Pozycjonowanie

5 karygodnych błędów początkujących pozycjonerów

Oto znany scenariusz: od jakiegoś czasu prowadzisz stronę internetową i chcesz wypromować ją zupełnie samodzielnie. Usiłujesz zdobyć wiedzę z zakresu SEO oraz pozycjonowania, przeglądając Internet. Zasób tych informacji jest dość spory, a Ty chcesz niemal od razu przystąpić do skutecznego działania. Oczywiście marzysz o tym, by nie być zmuszonym do nauki na własnych błędach. W dzisiejszym tekście wymienimy najważniejsze grzechy główne. Przeczytaj, dzięki temu oszczędzisz sobie wiele czasu i nerwów, a także ewentualnych strat finansowych.

  1. Brak optymalizacji strony

Użyj walidatora, np. oprogramowania ze strony w3 schools. Dowiesz się dzięki temu, co można uprościć i zmienić, żeby Twoja witryna była bardziej przyjazna wyszukiwarkom. Pamiętaj o dodaniu kodu alt do grafik, które masz umieszczone na stronie.

  1. Zły dobór fraz kluczowych

Jeśli pozycjonujesz na wyrażenia bardzo ogólne, z pewnością możesz mieć naprawdę dużą konkurencję. Przy samodzielnym, domorosłym SEO, TOP3 w Google na tego typu frazy jest praktycznie nie do osiągnięcia, bez względu na perspektywę czasową.

  1. Nieproporcjonalne użycie keywords

Zwróć uwagę na to, jak często frazy pojawiają się na stronie, w odniesieniu do pozostałej treści. Aktualna norma to około 5%. W praktyce: dane słowo pojawia się góra dwa razy na 1000 znaków.

  1. Brak systematyczności w zdobywaniu linków

Link building to zadanie dla wytrwałych. Nie bij dziennych lub tygodniowych rekordów w zdobywaniu odnośników – nie o to chodzi. Zbyt duża liczba odnośników dodanych naraz to prosta droga do kary od Google, nawet, jeśli są to linki zdobyte ręcznie z powiązanych tematycznie z naszą stroną miejscówek o najwyższym Page Rank i Trust Rank (najlepiej łączyć obydwa aspekty w jednej strategii pozyskiwania odnośników – t.j. tematyka oraz jakość serwisu). Pamiętaj: dobry katalog stron to nie jedyne miejsce, z którego zdobędziesz wartościowy link.

  1. Powielone treści
Czytaj  Najnowszy algorytm Google - Gołąb w lokalnych wynikach wyszukiwania

Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy, zainwestuj w oryginalne opisy produktów – absolutnie nie przeklejaj ich ze strony producenta tych wyrobów. Twórz teksty nie dla robota wyszukiwarki, a dla swojego potencjalnego odbiorcy.

Polecane wpisy
Artykuły do przedruku a pozycjonowanie stron

Link building jest bardzo ważnym czynnikiem, który pozwala witrynom www osiągnąć wyższe pozycje w Google. Wartościowe odnośniki to takie, które Czytaj dalej

Prowadzisz lokalną firmę? Pamiętaj o obecności w Google!

Lokalni przedsiębiorcy, szczególnie z branż, które nie mają nic wspólnego ze światem wirtualnym, mogą sądzić, że stworzenie wizytówki w Google Czytaj dalej

Pozycjonowanie w Bing vs. Google – podobieństwa oraz różnice

Wyszukiwarka Bing ma obecnie około 3% udziału w polskim rynku tego typu aplikacji. Tendencja jest rosnąca, jeśli chodzi o wyszukiwanie Czytaj dalej

RWD w świecie reklamy mobilnej

Parę miesięcy temu firma Google wprowadziła do swojej przeglądarki internetowej algorytm sprawdzający zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi – strony Czytaj dalej

Pozycjonowanie stron internetowych

Prowadzisz bloga? Chcesz się stać bardziej popularny? Pragniesz osiągnąć internetowy sukces? Jeśli tak jest na to znakomite rozwiązanie. Pozycjonowanie stron Czytaj dalej

Landing page

Landing page, określana w języku polskim jako strona docelowa, to specjalnie przygotowania strona internetowa, której zadaniem jest przekonanie internauty, który Czytaj dalej

Udostępnij wpis: