W niniejszym poradniku przedstawimy Wam najważniejsze czynniki, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy skutecznym pozycjonowaniu swojej strony. Dowiecie się też o pozyskiwaniu wartościowego ruchu na własnej witrynie – chodzi o takich odwiedzających, którzy przyniosą Wam zysk.
Kim są Twoi odbiorcy? Czego oni szukają w Sieci?
Działasz lokalnie, a może globalnie? Twój potencjalny klient mieszka w tym samym mieście, regionie lub kraju, co Ty, czy też lokalizacja nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia? W przypadku powiązania z jakimś miejscem, warto pomyśleć o działaniu, jakim jest pozycjonowanie lokalne, na frazę związaną np. z danym miastem, dzielnicą czy województwem. Zadbaj też o treść serwowaną na swojej stronie – inaczej będziesz pisać do profesjonalistów, jeszcze inaczej – do laików. Zastanów się również, z jakiej grupy wiekowej wywodzą się Twoi czytelnicy i staraj się do nich dotrzeć poprzez różne formy przekazu.
Zadbaj o przejrzystość swojej strony
Wizualne szczegóły, takie jak rodzaje czcionek, czy też ich kolor, mają niebagatelne znaczenie dla odbioru zawartości Twojej witryny www. W tekstach pewne frazy możesz np. pogrubić, tak by były bardziej rzucające się w oczy – np. „nowoczesny, autorski katalog stron internetowych dla pasjonatów”. Wówczas nawigacja po treści strony będzie znacznie prostsza. Publikuj też teksty regularnie, gdyż zapewni Ci to większy ruch na stronie – osoby zainteresowane tematem z pewnością na nią powrócą. Możesz oprócz tego zadbać o elementy takie jak zapisy do newslettera (automatyczna wiadomość e-mail wysyłana za każdym razem, gdy coś nowego pojawi się np. na blogu, czy też podsumowujący mail z tygodniową aktualizacją tekstów). Profile w mediach społecznościowych to także jedna z form informowania czytelnika o nowościach na stronie, czy też w ofercie. Warto zaistnieć tam, gdzie bywają Twoi czytelnicy – np. w przypadku nastolatków mogą być to filmiki w aplikacji Snapchat, podczas gdy osoby nieco starsze wybiorą raczej fb czy twittera.