Informatyka News Pozycjonowanie

Zmiany marketingowe w Google – coś więcej niż nowe logo

Ostatnio tematem rozmów wśród internautów jest drobna zmiana identyfikacji wizualnej Google. Najbardziej rzuca się w oczy nowa czcionka (bezszeryfowa) – kolorystyka napisu pozostała w dalszym ciągu podobna. Również jako ikonę czy favikonę, widzimy odmienioną graficznie, pierwszą literę nazwy.

O ile na samym początku (1998 rok) Google było po prostu wyszukiwarką informacji, teraz sieć powiązanych usług znacząco się rozrosła – wystarczy wspomnieć o mapach firmowanych przez , portalu społecznościowym G+, Youtube, poczcie Gmail oraz innych produktach. Google staje się tak samo nowoczesne, jak dzisiejszy Internet, a nawet wybiega w przyszłość.

Projektanci graficzni podkreślają, że nowa czcionka w napisie wyświetla się w tak samo wysokiej jakości, niezależnie od prędkości połączenia internetowego oraz typu urządzenia. Te kilkanaście lat istnienia Google to czas naprawdę wielu zmian w technologiach i pewnie nawet dziesięć lat wstecz laikom nawet się nie śniło, że będziemy teraz w takim miejscu. Jeśli chodzi o sam napis, przechylone nieco w lewą stronę „e” nadaje marce sympatycznego i bardziej ludzkiego wymiaru. Oczywiście pojawiały się też krytyczne głosy, w rodzaju, że teraz czcionka wygląda prawie jak Comic Sans, czyli wyjątkowo infantylnie. Co do niezbyt pochlebnych opinii, marketerzy twierdzą, że Google powinno nadawać odrębne nazwy swoim produktom. Podają przykład, że Instagram, którego właścicielem jest szefostwo Facebooka, nie ma w nazwie nic wskazującego na przynależność do tej marki. Poradę tę uzasadniają zbyt dużym rozproszeniem tożsamości na każdą z usług czy każdy z produktów z osobna.

Słowem podsumowania, zmiana wizualna, czyli samo logo, zostaje zwykle oceniona na plus. Jeśli mowa o strategii rozwoju Google i innych marek, z pewnością będziemy mogli dopiero to zaobserwować.

#google #abc #logo

Polecane wpisy
Audyt SEO strony internetowej

Audyt SEO to działanie, które powinien regularnie zlecać każdy przedsiębiorca, który swój biznes opiera na obecności w wyszukiwarce internetowej. Z Czytaj dalej