Informatyka Pozycjonowanie

Wzrost znaczenia on-page SEO – naturalne wyniki wyszukiwania

Eksperci w dziedzinie pozycjonowania zauważają, że coraz mniejsze znaczenie ma wskaźnik Page Rank danej strony. Zmienna ta nie jest już aktualizowana, i to od dobrych kilku miesięcy. PR to jeden z elementów tzw. off-page SEO, czyli czynników nie związanych bezpośrednio z samą stroną (czyli jej zawartością oraz kodem), które mają wpływ na pozycję na liście wyników wyszukiwania. W związku z tym, powinniśmy zająć się poprawną optymalizacją samej witryny – tutaj zwykle sami mamy na wszystko wpływ. Poniżej wymienię najważniejsze plusy, jakie wynikają z optymalnego on-page SEO.

4 najważniejsze korzyści z posiadania dobrze zoptymalizowanej strony:

  1. Doskonała widoczność w wynikach lokalnych. Pamiętajmy o pozycjonowaniu na frazy, w których zawiera się nazwa naszej okolicy (nieważne, czy jest to miasto, region, czy też dzielnica większej aglomeracji). Oczywiście dużo niesie też oznaczenie naszej siedziby na Google Maps, jak też stworzenie profilu biznesowego w zakładce poświęconej firmom i przedsiębiorcom (Google Moja Firma). Wstawmy też mapkę na naszej stronie – będzie to korzyść i dla klienta (ułatwi planowanie trasy dojazdu), i dla poprawy pozycji w wynikach.
  2. Optymalizacja to także działania marketingowe – ma przewagę nad tradycyjnymi kosztownymi kampaniami – jest zdecydowanie tańsza, często przy porównywalnym efekcie. Pamiętajmy o doborze właściwych słów kluczowych oraz o wkomponowaniu ich w treść samej witryny. Budżet na stworzenie tekstów jest z pewnością wielokrotnie mniejszy niż wydatki na link building (przy czym wcale nie uważamy, że ten drugi jest całkowicie zbędny!), a rezultat może być podobny.
  3. Trwałe efekty optymalizacji. W przypadku zdobywania linków przychodzących, część odnośników może zostać usunięta z indeksu. Dzieje się tak na przykład w sytuacji, gdy katalog stron zostaje zamknięty i przestaje istnieć (np. właściciel domeny nie opłacił jej przedłużenia).
  4.  Zwięzłość procesu w czasie – optymalizując stronę w poprawny sposób, oszczędzamy sobie wiele godzin, które byśmy musieli przeznaczyć na rozmaite działania pozycjonerskie.
Czytaj  Formy promocji produktu w sieci

#on-page

Polecane wpisy
Pingwin 4.0

Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji algorytmu Pingwin zwalczającego niedozwolone sposoby linkowania stron, Google oficjalnie ogłosił wprowadzenie jego następnej Czytaj dalej

Kupno multikodów do grup katalogów – czy to się opłaca?

Prawie każdy wartościowy katalog stron jest rozwiązaniem płatnym - umieszczenie wpisu może kosztować od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych. Zwykle Czytaj dalej

Naprawa uszkodzonego profilu w Windows

Kolejnym ciekawym problemem z jakim miałem niedawno do czynienia to uszkodzony profil użytkownika w systemie Windows. Jest to rzadkie uszkodzenie Czytaj dalej

Skuteczna reklama w sieci – pozycjonowanie

Jeśli kiedykolwiek zajmowaliśmy się prowadzeniem działalności gospodarczej, to zdajemy sobie sprawę z tego, jak olbrzymią rolę ma dobrze przeprowadzona kampania Czytaj dalej

Jak wypromować stronę internetową w Google?

Zajmijmy się zagadnieniem, jakim są linki przychodzące. Proces link buildingu to bodajże najbardziej istotny czynnik w tym momencie. Niestety niewiele Czytaj dalej

Udostępnij wpis: