Informatyka

Nowa metoda rozpoznawania twarzy, rozpoznaje nawet w ciemności

Dwóch niemieckich naukowców przedstawiło wyniki interesujących badań nad metodami rozpoznawania twarzy w kompletnej ciemności. Algorytm działa na zasadzie porównywania obrazów termalnych ze zwykłymi zdjęciami twarzy.

Mechanizmy skanowania i rozpoznawania twarzy są coraz chętniej stosowane z bardzo różnym przeznaczeniem. Zgodnie z wynikami badań niemieckich naukowców możliwe jest również automatyczne rozpoznawanie twarzy nawet w całkowitej ciemności.

rozpoznanie twarzy

Deep Perceptual Mapping (DPM) jest w stanie rozpoznawać osoby na podstawie wykonanego w podczerwieni (bez użycia jakiegokolwiek zewnętrznego źródła światła) obrazu termalnego, który następnie jest porównywany ze zwykłymi zdjęciami twarzy poszukiwanej osoby.

Cross modal face matching between the thermal and visible spectrum is a much desired capability for night-time surveillance and security applications.

Skuteczność metody DPM dochodzi obecnie do 80%. Jednak w zależności od rodzaju i stopnia skomplikowania zastosowanej sieci neuronowej możliwa będzie dalsza poprawa tego rezultatu.

Wygląda więc na to, że przestępcy chcący ukryć swą twarz przed kamerami monitoringu będą musieli w przyszłości stosować gliniane maseczki…

 

Wyniki badań niemieckich naukowców:

http://arxiv.org/abs/1507.02879

Polecane wpisy
Slang internetowy #słowniczek

ROTFL, TLTR, YOLO, IMHO… Specyficzny żargon, jakim posługują się internauci, może sprawiać problemy i rodzić różne nieporozumienia. Chcesz wiedzieć, jak Czytaj dalej

Tworzenie sklepów internetowych – o czym warto pamiętać?

Sprzedaż online coraz prężniej się rozwija, nic więc dziwnego, że dużo osób myśli o założeniu swojego sklepu internetowego. Ale jak Czytaj dalej

Windows 32, czy 64-bitowy?

Wybierając system operacyjny zazwyczaj zastanawiamy się czy będzie to Windows XP, Windows 7, a może Windows 8. Istotną sprawą podczas Czytaj dalej

Pozycjonowanie stron typu landing page

Zwykle macierzysta strona firmy skupia się na ogólnej prezentacji oferty. Jeśli zaś nadzwyczaj dobrze sprzedaje się tylko jeden produkt lub Czytaj dalej

SEO – zmiana protokołu z HTTP na HTTPS

Na początku sierpnia 2014 roku Google na swoim oficjalnym blogu podał informację, że certyfikat SSL/HTTPS stał się jednym z czynników Czytaj dalej

Udostępnij wpis: