Pozycjonowanie

Na czym polega kanibalizacja słów kluczowych?

W przypadku pozycjonowania rozbudowanego serwisu internetowego, takiego jak sklep online z wieloma produktami z tej samej grupy należy pamiętać o różnicowaniu keywords. Gdy mamy portal o wielu podstronach, a każdą z takich sub-witryn pozycjonujemy na identyczne, zachodzi wtedy zjawisko kanibalizacji słów kluczowych. Tego typu fenomen może przynieść nam szkody – jeśli Google w wynikach wyszukiwania zamieści podstronę inną niż taką, na której nam najbardziej zależało.

Skąd wzięło się pojęcie kanibalizacji?

Jeśli chodzi o marketing, w tej dziedzinie istnieje pojęcie kanibalizacji produktu. Chodzi o sytuację, kiedy to dana firma wypuszcza na rynek kilka podobnych rozwiązań, skierowanych do tej samej grupy docelowej. Klienci z tej grupy mogą nie potrzebować wszystkich produktów na raz, czy też nie mieć pieniędzy na zakup każdego z osobna – w rezultacie wybiorą jedynie jeden z nich. Podobnie też jest w przypadku wyszukiwarki Google – w wynikach ograniczy się tylko do jednej z podstron. Nie musi być to oczywiście strona, której link building jest najbardziej korzystny – często o pozycji decydują też czynniki takie jak sama treść oraz meta dane. Często, np. w przypadku blogów, najwyżej w wynikach znajdzie się wpis zamieszczony dosyć niedawno. Tak samo będzie też w sytuacji utworzenia nowych podstron w sklepach internetowych.

Co zrobić, aby uniknąć negatywnych skutków kanibalizacji słów kluczowych?

Ważna jest optymalizacja podstron, jak też pozycjonowanie każdej z nich na 2-3 frazy kluczowe. Oczywiście zestaw tych dwu lub trzech keywords ma być różny dla poszczególnych podstron, tak by wszystkie frazy nie pokrywały się całkowicie. Warto też zadbać o wzajemne podlinkowanie wewnętrzne tych podstron – w sposób hierarchiczny, tak by było w ten sposób wiadomo, która z nich jest najbardziej istotna. W wyniku wdrożenia tych działań, sugestie wyszukiwarki będą pokrywać się również z naszymi intencjami.

Czytaj  Mapa witryny
Polecane wpisy
Co to jest pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony to nic innego jak działania mające na celu podniesienie pozycji strony www w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek internetowych. Czytaj dalej

Nie zaniedbuj organicznych wyników wyszukiwania

Kiedy uruchamiamy nową stronę firmową, zwykle posiłkujemy się kampanią AdWords. Wiadomo, ze naturalne pozycjonowanie może potrwać dobrych kilka miesięcy, szczególnie Czytaj dalej

Jak pozycjonować strony ?

Pozycjonowanie to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa. Jest wiele czynników (często drobiazgów) które w dużym znaczeniu wpływają na całość. Czytaj dalej

Pozycjonowanie stron w 2015 roku – nastały ciężkie czasy dla pozycjonerów

Ten rok przyniósł nam nieoczekiwany powrót do łask Content Marketingu, co było spowodowane przede wszystkim działaniami Google oraz rosnącą konkurencją Czytaj dalej

Linki brandowe – najbardziej bezpieczne odnośniki do twojej strony

Poza samą optymalizacją witryny internetowej, kolejnym ważnym czynnikiem podczas skutecznych prób zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce jest link building. Pozyskanie Czytaj dalej

Po co Ci content marketing?

Wraz z rozwijającymi się trendami content marketingowymi, wzrastają zasoby i środki przeznaczane na ich wdrażanie. Na rynku amerykańskim 1/3 budżetów Czytaj dalej

Atrybuty ALT i TITLE

Elementy te możemy wstawiać w różnych znacznikach języka (x)HTML. ALT służy do wstawiania opisu alternatywnego w obrazkach wstawianych na stronę. Czytaj dalej

50 czynników On-Site – Wpływających na pozycjonowanie strony

Jak podaje samo Google istnieje ponad 200 różnych czynników mających wpływ na pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania. Działania związane z Czytaj dalej

Udostępnij wpis: