Pozycjonowanie

Jak dobierać frazy kluczowe?

Gdy chcemy znaleźć informacje w wyszukiwarce, często wpisujemy „hasłowe” (tzn. dwu-trzywyrazowe) zapytanie. W momencie, gdy chcemy zabrać się za pozycjonowanie strony internetowej, warto pomyśleć nad tym, jakie hasła kluczowe najlepiej określają tematykę i treść naszej witryny on-line.

Dobre frazy do pozycjonowania

Zapoznajmy się z narzędziami, które oferuje samo Google. Planer fraz kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) pomoże wyszukać opłacalne propozycje takich fraz-haseł, a dodatkowo określi ich miesięczną wyszukiwalność, czyli częstotliwość, z jaką internauci wpisują takie wyrażenia. Nie musimy przy tym wcale rzeczywiście wykupować kampanii AdWords – planer jest darmowy, niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na działania reklamowe proponowane przez Google.

Frazy ogólne, long-tail oraz frazy lokalne

Ogólne hasło jest najczęściej również najtrudniejsze do wypozycjonowania – dla przykładu, np. słowo „kredyty” rzeczywiście nastręcza pewne problemy co do wbicia się w TOP10, a co dopiero mówić o TOP3 wyników wyszukiwania. Gdy bardziej rozbudujemy taką frazę, dajmy na to „kredyty pod zastaw samochodu”, wbicie się na wysokie pozycje będzie już sporo łatwiejsze (choć może branża finansowa nie jest idealnym przykładem, gdyż panuje tu naprawdę duża konkurencja). Strategia long-tail oznacza więc pozycjonowanie na hasła złożone z kilku wyrazów, zwykle z co najmniej trzech. Fraza lokalna z kolei zawsze zawiera miasto, region lub nazwę dzielnicy jakiejś aglomeracji, w obrębie które prosperuje dana firma. Oczywiście warto różnicować frazy, lecz z pewnością nie popłaci skupianie się na tych najbardziej ogólnych wyrażeniach – długie oczekiwanie na jakiekolwiek efekty pozycjonowania może nas wtedy zniechęcić do konsekwentnego podejmowania dalszych działań.

Czy istnieje minimalna lub maksymalna ilość fraz kluczowych?

Niektóre źródła podają jako minimum liczbę 8-10 fraz – tak też należy postępować z różnicowaniem anchor textów, na które linkujemy. Maksymalna liczba może zależeć od typu pozycjonowanej strony (jeśli jest to sklep internetowy z tysiącami produktów, trudno byłoby się ograniczyć np. do 20 czy 30 haseł).

Czytaj  Pozycjonowanie stron www przez tworzenie odwołań wewnętrznych w serwisie
Polecane wpisy
Różnica między SEM a SEO

SEM (Search Engine Marketing) to strategia marketingowa, która wykorzystuje płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarkach internetowych do pozycjonowania strony internetowej. SEM Czytaj dalej

Linki brandowe – najbardziej bezpieczne odnośniki do twojej strony

Poza samą optymalizacją witryny internetowej, kolejnym ważnym czynnikiem podczas skutecznych prób zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce jest link building. Pozyskanie Czytaj dalej