Oto znany scenariusz: od jakiegoś czasu prowadzisz stronę internetową i chcesz wypromować ją zupełnie samodzielnie. Usiłujesz zdobyć wiedzę z zakresu SEO oraz pozycjonowania, przeglądając Internet. Zasób tych informacji jest dość spory, a Ty chcesz niemal od razu przystąpić do skutecznego działania. Oczywiście marzysz o tym, by nie być zmuszonym do nauki na własnych błędach. W dzisiejszym tekście wymienimy najważniejsze grzechy główne. Przeczytaj, dzięki temu oszczędzisz sobie wiele czasu i nerwów, a także ewentualnych strat finansowych.

- Brak optymalizacji strony
Użyj walidatora, np. oprogramowania ze strony w3 schools. Dowiesz się dzięki temu, co można uprościć i zmienić, żeby Twoja witryna była bardziej przyjazna wyszukiwarkom. Pamiętaj o dodaniu kodu alt do grafik, które masz umieszczone na stronie.
- Zły dobór fraz kluczowych
Jeśli pozycjonujesz na wyrażenia bardzo ogólne, z pewnością możesz mieć naprawdę dużą konkurencję. Przy samodzielnym, domorosłym SEO, TOP3 w Google na tego typu frazy jest praktycznie nie do osiągnięcia, bez względu na perspektywę czasową.
- Nieproporcjonalne użycie keywords
Zwróć uwagę na to, jak często frazy pojawiają się na stronie, w odniesieniu do pozostałej treści. Aktualna norma to około 5%. W praktyce: dane słowo pojawia się góra dwa razy na 1000 znaków.
- Brak systematyczności w zdobywaniu linków
Link building to zadanie dla wytrwałych. Nie bij dziennych lub tygodniowych rekordów w zdobywaniu odnośników – nie o to chodzi. Zbyt duża liczba odnośników dodanych naraz to prosta droga do kary od Google, nawet, jeśli są to linki zdobyte ręcznie z powiązanych tematycznie z naszą stroną miejscówek o najwyższym Page Rank i Trust Rank (najlepiej łączyć obydwa aspekty w jednej strategii pozyskiwania odnośników – t.j. tematyka oraz jakość serwisu). Pamiętaj: dobry katalog stron to nie jedyne miejsce, z którego zdobędziesz wartościowy link.
- Powielone treści
Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy, zainwestuj w oryginalne opisy produktów – absolutnie nie przeklejaj ich ze strony producenta tych wyrobów. Twórz teksty nie dla robota wyszukiwarki, a dla swojego potencjalnego odbiorcy.