Możesz polecać uczestnictwo w AdSense — jeśli osoba polecona w ciągu 6 miesięcy zarobi 100$, otrzymasz 250$. :) Możesz reklamować przeglądarkę internetową Firefox z paskiem Google Toolbar — otrzymasz za taką osobę do 1$ (za Polaków – 0,10$). Podobnie wygląda sprawa z osobą, która zainstaluje sobie program do przeglądania i katalogowania obrazków Picasa.

Jest jeszcze coś takiego, jak AdSense dla wyszukiwania. Umieszczasz na stronie wyszukiwarkę, gdy osoba kliknie w reklamę wyświetloną w wynikach, otrzymasz wynagrodzenie. Sprawa istotna dla posiadaczy dużych witryn internetowych, którzy potrzebują wyszukiwarki.

Polecane wpisy
Pozycjonowanie stron dostępnych na urządzenia mobilne

Smartfony i tablety to przyszłość surfowania po Internecie. Coraz więcej osób korzysta z Sieci prawie wyłącznie za pośrednictwem tego typu Czytaj dalej

System wymiany linków – czy to już Black Hat Seo?

Firmy, które zajmują się świadczeniem usług takich jak pozycjonowanie stron, potrafią omamić klienta perspektywą trafienia do TOP10 nawet w.. 14 Czytaj dalej

Certyfikaty SSL, czy warto inwestować ?

Decydując się na założenie własnej strony internetowej – prywatnej lub firmowej musimy wybrać hosting, domenę i podjąć decyzje dotyczące wielu innych Czytaj dalej

Historia zmian algorytmu Google [EN]

2014 Updates Pigeon Expands (UK, CA, AU) — December 22, 2014 Google's major local algorithm update, dubbed "Pigeon", expanded to the Czytaj dalej

Jak wypromować stronę internetową w Google?

Zajmijmy się zagadnieniem, jakim są linki przychodzące. Proces link buildingu to bodajże najbardziej istotny czynnik w tym momencie. Niestety niewiele Czytaj dalej

Udostępnij wpis: