Pozycjonowanie

Mapa witryny

W dobie Internetu, gdy właśnie to medium jest główną formą na zyskanie nowych klientów, podstawą marketingu jest strona internetowa z ofertą firmy. Jednak publikacja, nawet niezwykle atrakcyjnej wizualnie i treściowo witryny przyniesie marne efekty, jeśli nie zostanie dostrzeżona przez wyszukiwarkę internetową. Jak pokazują badania, około 90% ruchu w Internecie rozpoczyna się wejściem z wyszukiwarki potentata z Mountain View – Google. Przechodząc do sedna – aby nowo powstała strona internetowa przyniosła zamierzony efekt, czyli przysparzała firmie nowych klientów, musi pojawić się w wynikach wyszukiwania. Istnieje sposób by przyśpieszyć ten proces. Przepisem, by Google dodało daną stronę do swojej bazy danych, co zaowocuje pojawianiem się w wynikach wyszukiwania, jest jej indeksacja.

Jak poinformować Google o istnieniu nowej strony?

Czekanie, aż ktoś sam wpadnie na pomysł, że istnieje strona internetowa o wymyślonym przez nas adresie i postanowi na nią wejść, może trwać wieki – takie działanie jest kompletnie bezsensowne. Każda większa wyszukiwarka, z Google na czele, posiada specjalnie przygotowany formularz, który pozwala na dodanie nowo powstałej witryny do jej bazy danych. Po wykonaniu tej czynności, Robot odwiedza wpisaną stronę główną, przechodząc po kolei po każdej podstronie korzystając z dostępnej nawigacji.

Świeżo powstała strona internetowa zostanie zaindeksowana w bazie danych wyszukiwarki również wtedy, gdy link odsyłający do niej, zostanie napotkany przez Googlebot podczas wizyty na istniejących już witrynach. Sposobem aby proces ten został zrealizowany jest system komentarzy, sygnatur na profilach osób aktywnych na forach internetowych czy polecanie przez znajomych w odwiedzanych przez nich miejscach.

Czytaj  Fraza kluczowa SEO do artykułu - jak ją wybrać?

Mapa witryny dla Google

Aby wyszukiwarka mogła skuteczniej zaindeksować stronę internetową tworzy się mapę witryny. Jest to dokument xml, w którym znaleźć można wszystkie adresy do podstron serwisu wraz z datą ostatniej aktualizacji. Dobrą praktyką jest jej wykonanie nawet w sytuacji, gdy roboty indeksujące wyszukiwarki dotrą do większości treści.

Mapa witryny przydatna jest w sytuacjach, gdy strona:
-jest bardzo duża,
-zawiera spore archiwum odizolowanych stron lub niepołączonych linkami,
-nie posiada wielu linków zewnętrznych,
-zawiera multimedia,
-obecna jest w Google News.

W treści mapy witryny umieścić można metadane dotyczące zawartych w niej pozycji. Mowa tu m.in. o terminie ostatniej aktualizacji, częstotliwości jej przeprowadzania, ważności adresów URL. To dobre miejsce na poinformowanie Google o rodzajach treści na witrynie – video, obrazach itp.

Generowanie mapy strony

Tworzenie mapy witryny, dzięki ogromowi ilości aplikacji online, jak i gotowych rozwiązań stosowanych przez najbardziej popularne systemy zarządzania treścią, może zostać w pełni zautomatyzowane. WordPress, Drupal czy vBulletin udostępnia wygodną obsługę map, samodzielnie je generując, lub stosując pluginy pozwalające na realizację zadania.

Podobnie działają narzędzia online, których zadaniem jest automatyczne generowanie mapy strony. Niektóre posiadają ograniczenia względem ilości podstron, oferując za to takie funkcjonalności jak nadawanie priorytetów, datę ostatniej aktualizacji itp.

Najlepszy generator mapy strony pomoże znaleźć nam samo Google. Pod adresem https://code.google.com/p/sitemap-generators/wiki/SitemapGenerators udostępnione są linki do specjalistycznych narzędzi, które według określonego standardu pomogą stworzyć mapę witryny obsługiwaną przez najpopularniejsze wyszukiwarki.

Jak zgłosić mapę witryny do Google?

Po wygenerowaniu pliku xml dla naszej witryny internetowej, należy go przekazać Google. W tym celu, korzystając z Narzędzia Google dla webmasterów, należy dokonać indeksacji strony wgrywając plik korzystając z opcji zgłaszania mapy strony W tym miejscu możemy również zaktualizować zgłoszoną wcześniej sitemapę oraz sprawdzić, kiedy ta sprawdzana była ostatnio przez bota.

Czytaj  Pozycjonowanie stron internetowych oraz strategia linkowania w 2019 roku

 

mapa-witryny-GWT

Inny sposobem na zgłoszenie mapy witryny jest dopisanie linijki Sitemap: http://adres_mojej_strony.pl/sitemap.xml w kodzie pliku robots.txt.

Mapa witryny to same zalety

Korzystanie z mapy witryny posiada wiele korzyści, nie tylko ułatwiając nawigację i lepszą widoczność dla wyszukiwarki, ale udostępnia również możliwość informowania o zmianach wprowadzonych na stronie. Może nie sprawi, że dopiero co zgłoszone strony zostaną zaindeksowane w trybie natychmiastowym, jednak znacznie przyśpieszy ten proces. To niezwykle ważny czynnik SEO, o którym nie można zapomnieć opracowując strategię pozycjonowania każdej strony www.

Polecane wpisy
e-Reklama

Od dawna mówi się, że Internet to medium młodych ludzi. Ci starsi wiekiem wciąż jednak nie mogą dostosować się do Czytaj dalej

Footprinty do SEOKatalogów

Obecnie ręczne katalogowanie stron opiera się głównie na katalogach opartych na skrypcie jednego z użytkowników forum PIO. Chodzi mi oczywiście Czytaj dalej

Na co zwracać uwagę podczas pozyskiwania linków przychodzących?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, warto zabrać się do tego typu działań z rozwagą. Istotnym elementem walki o pierwsze miejsca na Czytaj dalej

Zmiany marketingowe w Google – coś więcej niż nowe logo

Ostatnio tematem rozmów wśród internautów jest drobna zmiana identyfikacji wizualnej Google. Najbardziej rzuca się w oczy nowa czcionka (bezszeryfowa) - Czytaj dalej

Wzrost znaczenia on-page SEO – naturalne wyniki wyszukiwania

Eksperci w dziedzinie pozycjonowania zauważają, że coraz mniejsze znaczenie ma wskaźnik Page Rank danej strony. Zmienna ta nie jest już Czytaj dalej

Slang internetowy #słowniczek

ROTFL, TLTR, YOLO, IMHO… Specyficzny żargon, jakim posługują się internauci, może sprawiać problemy i rodzić różne nieporozumienia. Chcesz wiedzieć, jak Czytaj dalej

Udostępnij wpis: