Pozycjonowanie

Optymalizacja serwisu

Optymalizacja witryny polega na odpowiednim ułożeniu oraz ustawienie w odpowiednie miejsca słów kluczowych. Wyszukiwarki biorą pod uwagę częstotliwość słów kluczowych czyli liczbę powtórzeń danego słowa, gęstość słów kluczowych czyli procentowy wskaźnik tych słów w strukturze strony, oraz odpowiednia pozycja słów w strukturze strony.

Biorąc pod uwagę stronę od „środka” czyli mówimy o strukturze wewnętrznej, dużo więcej czynników wpływa na pozycję w wyszukiwarkach. Patrząc na źródło strony widzimy obszar znaczników <head> </head>. W nim po kolei  elementami ważnymi są:

Tytuł strony: <title></title> – tytuł strony zawiera słowa kluczowe opisujący działalność i tematykę strony. Tytuł powinien zawiera maksymalnie do 75 znaków i jako jeden z elementów widocznych przez wyszukiwarkę powinien być precyzyjny i ciekawy aby zachęcał użytkownika do wejścia na stronę.

Meta Tag Description: <meta name=”description” content=””> opis nie jest tak ważny jak tytuł, ale jednak niektóre wyszukiwarki  biorą pod uwagę ten meta-tag. Opis powinien by intrygujący, ciekawy, zawierający słowa kluczowe. Najlepsza ilość znaków użytych w opisie to 150.

Meta Tag zawierający słowa kluczowe <meta name=”keywords” content=””> – Niektóre wyszukiwarki ignorują ten tag, min. Google, ale jest klika wyszukiwarek i mechanizmów wyszukujących, które biorą pod uwagę ten znacznik. Wyszukiwarki uwzględniają z reguły do 256 znaków.  Należy jednak pamięta, żeby nie przesadza z ilością słów. Najlepiej umieścić do 10 słów kluczowych, które jednak nie powtarzają się między sobą.

Nagłówek powinien wyglądać tak:

<HEAD>

<TITLE>tytuł strony</TITLE>

<META NAME=”KEYWORDS” CONTENT=”Słowa kluczowe lub frazy, oddzielone przecinkami “>

<META NAME=”DESCRIPTION” CONTENT=” Opis Twojej strony www “>

<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”index, follow”>

</HEAD>

Jednak wyszukiwarki potrzebują również inne nagłówki, które poniekąd wpływają na pozycję strony.

<META http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8829-2″>

<META name=”date” content=”2002-08-10″>

Czytaj  Mikroblogi w kontekście SEO

<META http-equiv=”pragma” content=”no-cache”>

<META name=”distribution” content=”global”>

<META name=”classification” content=”wpisać rodzaj strony”>

<META name=”rating” content=”general”>

<META name=”page-topic” content=”wpisać tytuł strony”>

<META name=”Author” content=”Twoje imię i nazwisko”>

<META name=”Reply-to” content=”Twój adres e-mail”>

<META name=”Date” content=”2002/08/10″>

<META name=”Robots” content=”index,follow”>

<META name=”revisit-after” content=”20 Days”>

 

W obszarze <body></body> jest również kilka  ważnych elementów, na które zwracają uwagę mechanizmy wyszukujące.

Nagłówek strony – powinien znajdować się w znacznikach <h1></h1>. Trzeba pamięta aby nagłówki były krótkie i aby sam nagłówek znajdował się na samym początku obszaru <body></body>.

Adresy linków np.: <a href=”frazakluczowa.html”>. Adres pliku html najlepiej żeby był zbudowany ze slow kluczowych. Możemy w tym wypadku posłużyć się również metodą mod_rewrite.  Ważnym elementem budowy linków jest atrybut  alt=”słowa kluczowe” a także anchor text np.: <a href=”frazakluczowa.html” alt=”slowa kluczowe”>słowo kluczowe</a>. Oczywiście musimy stosować to umiejętnie

Postać słów kluczowych – starajmy się aby nasze słowa kluczowe były umieszczone chociaż raz w znaczniku <h1>, <b>, <strong>, <i>. 

– Komentarze w kodzie – niektóre wyszukiwarki biorą pod uwagę komentarze w kodzie. Oczywiście nie mogą by to całe teksty bo  w ten sposób możemy jedynie zaszkodzi stronie

Polecane wpisy
Pozycjonowanie stron typu landing page

Zwykle macierzysta strona firmy skupia się na ogólnej prezentacji oferty. Jeśli zaś nadzwyczaj dobrze sprzedaje się tylko jeden produkt lub Czytaj dalej

SmartContext – reklama kontekstowa w boksach i linkach

Dziś Darek z linkpraca.pl napisał o SmartContext, ciekawym systemie reklamy kontekstowej. Testuję go od 10. listopada i chyba nadszedł dobry Czytaj dalej