Czynniki rankingowe Google

Prawdopodobnie już wiesz, że Google wykorzystuje około 200 czynników w swoim algorytmie pozycjonującym. Niektóre są sprawdzone, niektóre kontrowersyjne, a inne są SEO spekulacjami … ale wszystkie są poniżej i odpowiednio wykorzystane wspomagają pozycjonowanie stron.

Czynniki wpływające na domenę

1. Wiek domeny: W tym filmie, Matt Cutts, deklaruje że:

„Różnica między domeną mającą sześć miesięcy oraz jednorocznej nie jest wcale tak bardzo duża”.

Innymi słowy, Google bierze wiek domeny pod uwagę ale nie przywiązuje do niego tak wielkiej wagi.

2. Słowo kluczowe w nazwie domeny: Słowo kluczowe w domenie nadal działa jako sygnał trafności. Google nawet bolduje słowo kluczowe na stronie wyników wyszukiwania. Nie sądzę, żeby wyszukiwarki kiedykolwiek zrezygnowały z tego wskaźnika ponieważ ciężko znaleźć bardziej zadeklarowaną stronę o ciastkach niż posiadającą oznaczenie w domenie „ciastka.cos”

3. Słowo kluczowe jako pierwsze słowo w domenie: Specjaliści MOZ w 2011 zgodzili się, że domeny, które zaczyna się od hasła docelowego mają przewagę nad miejscami stron, które albo nie mają słowa kluczowego w ich dziedzinie lub mają słowo kluczowe w środku lub końcu ich domeny. Warto zatem rozpocząć nazwę domeny od słowa kluczowego

4. Długość rejestracji domeny – wskaźnik jakościowy Google:

„Cenne (uzasadnione) domeny są często opłacane na kilka lat z góry w odróżnieniu od przejściowych (niepewnych), które rzadko są wykorzystywane przez ponad rok. Dlatego odległą datę wygaśnięcia domeny, można stosować jako czynnik w prognozowaniu ważności domeny”.

5. Słowo w nazwie subdomeny: Panel MOZ zaznacza również, że słowo kluczowe pojawiające się w subdomenie zwiększa rangę.

6. Historia domeny: Strona, która zmienia właścicieli (we whois) może poinformować Google, aby „zresetowało” historię witryny, negując linki kierujące do domeny. To bardzo zła wiadomość dla osób chcących zakupić używaną domenę jednak trudno się nie zgodzić z trafnością powyższego stwierdzenia, prawda?

7. Dokładne dopasowanie domeny (Exact Match Domain): Wciąż może dać ci przewagę … jeśli jest to strona jakościowa. Więcej o EMD.

8. Publiczna deklaracja własności WHOIS lub ukryta: Ukrywanie tożsamości WHOIS może być oznaką „ma coś do ukrycia”. Matt Cutts stwierdził na Pubcon 2006:

„… Kiedy sprawdzam WHOIS, wszyscy mieli „whois privacy protection service”. To dość niezwykłe. Posiadanie włączonej ochrony prywatności nie jest automatycznie złe, ale gdy pojawi się kilka z tych czynników razem …”

9. Ukarany właściciel WHOIS: Jeśli Google identyfikuje konkretną osobę jako spamera to będą badać inne strony należące do tej osoby. Ma to sens.

10. Krajowe rozszerzenie TLD: Posiadanie kodu kraju w nazwie domeny najwyższego poziomu (.pl, .de, .ru) poprawia pozycję witryny dla danego kraju … ale ogranicza możliwości witryny oceniającym globalnie.

Elementy na poziomie strony

11. Słowo kluczowe w tytule: Tytuł jest drugim najważniejszym elementem strony internetowej, w treści (oprócz zawartości strony) i dlatego wysyła silny sygnał SEO.

12. Tytuł rozpoczynający się od słowa kluczowego: Według danych MOZ tytuły, które zaczyna się od słów kluczowych są skuteczniejsze od tytułów zakończonych słowem kluczem.

13. Słowo kluczowe w opisie (description): Kolejny sygnał trafności. Nie szczególnie ważne teraz, ale nadal robi różnicę.

14. Słowo pojawia się w nagłówku H1: znacznik H1 jest to „drugi tytuł”, który wysyła kolejny sygnał trafności do Google, zgodnie z wynikami tego badania zależności.

15. Słowo kluczowe jest najczęściej używaną frazą w dokumencie: Posiadanie większej ilości słów kluczowych niż jakichkolwiek innych, działa jako sygnał trafności.

16. Długość treści: Zawartość większej ilości słów w treści sugeruje, że omawiają jakiś problem znacznie dokładniej niż krótsze artykuły, które omawiają wątek powierzchownie. SERPIQ odkrył, że długość treści związana jest z pozycją w SERPach.

17. Gęstość słów kluczowych: Chociaż nie jest tak ważne, jak to było kiedyś, gęstość słów kluczowych jeszcze coś znaczy. Google wykorzystuje ją do określenia tematu strony internetowej. Przesycenie słowami kluczowymi może spowodować nałożenie filtrów.

18. Ukryte indeksowanie semantyczne słowa kluczowe w treści (LSI): LSI pomaga wyszukiwarkom określania znaczenia słów o więcej niż jednym znaczeniu (Apple, firma komputerowa lub owoc). Obecność / brak LSI prawdopodobnie działa jako sygnał jakości zawartości. Więcej o LSI możesz dowiedzieć się na stronach Wikipedii.

19. LSI Słowa kluczowe w tagach nazwy i opisu: Jak z zawartością serwisu, LSI słowa kluczowe w meta tagach strony prawdopodobnie pomaga Google rozróżnić synonimy. Może również działać jako sygnał trafności.

20. Prędkość wczytywania treści strony HTML: Google i Bing wykorzystuje prędkość ładowania strony jako czynnik oceny. Roboty wyszukiwarek mogą oszacować prędkość strony dość dokładnie na podstawie kodu strony i rozmiaru pliku. Należy zapoznać się ze sposobami na poprawienie prędkości stron www.

21. Powielanie treści: Identyczna treść na stronie (nawet lekko zmodyfikowana) może negatywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce.

22. Rel=Canonical: Stosowane właściwie, użycie tego znacznika może zapobiec uznaniu stron jako duplikat.

23. Prędkość wczytywania strony przez Chrome: Google może również korzystać z danych użytkowników Chrome, aby uzyskać lepszy wskaźnik czasu ładowania strony. Ten bierze pod uwagę szybkość serwera, wykorzystanie CDN i innych sygnałów nie związanych z prędkością strony HTML. Mowimy tu o optymalizacji elementów jak np.: grafiki. Kilka wskazówek dotyczących zmniejszeniu rozmiaru plików graficznych.

24.Optymalizacja obrazu: Obrazy wykonane na stronie wysyłają wyszukiwarce ważne sygnały trafności poprzez ich nazwę, alt tekst, tytuł, opis i podpis.

25. Aktualizowanie treści: Google Caffeine update faworyzuje aktualizowaną treść. Podkreślając znaczenie tego czynnika w Google pokazuje datę ostatniej aktualizacji strony w odniesieniu do niektórych stron.

26. Wielkość aktualizacji treści: Wielkość edycji i zmian jest również czynnikiem określającym świeżość. Dodawanie lub usuwanie całych sekcji jest bardziej znaczącą aktualizacją niż zmiana kilku słów w linii.

27. Częstotliwość aktualizacji: Jak często strona jest aktualizowana? Codziennie, co tydzień, co 5 lat? Częstotliwość aktualizacji strony również odgrywa rolę w określaniu znacznika świeżości.

28. Eksponowanie słów: Słowa kluczowe pojawiające się w pierwszych 100-słowach zawartości strony, wydają się być znaczącym sygnałem trafności.

29. Słowa w nagłówkach H2, H3: Słowa kluczowe pojawiające się w podpozycjach H2 lub H3 mogą być kolejnym sygnałem trafności. Więcej o stosowaniu struktury nagłówków (link)

30. Kolejność słów kluczowych: dokładne dopasowanie słów kluczowych w zawartości strony, będzie na ogół lepsze niż ranga tego samego wyrażenia kluczowego w innej kolejności. Na przykład: rozważmy wyszukiwania dla „technika strzyżenia psa”. Strona zoptymalizowana dla frazy „technika strzyżenia psa” będzie posiadała wyższą rangę niż strona zoptymalizowana dla „strzyżenia psa technika”. To jest dobry przykład, dlaczego badania słów kluczowych jest bardzo, bardzo ważne.

31. Jakość linków wychodzących: Linkowanie ze stronami o wysokim autorytecie wysyła Google sygnały o jakości strony.

32. Frazy na jakie linkujemy: Według MOZ, wyszukiwarki mogą korzystać z zawartości stron, które łączą się jako sygnał trafności. Na przykład, jeśli masz stronę o samochodach, a linki do stron związanych z filmami, to może poinformować Google, że strona jest o filmach o samochodach samochodów, a nie samochodach. Ma to sens, prawda?

33. Gramatyka i ortografia: Właściwa gramatyka i ortografia jest wyznacznikiem jakości, choć Cutts w 2011 roku nie dał jednoznacznych opinii na ten temat.

34. Dystrybuowanie treści: Czy zawartość strony jest oryginalna? Jeśli jest skopiowana z indeksowanej stronie nie będzie miała takiej rangi jak oryginał, skończy w indeksie uzupełniającym lub po krótce … zostanie zfiltrowana. Więcej na stronach Wikipedii.

35. Pomocna treść uzupełniająca: Zgodnie z Google Rater Guidelines Document, zawartość dodatkowa jest wskaźnikiem jakości strony. Przykłady obejmują np: przeliczniki walut, kalkulatory kredytowe w przypadku stron finansowych.

36. Ilość linków wychodzących: Zbyt wiele odnośników dofollow może spowodować obniżenie PageRank a tym samym pozycji w wynikach wyszukiwania.

37. Multimedia: zdjęcia, filmy i inne elementy multimedialne mogą działać jako sygnał jakości treści.

38. Ilość linków wewnętrznych: ilość wewnętrznych linków do strony, wskazuje na jej znaczenie w stosunku do innych stron w witrynie.

39. Jakość linków wewnętrznych: Linki wewnętrzne z autorytatywnych stron w domenie mają większy wpływ niż stron bez lub z niskim PR.

40. Nieaktualne linki: Zbyt wiele niedziałających linków na stronie, może być oznaką zaniedbania lub porzucenia miejsca. Google Rater Guidelines Document wykorzystuje niedziałające linki jako jeden z elementów mających wpływ na jakości witryny.

41. Poziom czytelności: Nie ma wątpliwości, że Google szacuje poziom czytelności stron internetowych. Ale co Google robi z tymi informacjami jest powodem do dyskusji. Niektórzy mówią, że podstawowy poziom trudności pomoże Page Rank, ponieważ będzie odwoływać się do mas. Jednak Linchpin SEO odkryli, że poziom trudności jest jednym z czynników oddzielającym witryny jakościowe od młynów treści.

42. Linki partnerskie: Prawdopodobnie nie zaszkodzą rankingowi strony. Ale jeśli masz ich zbyt wiele, algorytm Google może zwrócić większą uwagę na inne sygnały jakościowe.

43. Błędy walidacji W3C: Wiele błędów i niechlujstwa kodowania HTML, może być oznaką słabej jakości witryny. Temat kontrowersyjny. Wielu uważa, że walidacja WC3 daje słaby sygnał jakościowy. Ja również skłaniam się ku temu, że nie ma on większego znaczenia. Jako przykład: Nie znam naukowca publikującego dobre jakościowo treści znającego się na wytycznych W3C. Ja zajmuję się stronami od 14 lat i sadzę takie byki, że głowa mała.

44. Autorytet domeny: Wszystkie rzeczy opublikowane na domenie o wysokim autorytecie będą lepsze a tym samym wyżej pozycjonowane niż wyniki domeny o niskim autorytecie.

45. PageRank strony: Nie doskonale skorelowane. Ale ogólnie rzecz ujmując strony o wyższym PageRank są lepiej pozycjonowane w niż strony o niskim PR.

46. Długość adresów: Zbyt długie adresy URL mogą osłabić pozycję w wyszukiwarce. Wnioski na podstawie Search Engine Journal.

47. Ścieżka url: Strona bliżej strony głównej ma większy autorytet.

48. Redaktorzy: Chociaż nigdy nie potwierdzono, Google złożył patent na system, który pozwala redaktorom ręcznie wpływać na wyniki wyszukiwania. Doskonałym dowodem na to mogą być ręcznie nakładane filtry ;)

49. Kategoria strony: kategoria strony generuje sygnał trafności. Strona, która jest elementem ściśle związanym z kategorią witryny ma większą trafność w stosunku do strony, której treść jest niezwiązana z kategorią witryny.

50. Słowa kluczowe w adresie: Kolejny ważny sygnał trafności.

51. Kategoria w adresie: Kategorie w adresie URL są odczytywane przez Google i mogą dostarczyć sygnał, że strona jest tematycznie związana z kategorią.

52. Literatura i źródła: Cytując i nawiązując do źródeł, podobnie jak w przypadku prac naukowych może być znakiem jakości. Google w wytycznych jakościowych wspomina, że  przeglądający powinni móc znaleźć odnośniki do źródeł: „To jest strona, na której wiedza i/lub źródła miarodajne są ważne …”.

53. Punktory i numerowane listy: Punktory i listy numerowane pomagają przełamać treść, co czyni je bardziej przyjaznymi dla użytkownika. Często punktory zawierają streszczoną treść więc Google je lubi.

54. Priorytety w mapach stron: Priorytety dostarczone w mapach witryn dostarczają wielu cennych wskazówek jakościowych.

55. Nadmiar linków wychodzących: Prosto ze wskazówek jakościowych:

„Niektóre strony mają zbyt wiele odnośników sprawiających, że strona jest nieczytelna i odwracająca uwagę od treści głównej.”

56. Jakość strony na inne pozycjonowane frazy: Jeśli strona plasuje się wysoko dla innych słów kluczowych może dać firmie Google wewnętrzny znak jakości.

57. Wiek strony: Chociaż Google preferuje nowe treści, starsze strony, które są regularnie aktualizowane mogą wyprzedzić nowsze strony.

58. Przyjazny dla użytkownika układ: Powołując się na wytyczne jakościowe Google:

„Układ strony na najwyższej jakości stronach sprawia, że treść główna jest od razu widoczna”

59. Nowe zaparkowane domeny: Aktualizacja Google z grudnia 2011 roku spowodowała obniżenie rankingu nowych, zawierających nieznaczną treść witryn jako niosące treść reklamową o małej wartości merytorycznej.

60. Użyteczna treść:  Google może odróżnić „jakość” i „użytecznych” treści. Więcej na temat.

Czynniki na poziomie witryny

61. Treść stanowi wartość i unikalne spojrzenie: Google stwierdziło, że przywiązuje wagę do unikalności treści i obniżają ranking tych, które nie wnoszą nic nowego, zwłaszcza stron programów partnerskich.

62. Kontakt na stronie: Google preferuje strony z „odpowiednią ilością informacji kontaktowych”. Dodaje do nich bonus jeśli informacje te pokrywają się z danymi  z WHOIS.

63. Zaufanie domeny/TrustRank: Pokazuje ile mocy spada na nas z łączy zewnętrznych wysoce zaufanych – jest ważnym czynnikiem w rankingu.

64. Architektura strony: Dobrze opracowana struktura strony (zwłaszcza struktura silosu) pomaga Google tematycznie poukładać zawartość.

65. Aktualizacje stron: Jak często strona jest aktualizowana – a zwłaszcza, gdy dodaje się nowe treści na stronie – jest czynnikiem wpływającym na świeżość całej witryny.

66. Liczba stron: Liczba stron witryny jest słabym wyznacznikiem jakości, choć duża witryna odróżnia się od cienkich witryn stowarzyszonych.

67. Mapa strony: Mapa strony pomaga indeksacji strony, sprawia, że jest łatwiejsza i bardziej dokładna. Ogólnie … odrobinę poprawiając pozycję.

68. Przestoje serwisu: Dużo przestojów, konserwacji witryny lub zagadnień serwerowych może obniżyć ranking (i może nawet spowodować wyindeksowanie jeśli problem nie zostanie rozwiązany).

69. Lokalizacja serwera: Lokalizacja geograficzna serwera może mieć wpływ na miejsce w rankingu jego okolicy. Podejrzewam, że ma to wpływ na prędkość witryny, a zatem na pozycję witryny.

70. Certyfikat SSL Google potwierdziło, że certyfikaty SSL generują wskaźnik do podniesienia rankingu strony.

71. Regulamin i polityka prywatności: Obie strony pomagają poinformować Google, że witryna jest godna zaufania.

72. Duplikowane opisy meta: Powielane meta opisy mogą obniżyć widoczność strony.

73. Ścieżka nawigacji: Ten styl jest przyjazny dla użytkownika elementem architektury strony pozwalającym na określenie gdzie się teraz znajduje.

Zarówno SearchEngineJournal.com and Ethical SEO Consulting zgodnie twierdzą, że mogą mieć one wpływ na pozycję w rankingu.

74. Wersja na urządzenia mobilne: Oficjalne stanowisko Google jest takie by projektować strony dostosowane również do urządzeń mobilnych, które to zajmą wyższą pozycję na wynikach wyszukiwania z urządzeń mobilnych. Zwłaszcza to widać na stronach, które posiadają specjalną treść komórkową (nie responsywną). Taka wersja zwykle wymagała przekierowanie na m.domena.pl lub domena.pl/m

75. YouTube: Nie ma wątpliwości, że filmy z YouTube są traktowane preferencyjnie w wyszukiwarkach (prawdopodobnie dlatego, że Google posiada go):

SERPS YouTube

W rzeczywistości ruch YouTube.com znacznie wzrósł po Google Panda. Informacja na podstawie Search Engine Land.

76. Funkcjonalność strony: Trudności w poruszaniu się oraz obsługiwaniu strony internetowej wpływają na obniżenie rankingu w Google. Utrata mocy spowodowana jest dużym wskaźnikiem odrzuceń, małym czasem spędzonym na witrynie itp.

77. Korzystanie z Google Analytics i Google Webmaster Tools: Niektórzy uważają, że te dwa programy mogą poprawić indeksowanie strony. Mogą one również bezpośrednio wpływać na pozycję, dając więcej danych do pracy z (tj. bardziej dokładny współczynnik odrzuceń, ruch referencyjny z backlinków itp).

78. Opinie/reputacja strony: Witryny na stronach przeglądarki jak Yelp.com i RipOffReport.com może odgrywać ważną rolę w algorytmie.
Google przedstawiło swoją opinię na swoim blogu.

 

Czynniki zewnętrznych odwołań

79. Wiek domen linkujących: Linki zwrotne od domen starszych mogą być bardziej skuteczne niż z nowych domen.

80. Liczba linków z domen: Liczba domen odnoszących się jest jednym z najważniejszych czynników w rankingu Google.

81. Liczba linków z odrębnych adresów IP klasy C: Linki z oddzielnych adresów IP klasy C sugerują większy przedział witryn z linkami do Ciebie.

82. Liczba linkujących stron: Całkowita liczba linkujących stron – nawet jeśli niektóre z nich są w tej samej domenie – jest czynnikiem wpływającym na pozycję w rankingu.

83. Alt Tag (dla linków z obrazów): Atrybut Alt jest jak anchor tekst dla obrazu.

84. Linki z domen .edu lub .gov: Wprawdzie Matt Cutts stwierdził, że Google nie zwiększa  znaczenia linków ze stron edukacyjnych i rządowych to i tak wszyscy wiedzą, że mają one szczególną moc choćby z powodu ograniczonej dostępności.

85. Page Rank stron linkujących: Wskaźnik PageRank stron linkujących ma kluczowe znaczeni dla określenia pozycji naszej strony w rankingu.

86. Autorytet linkujących domen: Autorytet domen referujących może odgrywać niezależną, ważną rolę w określeniu wartości linku. (Czyli link do strony PR2 z witryny głównej PR3 mogą być warte mniej niż link strony PR2 witryny PR8 yale.edu).

87. Linki od konkurentów: Linki z innych stron w tym samym rankingu SERP może być bardzo wartościowy dla rangi strony linkowanej.

88. Zaplecze społecznościowe strony referującej: ilość odnośników portali społecznościowych do strony linkującej może wpływać na wartość linku.

89. Linki ze złych okolic: Linki ze „złych okolic” mogą obniżyć pozycję w rankingu. Na podstawie Can You Identify Link Networks Bad Neighborhoods.

90. Gościnne wpisy: Chociaż wpis gościnny może być częścią kampanii White Hat SEO może nie mieć takiej wartości jak link kontekstowy na tej samej stronie.

91. Linki do strony głównej domeny, która strona jest częścią: Linki do strony głównej mogą odgrywać szczególną wagę w ocenie strony – a co za tym idzie – link ma wartość.

92. Linki nofollow: jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów w SEO. Oficjalna postawa Google w tej sprawie:

„Ogólnie rzecz biorąc nie podążamy nimi”
“In general, we don’t follow them.”

Co sugeruje, że podążają … przynajmniej w niektórych przypadkach. Mając pewien % linków nofollow mogą również wskazywać na naturalne w stosunku do profilu łączy nienaturalnych.

93. Różnorodność typów łączy: Nienaturalnie duży procent linków pochodzących z jednego źródła może być oznaką spamowania (czyli profile forum, komentarze na blogu). Z drugiej strony, linki z różnych źródeł są znakiem naturalnego profilu linków.

94. Linki sponsorowane: Słowa takie jak „sponsor”, „partner” i „link sponsorowany” mogą zmniejszać wartość linka.

95. Linki kontekstowe: Linki wbudowane w zawartości strony, są uważane za bardziej skuteczne niż linki na pustej stronie lub gdzie indziej na tej stronie. Dobrym przykładem linków kontekstowych są linki z wiadomości Google.

96. Nadmierne przekierowania 301: Według Matta Cuttsa, linki pochodzące z przekierowań 301 mogą zmniejszyć część lub całość PR.

97. Anchor tekst Backlinków: Jak zaznaczono w tej analizie oryginalnego algorytmu Google:

„Po pierwsze, zakotwiczenia często zapewniają dokładniejsze opisy stron, niż sama strona.”

Oczywiście, anchor text jest mniej ważna niż wcześniej (prawdopodobnie przez łatwość spamowania). Ale nadal wysyła silny sygnał trafności w małych dawkach.

98. Anchor teksty linków wewnętrznych: Zakotwiczenia wewnętrznych linków to kolejny sygnał trafności, choć pewnie dużo mniej ważny niż w przypadku linków zewnętrznych.

99. Znacznik Title w linku: Tytułowy związek (tekst, który pojawia się po najechaniu na link) jest również stosowany ale generuje niewielki sygnał trafności.

100. Oznaczenie kraju domeny referującej: Pozyskanie linku z domeny o rozszerzeniu kraju (.pl, .de, .co.uk) może pomóc w poprawie pozycji w tym kraju.

101. Odnośniki w treści: Linki na początku treści mają większą wagę niż te na końcu.

102. Odnośnika na stronie: Ogólnie, linki osadzone w zawartości strony, są bardziej wydajne niż linki w stopce lub na pasku bocznym.

103. Trafność linkującej domeny: Informacje ze strony o podobnej tematyce są znacznie silniejsze niż powiązania z zupełnie niepowiązanych miejsc. Dlatego też każda skuteczna strategia SEO dziś skupia się na uzyskaniu odpowiednich linków.

104. Poziom trafności strony: Hilltop algorytm ustala, że odwołania ze strony, która jest ściśle przywiązana z zawartością strony jest bardziej wydajna niż link z niezależnej strony.

105. Nastrój około linkowy: Google prawdopodobnie zorientowało się, czy link do witryny jest rekomendacja lub część negatywnej recenzji. Powiązania z pozytywnych lub negatywnych nastrojów wokół nich mogą mieć większą wagę. Na podstawie MOZ.

106. Słowo kluczowe w tytule: Google uwielbia linki na stronach, które zawierają słowa kluczowe Twojej strony w tytule („Eksperci łączącej ekspertów”).

107. Linki ze stron o szybkich łączach: strona z pozytywnym prędkości łącza zwykle dostaje impuls SERP.

108. Linki ze stron o wolnych łączach: Niedostateczna prędkość łącza może znacznie zmniejszyć wartość linku.

109. Linki z „centrum” witryny: Aaron Wall twierdzi, że linki ze stron, które są uważane za najlepsze zasoby (lub węzły) na określony temat są traktowane w sposób specjalny.

110. Linki ze stron o wysokim autorytecie: Link z witryny uznanych za „autorytet” może przekazać więcej soku niż link z małej, mikro-stronki.

111. Linkowanie z Wikipedii: Mimo, że linki są nofollow, wielu uważa, że link z Wikipedii daje wzrost zaufania i autorytet w oczach wyszukiwarek.

112. Otoczenie backlinka: Słowa, które zazwyczaj pojawiają się wokół linków pozwalają poinformować Google, co to jest o stronie. Na podstawie MOZ.

113. Wiek backlinka: Według patentu Google, starsze linki mają więcej mocy rankingowej niż nowo zdobyte backlinki.

114. Odnośniki z prawdziwych witryn oraz „lewych blogów”: Ze względu na rozprzestrzenianie sieci blog, Google prawdopodobnie daje większą moc linkom pochodzących z „prawdziwych”, niż z fałszywych blogów. Google z łatwością rozpoznaje różnice pomiędzy stronami.

115. Profil naturalnych linków: Strona z „naturalnym” profilem linków będzie wysoko w rankingu i będzie bardziej odporna na jego aktualizację.

116. System wymiany linków: Przystąpienie do programu wymiany linków może zaskutkować i raczej na pewno zaskutkuje obniżeniem pozycji w rankingu. Oficjalne stanowisko Google.

117. Treść generowana przez użytkownika: Google jest w stanie zidentyfikować linki wygenerowane jako UGC (User Generated Content Links) w porównaniu rzeczywistego właściciela witryny. Na przykład, oni wiedzą, że link z oficjalnego bloga WordPress.com en.blog.wordpress.com jest zupełnie inny niż link ze stronki z jednym artykułem założonym po to by być. O! taką stroną było secureglass.net zanim zostało zbanowane. Świetny przykład :)

118. Linki z 301: Link z przekierowania może stracić trochę soku w porównaniu z bezpośrednim połączeniem. Jednak Matt Cutts mówi, że 301 jest podobny do bezpośredniego linku.

119. Mikroformaty Schema.org: Strony, które obsługują mikroformaty mają wyższą wartość niż strony nieobsługujące. Może to być bezpośredni impuls lub fakt, bo strony z microformatting mają wyższy CTR w SERPach ponieważ są chętniej klikane.

120. Strony w DMOZ: Wiele osób uważa, że Google daje stronom umieszczonym w katalogu DMOZ trochę więcej zaufania.

121. Yahoo! Katalog: Algorytm może mieć także specjalne miejsce dla katalogu Yahoo!, biorąc pod uwagę, jak długo ten kataloguje strony.

122. Ilość linków wychodzących: PageRank jest określony. Link na stronie z setkami OBLi przenosi mniej PR niż strona z kilkoma OBLami.

123. Linki z profili for: Ze względu na przemysłowy poziomu spamu, Google może znacząco dewaluować moc linków z profili for dyskusyjnych.

124. Liczba słów linkującej treści: Link z wpisu o 1000 słowach jest silniejszy niż ze zbitki 25 słówek.

125. Jakość linkującej treści: Linki z źle napisanej lub słabej treści nie przenoszą tak wiele wartości, jak linki z dobrze napisanej treści, uzupełnionej o zawartość multimedialną.

126. Linki z całej witryny: Matt Cutts potwierdził, że w całym serwisie linki są „skompresowane” i należy je liczyć jako jeden link.

Interakcja użytkownika

127. Organiczny współczynnik CTR dla słowa kluczowego: Strony o wyższym CTR mogą otrzymać impuls SERP dla danego hasła. Na podstawie Search Engine Watch.

128. Organiczny CTR dla wszystkich słów kluczowych: Strona (lub witryna) o organicznym CTR dla wszystkich słów kluczowych poprawia jej wiarygodność a tym samym pozycję w rankingu.

129. Współczynnik odrzuceń: Nie każdy zgadza się z twierdzeniem, że współczynnik odrzuceń ma wpływ na pozycję w rankingu. Ja twierdzę, że Google w ten sposób identyfikuje kiepskie strony, z których użytkownicy odchodzą ponieważ strona nie ma wartościowej treści.

130. Odwiedziny bezpośrednie: Google potwierdziło, że wykorzystuje dane z Chrome lub Analytics aby określić, czy osoby odwiedzają stronę (i jak często). Strony z dużą ilością odwiedzin bezpośrednich mogą zająć wyższą pozycję w SERPach, od tych które generuja mały ruch.

131. Powtarzalność wejść: W Analytics to „lojalność użytkownika” i pozwala określić czy użytkownik wrócił kiedyś na stronę a więc ma ona coś co go zainteresowało. Strony, na które chętnie użytkownicy wracają mogą uzyskać impuls do podniesienia rankingu.

132. Strony zablokowane: Google zaniechał tej funkcji w Chrome. Jednak Panda stosuje tę funkcję jako sygnał jakości. Więcej na searchengineland.com.

133. Zakładki Chrome: Wiemy, że Google zbiera dane z użyciem przeglądarki Chrome. Strony, które się zapamiętane w zakładkach mogą otrzymać wzrost pozycji.

134. Dane Google Toolbar: Danny Goodwin na stronach Search Engine Watch donosi, że Google korzysta z danych na pasku narzędzi w określaniu rankingu. Jednakże, oprócz danych prędkości ładowania i złośliwego oprogramowania, to nie wiem co oni mogą zbierać paska narzędzi.

135. Ilość komentarzy: Strony z dużą ilością komentarzy może być sygnałem łatwości interakcji i jakości treści.

136. Czas zatrzymania: Google przywiązuje bardzo szczególną uwagę na „czas oczekiwania”, a więc jak dużo czasu ludzie spędzają na stronie po wejściu z wyszukiwarki Google. Jest to niekiedy nazywane „długie kliknięcia kontra krótkie”. Jeśli ludzie spędzają dużo czasu na stronie, że może być oznaką jakości treści. A więc jest to skorelowane ze współczynnikiem odrzuceń.

Specjalne zasady algorytmu

137. Zapytanie zasługuje na świeżość: Google podbija ranking nowych witryn dla niektórych wyszukiwań. Na podstawie moz.com.

138. Zapytanie zasługuje na różnorodność: Google może dodać różnorodności w SERPach dla dwuznacznych słów kluczowych, takich jak „zamek” lub „klucz”. Na podstawie moz.com.

139. Historia wyszukiwania: Google podnosi pozycję często odwiedzanej strony w SERPach.

140. Historia wyszukiwania użytkownika: Wyniki wyszukiwania mają wpływ na późniejsze wyszukania. Na przykład, jeśli szukasz „opinii”, a następnie szukasz „tostery”, Google najprawdopodobniej umieści wyżej recenzję tostera w wynikach wyszukiwania. Na podstawie Google customized search results.

141. Geo kierowanie: Google preferuje strony z lokalnym IP serwera i rozszerzeniem domeny typowym dla danego kraju.

142. Bezpieczne wyszukiwanie: Wyniki wyszukiwania zawierające przekleństwa lub treści dla dorosłych nie pojawią się osobom mającym włączony filtr Safe Search.

143. Kręgi Google+: Google pokazuje wyżej wyniki dla autorów i witryn dodanych do kręgów Google Plus.

144. DMCA Reklamacje: Google obniża ranking stron ze skargą DMCA. Na podstawie Google search algorithm copyright removal notices.

145. Różnorodność domen: Tak zwane „Bigfoot Update” dodaje kilka wyników z jednej domeny do każdej strony SERP.

146. Transakcyjne wyszukiwanie: Google czasami wyświetla różne wyniki dla handlowych słów kluczowych, jak wyszukiwanie lotów.

147. Lokalne wyszukiwania: Google często umieszcza wyniki  Google+ Local powyżej „normalnych” wyników organicznych.

148. Google News Box: Niektóre słowa kluczowe mogą otworzyć okno Google News.

149. Preferowanie marka: Po aktualizacji Vince, Google zaczął dodawać krótki ogon do wyników wyszukiwań dużych marek.

150. Google zakupy: Google czasami wyświetla wyniki Zakupy Google w organicznych wyszukiwaniach.

151. Wyniki dla obrazów: Google wplata w wyniki organiczne wyszukiwania obrazów.

152. Wielkanocne jajko: Google ma kilkanaście wyników Easter Egg. Na przykład, podczas wyszukiwania w wyszukiwarce obrazów frazy „Atari Breakout”, wyniki wyszukiwania zmienią się w grywalną grę

153.  Pojedyncze strony dla marek: Domena lub słowa kluczowe nawiązujące do marki przywołują kilka wyników z tej samej strony. Na podstawie Google now showing 3 or more results from same domain.

Czynniki społecznościowe

154. Liczba tweetów: Jak linki, tweety mogą wpływać na pozycję strony w Google. Na podstawie tweets vs rankings.

155. Autorytet użytkowników Twittera: Jest prawdopodobne, że Tweety pochodzące z wiekowych profili posiadających wielu obserwatorów (jak James Hetfield) mają większy wpływ niż tweety z nowych kont.

156. Liczba lajków na Facebooku: Chociaż Google nie widzi większości kont na Facebooku, prawdopodobnie uznaje liczbę polubień jako sygnał jakościowy. Na podstawie brafton.com.

157. Wzmianki na Facebooku (shares): Są bardziej podobne do linka zwrotnego więc mogą mieć silniejszy wpływ, niż Facebook lubi. Na podstawie moz.com.

158. Autorytet użytkowników Facebooka: Podobnie jak w przypadku Twittera, wzmianki na Facebooku pochadzące popularnych stron Facebookowych mają większą moc.

159. Pinterest Pins: Pinterest jest szalenie popularny kontem społecznościowym z dużą ilością danych publicznych. To jest prawdopodobne, że Google uważa Pinterest Pins sygnał społecznościowy.

160. Głosy na serwisach społecznościowych: Jest możliwe, że Google korzysta z akcji na stronach takich jak Reddit, Pligg i Digg jak innego rodzaju sygnałów społecznościowych.

161. Liczba Google +1:  Mimo, że Matt Cutts jak mantrę powtarza, że „+1’ki nie mają bezpośredniego wpływu” na pozycję strony, to trudno uwierzyć, że Google ignoruje własną sieć społecznościową.

162. Autorytet użytkowników Google+: To logiczne, że Google będzie przywiązywać wagę do +1’ek pochodzące z kont autorytatywnych bardziej niż z nowych.

163. Zweryfikowane autorstwo Google+: W lutym 2013, Google CEO Eric Schmidt stwierdził:

“Within search results, information tied to verified online profiles will be ranked higher than content without such verification, which will result in most users naturally clicking on the top (verified) results.”

„W wynikach wyszukiwania, informacje związane ze zweryfikowanymi profilami będą oceniane wyżej niż treści bez takiej weryfikacji, co spowoduje w przypadku większości użytkowników naturalnymi kliknięciami szczytowych wyników”

Potwierdzone autorstwo może zatem być sygnałem jakościowym a tym samym stało się potwierdzeniem mocy +1’ek jako takich:)

164. Trafność sygnałów społecznościowych: Google prawdopodobnie wykorzystuje informacje dotyczące trafności konta udostępniającego treść jak i tekst otaczający link.

165. Poziom strony linkowanej z serwisów społecznościowych: Szerokość pasma sygnałów społecznościowych może zwiększyć całkowity wpływ na witrynę, która zwiększy swoją pozycję w wyszukiwarce.

Sygnalizowanie marki

166. Nazwa marki jako Anchor tekst: Zakotwiczenie linku w formie nazwy marki jest prostym ale silnym sygnałem jakościowym marki.

167. Wyszukiwanie marki: To proste: ludzie szukają marki. Jeśli ludzie szukają witryny w Google (tj. „SecureGlass SEO”, SecureGlass + „pozycjonowanie stron”), Google może brać to pod uwagę przy określaniu marki.

168. Strona ma stron na Facebooku oraz lajki: Dobre marki mają swoje strony na facebooku oraz bardzo dużo lajków. Warto o to zadbać.

169. Strona ma profil na Twitterze: Profil na Twitterze oraz wielu oglądających to ważny sygnał o jakości marki.

170. Oficjalna strona Linkedin: Wiele istniejących firm posiada swój profil na stronach Linkedin.

171. Pracownicy firmy na Linkedin: Rand Fishkin uważa, pracownicy deklarujący pracę w firmie X i posiadający swoje profile na Linkedin dostarczają sygnału jakościowego o firmie.

172. Zasadność kont społecznościowych: Konto social media z 10.000 obserwującymi i 2 postami jest zapewne inaczej interpretowane jak takie z 10.000 obserwatorami i dużą ilością postów.

173. Wzmianka o marce w aktualnościach: Naprawdę wielkie marki uzyskują wzmianki na stronach Google News cały czas. W rzeczywistości, niektóre marki mają nawet swój własny kanał Google News na pierwszej stronie.

174. Cytowanie marki: Marki wymieniane ale nie linkowane są wskaźnikiem dla Google dotyczącym jakości marki.

175. Liczba subskrybentów RSS: Biorąc pod uwagę, że Google jest właścicielem popularnego serwisu FeedBurner RSS, to sensowne, że będą patrzeć na RSS danych Abonenta jako sygnał popularności.

176. Google+ Lokalne firmy: Firmy mają biura. Jest możliwe, że pracownicy Google będą się kontaktować w celu potwierdzenia lokalizacji. Sam kiedyś odebrałem telefon z Irlandii. Pan doskonale mówił po polsku i po krótkiej rozmowie zweryfikował miejsce prowadzenia działalności.

177. Strona do płacenia podatków: MOZ reportuje, że Google może patrzeć na to, czy strona jest związana z płacenia podatku.

Spamowanie wewnątrz strony

178. Kara Pandy: Strony o niskiej jakości treści (szczególnie farm treści) są mniej widoczne w wynikach wyszukiwania po ukaraniu.

179. Linkowanie do „złego sąsiedztwa”: Linkowanie s=do stron z tak zwanego „złego sąsiedztwa” jak nielegalnych aptek i lichwiarskich stron pożyczkowych może obniżyć pozycję strony.

180. Maskowanie przekierowań: Podstępne przekierowania (maskowanie – ang. cloacking) są wielkim „przestępstwem” i jeśli zostaną ujawnione zapewne zakończą się filtrem lub wyindeksowaniem.

181.  Pop-upy lub intensywne ogłoszenia: Oficjalne wytyczne Google mówią, że wyskakujące okienka i rozpraszające reklamy są znakiem niskiej jakości witryny.

182. Witryna nadmiernie zoptymalizowana: Zawiera czynniki takie jak upychane słowa kluczowe, przesycenie nagłówków, nadmiernej dekoracji słowami kluczowymi.

183. Strona nadmierne zoptymalizowana: Wielu ludzi twierdzi, że – w odróżnieniu od Pandy – Penguin celuje w indywidualne strony (i nawet wtedy tylko dla określonych słów kluczowych).

184. Reklamy powyżej dolnej krawędzi strony:Page Layout Algorithm” karze strony zawierające dużą ilość reklam (i małą ilość treść) powyżej linii ekranu.

185. Ukrywanie linków partnerskich: Idąc za daleko, próbując ukryć linki partnerskie (zwłaszcza poprzez cloacking) można się narazić na nałożenie kary.

186. Strony partnerskie: Nie jest tajemnicą, że Google nie jest największym fanem stron partnerskich. Uważa, że strony, które powstają jedynie w celu zarabianie na linkach partnerskich muszą być dodatkowo nadzorowane.

187. Automatycznie generowana treść: Google nie jest wielkim fanem automatycznie wygenerowanych treści. Jeśli podejrzewa, że witryna jest napompowywana zawartością generowaną przez komputer, może doprowadzić do kary (filtr) lub usunięcia z indeksu (ban).

188. Nadmierne rzeźbienie PageRank: Zbyt wielkie dążenie do podwyższenia PageRank przez oznaczanie wszystkich linków jako nofollow może być oznaką próby wpłynięcia na pozycję a w rezultacie złapaniem filtra.

189. Adres IP oznaczony jako spam: Jeśli adres IP twojego serwera znajduje się na liście spamerskiej, może to wpłynąć na wszystkie witryny na tym serwerze.

190. Spamowanie meta tagów: Przesycenie słów kluczowych umieszczonych w meta tagach. Google myśli, że dodawanie słów kluczowych do meta tagów jest realizowane w celu pogrywania z systemem i może sprawić, że obniży się jej pozycja w wyszukiwarce.

Czynniki rankingowe Google
Rating: 4.5 14
Print Friendly, PDF & Email