Pozycjonowanie

Jak dobierać frazy kluczowe?

Gdy chcemy znaleźć informacje w wyszukiwarce, często wpisujemy „hasłowe” (tzn. dwu-trzywyrazowe) zapytanie. W momencie, gdy chcemy zabrać się za pozycjonowanie strony internetowej, warto pomyśleć nad tym, jakie hasła kluczowe najlepiej określają tematykę i treść naszej witryny on-line.

Dobre frazy do pozycjonowania

Zapoznajmy się z narzędziami, które oferuje samo Google. Planer fraz kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) pomoże wyszukać opłacalne propozycje takich fraz-haseł, a dodatkowo określi ich miesięczną wyszukiwalność, czyli częstotliwość, z jaką internauci wpisują takie wyrażenia. Nie musimy przy tym wcale rzeczywiście wykupować kampanii AdWords – planer jest darmowy, niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na działania reklamowe proponowane przez Google.

Frazy ogólne, long-tail oraz frazy lokalne

Ogólne hasło jest najczęściej również najtrudniejsze do wypozycjonowania – dla przykładu, np. słowo „kredyty” rzeczywiście nastręcza pewne problemy co do wbicia się w TOP10, a co dopiero mówić o TOP3 wyników wyszukiwania. Gdy bardziej rozbudujemy taką frazę, dajmy na to „kredyty pod zastaw samochodu”, wbicie się na wysokie pozycje będzie już sporo łatwiejsze (choć może branża finansowa nie jest idealnym przykładem, gdyż panuje tu naprawdę duża konkurencja). Strategia long-tail oznacza więc pozycjonowanie na hasła złożone z kilku wyrazów, zwykle z co najmniej trzech. Fraza lokalna z kolei zawsze zawiera miasto, region lub nazwę dzielnicy jakiejś aglomeracji, w obrębie które prosperuje dana firma. Oczywiście warto różnicować frazy, lecz z pewnością nie popłaci skupianie się na tych najbardziej ogólnych wyrażeniach – długie oczekiwanie na jakiekolwiek efekty pozycjonowania może nas wtedy zniechęcić do konsekwentnego podejmowania dalszych działań.

Czy istnieje minimalna lub maksymalna ilość fraz kluczowych?

Niektóre źródła podają jako minimum liczbę 8-10 fraz – tak też należy postępować z różnicowaniem anchor textów, na które linkujemy. Maksymalna liczba może zależeć od typu pozycjonowanej strony (jeśli jest to sklep internetowy z tysiącami produktów, trudno byłoby się ograniczyć np. do 20 czy 30 haseł).

Czytaj  SEO, pozycjonowanie stron
Polecane wpisy
Na co zwracać uwagę podczas pozyskiwania linków przychodzących?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, warto zabrać się do tego typu działań z rozwagą. Istotnym elementem walki o pierwsze miejsca na Czytaj dalej

Facebook kontra YouTube.

Kiedy Facebook ogłosił zwiększenie nacisku na wideo internetowe, branża zaczęła wyczekiwać starcia tytanów. „Czy to koniec YouTube?", „Facebook stanie się Czytaj dalej

Po co Ci content marketing?

Wraz z rozwijającymi się trendami content marketingowymi, wzrastają zasoby i środki przeznaczane na ich wdrażanie. Na rynku amerykańskim 1/3 budżetów Czytaj dalej

Analiza wyniku jakości w Google AdWords – jak wypaść lepiej niż dotychczas?

Bywa, że niektórzy z nas chcą podczas promocji strony www uciec się do metod innych niż typowa optymalizacja i działania Czytaj dalej

Czy domena ma wpływ na pozycjonowanie ?

Obecnie nazwy domen zaczynają mieć tak duże znaczenie, jak znak towarowy czy marka produktu. Jeśli nazwa domeny jest chwytliwa, prosta Czytaj dalej

Jak pozycjonować strony ?

Pozycjonowanie to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa. Jest wiele czynników (często drobiazgów) które w dużym znaczeniu wpływają na całość. Czytaj dalej

Udostępnij wpis: