Pozycjonowanie

Czym jest kreatywny link building?

Linki można pozyskiwać na różne sposoby. Wiadomo już, że warto zdobywać je ręcznie, a nie na drodze działalności internetowych botów albo odpowiedniego oprogramowania. Jednak umieszczanie odsyłaczy przez ludzi, szczególnie gdy jest powtarzalną pracą na masową skalę, nosi znamiona działań niemalże mechanicznych. Katalogi stron lub zaśmiecone fora to chyba prawie żadna pomysłowość, prawda? Gdzie tu miejsce na kreatywność, jeśli ktoś zajmuje się pozyskiwaniem odsyłaczy do stron internetowych z SWL-i lub z ogłoszeń? I czy ta kreatywność przy pozyskiwaniu linków to w ogóle nie jest jakiś pusty frazes? Okazuje się, że wcale tak nie jest. Poniżej znajdziecie kilka przykładów na nieszablonowy i bardzo pomysłowy link building.

Linki z pomysłem

Kreatywne pozyskiwanie linków to dla przykładu gościnne wpisy na blogach, czy też zaangażowanie się w niszowy serwis tematyczny. Można również na wiele sposobów próbować zaistnieć w internetowych mass-mediach. Gdy oczywiście chcemy, żeby pisano o nas w jak najlepszym świetle, możemy np. objąć patronat nad jakimś wydarzeniem czy włączyć się do jednej z lokalnych akcji społecznych. dobrym pomysłem na link do strony może też być artykuł sponsorowany napisany przez kreatywnego dziennikarza. Gdy zaś nasza firma produkuje jakieś wyroby lub dostarcza usługi, możemy włączyć do naszego procesu pozyskiwania linków blogerów, którzy prowadzą swoje prężnie działające strony o pokrewnej tematyce. Wtedy nieodpłatnie zapewnimy im nasze wyroby do przetestowania; niewykluczone też, że to my będziemy musieli zapłacić takiemu autorowi za możliwość zamieszczenia wzmianki o nas – obecnie, popularne blogi (nie tylko ogólne, ale i tematyczne),są dosyć kosztowną powierzchnią reklamową.

Kreatywność jak lawina

Każdy nieszablonowo zdobyty link może też trafić do mediów społecznościach, np. jako przykład tego typu niestandardowych działań. Jeśli przypadnie on do gustu wielu użytkownikom, zyskamy w ten sposób mnóstwo odnośników do nas, nie wkładając bezpośrednio w te linki żadnego naszego wysiłku.

Czytaj  Artykuły sponsorowane w pozycjonowaniu – jak wpływają na SEO, widoczność i autorytet domeny?
Polecane wpisy
Google Analytics 4

Każdy, szanujący się marketingowiec wie, że druga połowa 2023 roku może stać się momentem krytycznym dla każdego biznesu online (proszę nie utożsamiać go jednak Czytaj dalej

Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to ważny element każdej współczesnej kampanii marketingowej online. Jako że korzyści SEO znacznie przewyższają efekty możliwe Czytaj dalej