Pozycjonowanie

Zdobywanie pozycji za pomocą katalogów stron

Katalogi stron powstają, jako miejsca, w których każdy może innym użytkownikom zaprezentować swoją stronę, która jest zapisywana w odpowiedniej kategorii. Najbardziej znany jest katalog dmoz.org – duży, społeczny projekt. Za nim powstały setki jego kopii (wraz z całą zawartością) jak i kopii startujących od zera. Stało się tak dzięki temu, że Pozycjonerzy wyczuli w tym dobry sposób budowania odpowiedniego zaplecza stron.

Katalogi w Internecie możemy spotkać dosyć różne. Niektóre są moderowane, dzięki czemu do katalogu trafiają tylko odpowiednie – zgodne z wytycznymi danego katalogu – strony, inne są niemoderowane, co powoduje, że szybko tworzy się z nich śmieciowisko. Część katalogów to katalogi tematyczne, w których można umieszczać strony powiązane z tylko wąsko nakreśloną dziedziną.

Wielu pozycjonerów oferuje usługi katalogowania, czyli dodawania odpowiednich wpisów promujących Twój serwis do wielu setek a nawet tysięcy katalogów. Najczęściej korzystają ze specjalnych programów (Adderów), które robią to za nich automatycznie.…jedynie roboty wyszukiwarek przeczytają Twój wpis w katalogu… 😉 Należy jednak zaznaczyć, że w wielu wypadkach takie działanie jest pozbawione sensu – część tak zarzucanych katalogów (klonów dmoz.org lub pomniejszych odrębnych skryptów autorskich) jest blokowana przez wyszukiwarki i karana Banami. W takim wypadku twoje linki trafiają na zupełnie bezwartościowe strony, których boty wyszukiwarek nawet nie wezmą pod uwagę.

Nie oznacza to jednak, by samemu nie korzystać z katalogowania. Polecam jednak metodę ręcznego dodawania wpisów, dzięki czemu zachowujemy pełną kontrolę nad tym, do jakich spisów dodajemy naszą stronę. Lepiej wybierać katalogi moderowane, a nawet, jeśli środki nam na to pozwalają to płatne. Korzystanie tutaj z katalogów dużych serwisów jest dosyć efektywnym działaniem, które zapewni zdecydowanie lepsze efekty niż dodanie setek tysięcy linków, które trafią na nic nie warte wykluczone z indeksu katalogi.

Czytaj  Jak wyjść z filtra za nienaturalne linki?
Polecane wpisy
Czym grozi kopiowanie treści z innych stron?

Internetowy plagiat bywa niestety zjawiskiem dosyć powszechnym. Brak oryginalnych tekstów, czy też powielanie ich z innych witryn, nie prowadzi z Czytaj dalej

Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go obniżyć

Zanim zaczniemy warto na pewno wspomnieć czym ów współczynnik odrzuceń (WO) jest. Jest to wskaźnik wyświetlany w Google Analytics, który Czytaj dalej

Jak stworzyć darmowe zaplecze pozycjonerskie?

Serwisy blogowe, takie jak WordPress oraz Blogspot (z naszego podwórka: blogi onetu i gazety.pl) to ciekawe narzędzia do promocji własnych Czytaj dalej

Pozycjonowanie sklepów internetowych on-page SEO i off-page SEO.

Ruch z wyszukiwarki (organic traffic) jest jednym z największych czynników sukcesu twojej strony, ponieważ umożliwia potencjalną zamianę naszych „poszukiwaczy fraz”  w  klientów lub Czytaj dalej

Linki brandowe – najbardziej bezpieczne odnośniki do twojej strony

Poza samą optymalizacją witryny internetowej, kolejnym ważnym czynnikiem podczas skutecznych prób zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce jest link building. Pozyskanie Czytaj dalej

Pozycjonowanie Long Tail

Autorem koncepcji Długiego Ogona (Long Tail) jest redaktor naczelny magazynu Wired Chris Anderson. W 2004 roku dziennikarz  ten opublikował artykuł Czytaj dalej

Udostępnij wpis: