Informatyka Pozycjonowanie

Link building czy content – co jest ważniejsze?

Pomimo nakładania kar na strony budujące odnośniki w sposób całkowicie sprzeczny z White Hat SEO, przyszłość linkowania nie jawi się zbyt ponuro. Teraz liczą się linki z miejsc o dobrej jakości oraz powiązanych tematycznie. wygląda na to, że Google będzie nadal dawało pierwszeństwo odnośnikom, jeśli chodzi o konstruowanie zasad funkcjonowania algorytmu swojej wyszukiwarki.

Content, który przyciąga nowe linki – czy to możliwe?

W czasach social media wirusowy marketing to dosyć popularne zjawisko. Taki viralowy charakter może mieć nie tylko dłuższy tekst, ale także nagranie video lub infografika. Jeśli chodzi o szybkie rozprzestrzenianie się wiadomości, należy nadmienić, że powinien na końcu znaleźć się tez link do naszej strony.

Nie zawsze jednak społecznościowe dzielenie się treścią jest możliwe, chyba, że ktoś prowadzi dla nas ciekawe działania marketingowe, a do tego wyjątkowo kreatywny profil w social media (przykład: kalendarz firmy Lindner – producenta trumien). Słowem, linkowanie jest nadal ważne, tylko, że trzeba je prowadzić w coraz bardziej przemyślany sposób. Jednym z dobrych patentów jest oczywiście dywersyfikacja źródeł odnośników. Lepiej nie linkować jedynie np. z komentarzy na blogach, czy ze słabych katalogów stron. idealnie byłoby mieć oczywiście pełną kontrolę nad zapleczem pozycjonerskim, ale z różnych powodów może to nie być możliwe ( w przypadku dosyć cennych linków np. z portalu społecznościowego, w momencie usunięcia konta przez administrację, znikają też odnośniki).

Trudno się spierać o to, co jest bardziej istotne (dla Google, wydaje się być to poprawny link building). Treści znajdują się na honorowym miejscu w kontekście zainteresowania użytkownika, jak i optymalizacji pod SEO. Linki z dobrych, tematycznych miejscówek, pomogą zaś zarówno przyciągnąć klienta, ale też „zapunktujecie” nimi w Google. Nie zawsze da się osiągnąć efekt sprzężenia zwrotnego między contentem, a linkami, a już na pewno nie na odwrót.

Czytaj  Tajemnicze znikanie wpisów na Facebooku

#linkbuilding

Polecane wpisy
Korzyści z pozycjonowania – czy zdajesz sobie z nich sprawę?

Napływ nowych użytkowników przekłada się na większy zysk Ogromna większość internautów korzysta z Google, przede wszystkim używają oni wyszukiwarki do Czytaj dalej

Facebook kontra YouTube.

Kiedy Facebook ogłosił zwiększenie nacisku na wideo internetowe, branża zaczęła wyczekiwać starcia tytanów. „Czy to koniec YouTube?", „Facebook stanie się Czytaj dalej

15 czynników decydujących o skuteczności materiałów publikowanych w internecie

Co decyduje o skuteczności Twojego materiału? Co skłania odbiorców do dzielenia się Twoją treścią? Oto kilka wskazówek. 1. Temat Sieć Czytaj dalej

XKEYSCORE – najpotężniejsze narzędzie do elektronicznej inwigilacji

Dokładnie 31 lipca 2013 roku brytyjski The Guardian ujawnił ściśle tajną prezentację (datowaną na 2008 rok) dotyczącą narzędzia typu SIGDEV Czytaj dalej

SEO PR – optymalne public relations w Sieci

SEO PR, czyli doskonałe połączenie technologii i słowa dla spopularyzowania firmy, marki, produktu, usługi, zdarzenia czy nawet jakiejś osoby, jest Czytaj dalej

Nowa metoda rozpoznawania twarzy, rozpoznaje nawet w ciemności

Dwóch niemieckich naukowców przedstawiło wyniki interesujących badań nad metodami rozpoznawania twarzy w kompletnej ciemności. Algorytm działa na zasadzie porównywania obrazów termalnych Czytaj dalej

Udostępnij wpis: