Pozycjonowanie

Optymalizacja serwisu

Optymalizacja witryny polega na odpowiednim ułożeniu oraz ustawienie w odpowiednie miejsca słów kluczowych. Wyszukiwarki biorą pod uwagę częstotliwość słów kluczowych czyli liczbę powtórzeń danego słowa, gęstość słów kluczowych czyli procentowy wskaźnik tych słów w strukturze strony, oraz odpowiednia pozycja słów w strukturze strony.

Biorąc pod uwagę stronę od „środka” czyli mówimy o strukturze wewnętrznej, dużo więcej czynników wpływa na pozycję w wyszukiwarkach. Patrząc na źródło strony widzimy obszar znaczników <head> </head>. W nim po kolei  elementami ważnymi są:

Tytuł strony: <title></title> – tytuł strony zawiera słowa kluczowe opisujący działalność i tematykę strony. Tytuł powinien zawiera maksymalnie do 75 znaków i jako jeden z elementów widocznych przez wyszukiwarkę powinien być precyzyjny i ciekawy aby zachęcał użytkownika do wejścia na stronę.

Meta Tag Description: <meta name=”description” content=””> opis nie jest tak ważny jak tytuł, ale jednak niektóre wyszukiwarki  biorą pod uwagę ten meta-tag. Opis powinien by intrygujący, ciekawy, zawierający słowa kluczowe. Najlepsza ilość znaków użytych w opisie to 150.

Meta Tag zawierający słowa kluczowe <meta name=”keywords” content=””> – Niektóre wyszukiwarki ignorują ten tag, min. Google, ale jest klika wyszukiwarek i mechanizmów wyszukujących, które biorą pod uwagę ten znacznik. Wyszukiwarki uwzględniają z reguły do 256 znaków.  Należy jednak pamięta, żeby nie przesadza z ilością słów. Najlepiej umieścić do 10 słów kluczowych, które jednak nie powtarzają się między sobą.

Nagłówek powinien wyglądać tak:

<HEAD>

<TITLE>tytuł strony</TITLE>

<META NAME=”KEYWORDS” CONTENT=”Słowa kluczowe lub frazy, oddzielone przecinkami “>

<META NAME=”DESCRIPTION” CONTENT=” Opis Twojej strony www “>

<META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”index, follow”>

</HEAD>

Jednak wyszukiwarki potrzebują również inne nagłówki, które poniekąd wpływają na pozycję strony.

<META http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8829-2″>

<META name=”date” content=”2002-08-10″>

Czytaj  Czy domena ma wpływ na pozycjonowanie ?

<META http-equiv=”pragma” content=”no-cache”>

<META name=”distribution” content=”global”>

<META name=”classification” content=”wpisać rodzaj strony”>

<META name=”rating” content=”general”>

<META name=”page-topic” content=”wpisać tytuł strony”>

<META name=”Author” content=”Twoje imię i nazwisko”>

<META name=”Reply-to” content=”Twój adres e-mail”>

<META name=”Date” content=”2002/08/10″>

<META name=”Robots” content=”index,follow”>

<META name=”revisit-after” content=”20 Days”>

 

W obszarze <body></body> jest również kilka  ważnych elementów, na które zwracają uwagę mechanizmy wyszukujące.

Nagłówek strony – powinien znajdować się w znacznikach <h1></h1>. Trzeba pamięta aby nagłówki były krótkie i aby sam nagłówek znajdował się na samym początku obszaru <body></body>.

Adresy linków np.: <a href=”frazakluczowa.html”>. Adres pliku html najlepiej żeby był zbudowany ze slow kluczowych. Możemy w tym wypadku posłużyć się również metodą mod_rewrite.  Ważnym elementem budowy linków jest atrybut  alt=”słowa kluczowe” a także anchor text np.: <a href=”frazakluczowa.html” alt=”slowa kluczowe”>słowo kluczowe</a>. Oczywiście musimy stosować to umiejętnie

Postać słów kluczowych – starajmy się aby nasze słowa kluczowe były umieszczone chociaż raz w znaczniku <h1>, <b>, <strong>, <i>. 

– Komentarze w kodzie – niektóre wyszukiwarki biorą pod uwagę komentarze w kodzie. Oczywiście nie mogą by to całe teksty bo  w ten sposób możemy jedynie zaszkodzi stronie

Polecane wpisy
Google a metatagi

Musisz wiedzieć, że oficjalna dokumentacja dostarczona przez tą najpopularniejszą wyszukiwarkę nie zostawia w kwestii metatagów złudzeń. Jak można wyczytać, Google Czytaj dalej

Historia zmian algorytmu Google [EN]

2014 Updates Pigeon Expands (UK, CA, AU) — December 22, 2014 Google's major local algorithm update, dubbed "Pigeon", expanded to the Czytaj dalej

Pozycjonowanie Long Tail

Być może,  kiedy słyszymy termin „pozycjonowanie”, przychodzi  nam na  myśl proces, który  jest wyłącznie jednym z modeli pracy na pozycją Czytaj dalej

Mapa witryny

W dobie Internetu, gdy właśnie to medium jest główną formą na zyskanie nowych klientów, podstawą marketingu jest strona internetowa z ofertą Czytaj dalej

SmartContext – reklama kontekstowa w boksach i linkach

Dziś Darek z linkpraca.pl napisał o SmartContext, ciekawym systemie reklamy kontekstowej. Testuję go od 10. listopada i chyba nadszedł dobry Czytaj dalej

Reklama SEO. Jakie zalety daje pozycjonowanie stron internetowych?

W poszukiwaniu skutecznej, a przy tym niedrogiej reklamy online warto zwrócić uwagę na pozycjonowanie stron WWW, czyli SEO. Dlaczego warto? Czytaj dalej

Kupno multikodów do grup katalogów – czy to się opłaca?

Prawie każdy wartościowy katalog stron jest rozwiązaniem płatnym - umieszczenie wpisu może kosztować od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych. Zwykle Czytaj dalej

Udostępnij wpis: