Pozycjonowanie

Pozycjonowanie w Bing vs. Google – podobieństwa oraz różnice

Wyszukiwarka Bing ma obecnie około 3% udziału w polskim rynku tego typu aplikacji. Tendencja jest rosnąca, jeśli chodzi o wyszukiwanie mobilne – Bing to domyślny silnik wyszukiwania dla telefonów z systemem Windows Phone. Ponadto, narzędzie od firmy Microsoft jest ustawione jako opcja domyślna w systemie operacyjnym na komputery – często z Binga mogą korzystać osoby starsze, nie do końca zorientowane w temacie rozmaitych możliwości wyszukiwania informacji online. Jako jedną z zalet tego narzędzia możemy wymienić intuicyjny interfejs, choć oczywiście jako użytkownicy przyzwyczajeni do Google’a możemy z początku być nieco zdezorientowani.

 

Jak wbić stronę w czołówkę wyników Bing.com?

 

Wygląda na to, ze pozycjonowanie stricte pod wyszukiwarkę Bing nie jest zbyt popularne – przynajmniej w Polsce (statystyki z dwóch ostatnich lat dowodzą bowiem, że Bing to czwarta w kolejności wiodąca aplikacja na świecie – pokonują ją jedynie znane nam Google, chińskie Baidu oraz globalne Yahoo). Jeśli zaś nasi specjaliści SEO posiadają know-how związany z szukarką Microsoftu, raczej niezbyt chętnie podzielą się z kimkolwiek spoza branży szczegółowymi wytycznymi. Okazuje się jednak, że w Bingu najlepiej radzą sobie wzorowo zoptymalizowane strony, jak również te witryny, które na bieżąco uzupełniane są nową, wartościową treścią. Działania z zakresu link buildingu, czy też wskaźnik Page Rank nie mają tu aż tak ogromnego znaczenia, jak dzieje się to w przypadku monopolistycznego Google.

Wygląda na to, że kompleksowe działania związane z pozycjonowaniem oraz nowoczesna strategia SEO, pozwolą na wypozycjonowanie strony zarówno w narzędziach takich jak Google, jak i Bing.com. Tą drugą wyszukiwarką nie powinniśmy się aż tak bardzo przejmować, o ile prowadzimy działania ukierunkowane tylko na nasz krajowy rynek. Co innego oczywiście, gdybyśmy pozycjonowali z orientacją na USA, gdzie aplikacja Microsoftu ma aż do 15% udziałów.

Czytaj  Jak dobierać frazy kluczowe?
Polecane wpisy
Pozycjonowanie stron internetowych oraz strategia linkowania w 2019 roku

Pozycjonowanie stron internetowych w 2019 roku. Czy można samemu wykonać mityczną wręcz czynność, jaką stanowi pozycjonowanie strony internetowej? Przecież jest Czytaj dalej

Pozycjonowanie Long Tail

Autorem koncepcji Długiego Ogona (Long Tail) jest redaktor naczelny magazynu Wired Chris Anderson. W 2004 roku dziennikarz  ten opublikował artykuł Czytaj dalej

Czym się kierować przy wyborze serwera?

Nie każdy kto potrzebuje postawić swoją stronę internetową zna się na rzeczy. Dlatego też oczywiście istnieje cała gama specjalistów, którzy Czytaj dalej

Nowy czynnik rankingowy Google – Rich Snippets

Kilka dni temu John Mueller z Google zapowiedział możliwość małej zmiany w algorytmie wyszukiwania. Być może będziemy mieli nowy czynnik Czytaj dalej

Anchor text, czyli o frazach, na które pozycjonujemy

Jeśli chodzi o język HTML, znacznik <a> służy do tworzenia tzw. kotwicy (anchor). Tego typu struktura może zawierać ukryty odnośnik, Czytaj dalej

Google otworzyło worek pełen nowości.

W San Francisco trwa jedno z najważniejszych wydarzeń dla światowego rynku internetowego. Konferencja Google I/O co roku obfituje w nowinki Czytaj dalej

Reklama kontekstowa – AdSense

W artykule „Reklama kontekstowa” wymieniłem kilka systemów reklamy kontekstowej. Sam korzystałem z trzech z nich — Google AdSense, OnetKontekst i Czytaj dalej

Typosquatting

Typosquatting lub inaczej porywanie URL (ang. URL hijacking) jest formą piractwa domenowego polegającą na rejestrowaniu nazw domen różniących się nieznacznie Czytaj dalej

Udostępnij wpis: