Pozycjonowanie

Katalogowanie stron

Katalogowanie stron internetowych to najpopularniejsza forma zdobywania darmowych linków do pozycjonowanej strony www. Polega ona głównie na systematycznym dodawaniu adresu swojej strony do przystosowanych do tego katalogów. Ma to na celu zwiększyć ilość linków do strony internetowej, którą pragniemy wypozycjonować w popularnych wyszukiwarkach internetowych takich jak na przykład Google. W Internecie mamy do dyspozycji kilka tysięcy katalogów stron. Jedne są bardziej SEO przyjazne inne mniej. Duża część z nich została bardzo zaśmiecona kiepskiej jakości stronami. Jednak wiele z nich nadal zasługuje na uwagę.

Linki, które zdobywamy dzięki katalogom stron powinny być opatrzone odpowiednim anchorem (słowem kluczowym). Najczęściej za słowo kluczowe służy tytuł dodawanej do katalogu strony. Aby strona została prawidłowo dodana należy przydzielić jej krótki, ale treściwy opis. Należy pamiętać, aby nasycić go dobrze wkomponowanymi słowami kluczowymi. Wpis zawierający opis i link do pozycjonowanej strony należy umieścić w odpowiedniej kategorii. Takiej, która wiernie odzwierciedla tematykę naszej strony www. Ma to na celu zwiększenie mocy hiperłącza, ponieważ linki ze stron powiązanych tematycznie z pozycjonowaną przez nas stroną są o wiele bardziej wartościowe. Po prostu wyszukiwarki lepiej spostrzegają takie linki.

Katalogowanie stron internetowych przez większość pozycjonerów jest traktowane jako jeden z najłatwiejszych sposobów na zdobycie dużej ilości cennych linków prowadzących do pozycjonowanej strony internetowej. Katalogowanie nie jest wcale trudne. Jest natomiast bardzo czasochłonne. Wymaga także od pozycjonera pewnej wiedzy. Trzeba wiedzieć ile wpisów dziennie można dodać do katalogów by nie wydać się podejrzanym robotą wyszukiwarek. Zbyt gwałtowny przyrost linków może okazać się dla strony śmiertelnie niebezpieczny i może skutkować dożywotnim banem dla naszej strony. Co oznaczałoby, że strona już nigdy nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać o to, aby przyrost linków był jak najbardziej naturalny. Trzeba także różnicować tytuły i opisy katalogowanych stron www.

Czytaj  Czym jest kreatywny link building?

Jak już wcześniej wspomniałem katalogów stron mamy w Internecie kilka tysięcy. Warto zajrzeć do popularnego spisu katalogów stron internetowych gdzie znajdziesz wszystkie katalogi naraz, a także będziesz miał możliwość ich segregacji według wybranych kryteriów na przykład według wskaźnika Page Rank.

Polecane wpisy
Linkowanie wewnętrzne kontra linki zewnętrzne – o co w tym chodzi?

Początkujący pozycjoner dowiaduje się, że istotne są wszelkie działające odnośniki, które prowadzą do danej strony internetowej. Okazuje się, że link Czytaj dalej

Slang internetowy #słowniczek

ROTFL, TLTR, YOLO, IMHO… Specyficzny żargon, jakim posługują się internauci, może sprawiać problemy i rodzić różne nieporozumienia. Chcesz wiedzieć, jak Czytaj dalej

Zmiany marketingowe w Google – coś więcej niż nowe logo

Ostatnio tematem rozmów wśród internautów jest drobna zmiana identyfikacji wizualnej Google. Najbardziej rzuca się w oczy nowa czcionka (bezszeryfowa) - Czytaj dalej

Panda vs pozycjonowanie treścią

Algorytm Panda. Te dwa słowa podsumowują, dlaczego nie opłaca się dziś specjalnie inwestować w tradycyjne pozycjonowanie stron internatowych (tradycyjne, czyli Czytaj dalej

Pozycjonowanie w Bing vs. Google – podobieństwa oraz różnice

Wyszukiwarka Bing ma obecnie około 3% udziału w polskim rynku tego typu aplikacji. Tendencja jest rosnąca, jeśli chodzi o wyszukiwanie Czytaj dalej

Jak wyjść z filtra za nienaturalne linki?

Najprostsza odpowiedź – poprawić elementy, które skutkowały nałożeniem filtra. Tutaj pojawia się jednak często problem – które to elementy i Czytaj dalej

Panda 4.2 – ciekawa aktualizacja algorytmu Google

18 lipca 2015 r. miała miejsce kolejna odsłona aktualizacji Panda. Podobnie jak wszystkie wcześniejsze, dąży do podniesienia jakości stron pojawiających Czytaj dalej

Udostępnij wpis: