Pozycjonowanie

Zakaz pozycjonowania – co to takiego i czego dotyczy?

Zabronienie pozycjonowania strony wydawałoby się zupełnie absurdalne. Jednak od niespełna dwóch miesięcy polscy notariusze są w kropce. Większość kancelarii notarialnych posiada swoje witryny internetowe, jak też oczywiście zatrudniano do tej pory fachowców, którzy wykonywali ich pozycjonowanie. Decyzją Krajowej Rady Notarialnej ma po prostu istnieć internetowa baza danych o kancelariach (w witrynie KRN online), a te miałyby nie konkurować ze sobą na polu jakichkolwiek zewnętrznych działań promocyjnych. Wcześniej, według tej samej instytucji, niedopuszczalne było jedynie reklamowanie strony kancelarii poprzez linki przychodzące z innych witryn (istnieją również inne działania, które składają się na profesjonalne i etyczne pzocyjonowanie).

Nie tylko notariusz ma źle – ban na hazard

Polskie przepisy prawne już od 5 lat zabraniają reklamy firm z branży hazardowej. Oczywiście jak z każdym zakazem, w praktyce wiele osób podejmuje próby jego obejścia. I tak oto czasem pojawiają się np. strony zapleczowe promujące zakłady bukmacherskie albo grę w kasynach on-line. Zaledwie część tego typu przypadków zostaje dostrzeżona i ścigana przez urzędników jako naruszenie postanowień kodeksu karnego skarbowego. potencjalna kara może być jednak dotkliwa, gdyż zakres grzywn wynosi od skromnych 200 zł aż do nawet… 16 mln zł.

Wewnętrzne zakazy adminów katalogów – jak to jest?

Każdy katalog stron posiada dość często swój własny, wewnętrzny regulamin. Tego rodzaju postanowienia administratora mogą np. zakazać użytkownikom katalogu zgłaszania witryn o charakterze erotycznym , czy też stron, które reklamują hazard albo narkotyki. Rzeczywiście, w naprawdę niewielu tego typu spisach stron on-line można dodać serwis z pierwszej z wymienionych branż, o kolejnych oczywiście nie wspominając (to stanowi ewidentne naruszenie przepisów prawnych, a nikt nie chce narażać się na srogie kary).

Polecane wpisy
Reklama kontekstowa

Dziś zajmę się wyjaśnieniem, czym jest tzw. reklama kontekstowa i dlaczego jest fajna z punktu widzenia osoby, która poszukuje reklamodawców. Czytaj dalej