Pozycjonowanie

Na czym polega pozycjonowanie Long Tail?

Przed dziesięcioma laty, pewien mądry człowiek imieniem Chris Anderson wymyślił koncepcję obrazującą modele ekonomiczne i biznesowe, dzięki którym uzyskuje się większe obroty w sprzedaży. Swoją strategię nazwał „The Long Tail” (długi ogon). Z czasem pomysł ten zaczęły wdrażać w swój świat różne dziedziny życia, jak statystyka, czy też informatyka, a konkretniej pozycjonowanie.
Czym jest LONG TAIL?
Krótko mówiąc, LONG TAIL to strategia polegająca na promowaniu setek dłuższych, kilkuwyrazowych zwrotów, zamiast pojedynczych, kluczowych słów. Osiągnięcie szczytu wśród wyników wyszukiwania, za pomocą tradycyjnego pozycjonowania pojedynczymi słowami, wymaga dużo czasu i stałej kontroli pozycji strony. Przy zastosowaniu techniki Long Tail, konieczna jest rozbudowa serwisu w treść, aby w niej zawrzeć setki zwrotów, będących kluczem do sukcesu. Dzięki temu nasza strona zdecydowanie szybciej osiągnie oczekiwaną popularność i taki stan będzie długo stabilny.
Jak to działa i w czym tkwi sukces?
W czasach, gdzie Internet z dnia na dzień rośnie w liczbę stron, aby odnaleźć interesujące nas zagadnienie musimy bardziej precyzować frazy, dzięki którym wyszukujemy. Wpisujemy więc w wyszukiwarki coraz dłuższe, szczegółowe zapytania. Obecnie średnia ilość wyrazów wpisywana w wyszukiwarki wynosi ok. 3,2.
Logicznym jest, że częstotliwość wyszukiwania tzw. słów kluczowych jest bardzo duża, jednak gdy zsumuje się liczbę wejść na wszystkie długie frazy, tworzące tzw. długi ogon oraz wśród których nie ma aż takiej konkurencji jak w poszczególnych wyrazach, osiągniemy znacznie lepsze rezultaty.

wykres-long-tail

Dodatkowo wśród różnorodnych kombinacji fraz znajdują się także słowa kluczowe, bądź całe zwroty będące podmiotem zwykłego pozycjonowania. Można więc działać dwoma strategiami, a rezultaty będą widoczne już w niedługim czasie.

Zalety LONG TAIL:

  • Większa stabilność uzyskanej pozycji.
  • Szybszy efekt niż w przypadku zwykłego pozycjonowania.
  • Zwiększenie ruchu witryny o ponad 50%.
  • Większa konwersja, czyli efektywniejsze odwiedzanie stron.
  • Frazy wielowyrazowe zapewniają dotracie do idealnej grupy docelowej.
  • Pozycjonowanie szerokie jest tańsze i skuteczniejsze.
  • Pozycjonowanie long tail może być procesem uzupełniającym wobec pozycjonowania normalnego.
Czytaj  Pozycjonowanie wizerunkowe

 

Warto wspomnieć, że wraz ze wzrostem wielkości portali oraz ilości ich podstron, a wraz z tym treści na nich zawartych, wzrasta opłacalność i efektywność pozycjonowania Long Tail takich witryn.

Polecane wpisy
Jak wyjść z filtra za nienaturalne linki?

Najprostsza odpowiedź – poprawić elementy, które skutkowały nałożeniem filtra. Tutaj pojawia się jednak często problem – które to elementy i Czytaj dalej

Landing page

Landing page, określana w języku polskim jako strona docelowa, to specjalnie przygotowania strona internetowa, której zadaniem jest przekonanie internauty, który Czytaj dalej

Page Rank Google a pozycjonowanie stron

Page Rank (w skrócie) PR, jest to algorytm matematyczny stworzony przez Google, na podstawie którego jest, a w zasadzie była Czytaj dalej

Depozycjonowanie

Wokół depozycjonowania pojawia się wiele kontrowersji. Czym są tego typu działania? Okazuje się, że na pewno nie jest to procedura, Czytaj dalej

Google “prawo do bycia zapomnianym”

Koncern Google zaczął w tym tygodniu, na żądanie użytkowników, usuwać z wyników podawanych przez jego wyszukiwarkę niektóre pozycje, stosując się Czytaj dalej

Spamerzy nauczcie się tworzyć dobry content.

Branża SEO zmienną jest SEO to branża, która nigdy nie była statyczna, o tym wie każdy pozycjoner. Jednak dotychczasowe zmiany Czytaj dalej

Udostępnij wpis: