Pozycjonowanie

Na czym polega kanibalizacja słów kluczowych?

W przypadku pozycjonowania rozbudowanego serwisu internetowego, takiego jak sklep online z wieloma produktami z tej samej grupy należy pamiętać o różnicowaniu keywords. Gdy mamy portal o wielu podstronach, a każdą z takich sub-witryn pozycjonujemy na identyczne, zachodzi wtedy zjawisko kanibalizacji słów kluczowych. Tego typu fenomen może przynieść nam szkody – jeśli Google w wynikach wyszukiwania zamieści podstronę inną niż taką, na której nam najbardziej zależało.

Skąd wzięło się pojęcie kanibalizacji?

Jeśli chodzi o marketing, w tej dziedzinie istnieje pojęcie kanibalizacji produktu. Chodzi o sytuację, kiedy to dana firma wypuszcza na rynek kilka podobnych rozwiązań, skierowanych do tej samej grupy docelowej. Klienci z tej grupy mogą nie potrzebować wszystkich produktów na raz, czy też nie mieć pieniędzy na zakup każdego z osobna – w rezultacie wybiorą jedynie jeden z nich. Podobnie też jest w przypadku wyszukiwarki Google – w wynikach ograniczy się tylko do jednej z podstron. Nie musi być to oczywiście strona, której link building jest najbardziej korzystny – często o pozycji decydują też czynniki takie jak sama treść oraz meta dane. Często, np. w przypadku blogów, najwyżej w wynikach znajdzie się wpis zamieszczony dosyć niedawno. Tak samo będzie też w sytuacji utworzenia nowych podstron w sklepach internetowych.

Co zrobić, aby uniknąć negatywnych skutków kanibalizacji słów kluczowych?

Ważna jest optymalizacja podstron, jak też pozycjonowanie każdej z nich na 2-3 frazy kluczowe. Oczywiście zestaw tych dwu lub trzech keywords ma być różny dla poszczególnych podstron, tak by wszystkie frazy nie pokrywały się całkowicie. Warto też zadbać o wzajemne podlinkowanie wewnętrzne tych podstron – w sposób hierarchiczny, tak by było w ten sposób wiadomo, która z nich jest najbardziej istotna. W wyniku wdrożenia tych działań, sugestie wyszukiwarki będą pokrywać się również z naszymi intencjami.

Czytaj  AI Googla stała się świadoma?
Polecane wpisy
Pozycjonowanie stron internetowych

Prowadzisz bloga? Chcesz się stać bardziej popularny? Pragniesz osiągnąć internetowy sukces? Jeśli tak jest na to znakomite rozwiązanie. Pozycjonowanie stron Czytaj dalej

Najnowszy algorytm Google – Gołąb w lokalnych wynikach wyszukiwania

Spokój jaki zapanował w wynikach wyszukiwania to jak się okazuje jest cisza przed zbliżającą się burzą. 24 lipca Google ogłosił Czytaj dalej