Reklama SEO. Jakie zalety daje pozycjonowanie stron internetowych?
W poszukiwaniu skutecznej, a przy tym niedrogiej reklamy online warto zwrócić uwagę na pozycjonowanie stron WWW, czyli SEO. Dlaczego warto? Dobra reklama w internecie wcale nie musi oznaczać sporych wydatków. Jednym z najlepszych tego przykładów jest pozycjonowanie stron, czyli inaczej…
TrustRank – o kontrowersyjnym algorytmie Google
W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. “listy TR”), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków…
Słownik SEO
Alt – alternatywny opis obrazków. Nie powinien on być przesycony słowami kluczowymi, tylko ma opisywać zawartość obrazka. Anchor text – tekst wyświetlający się jako link, znajdujący się pomiędzy znacznikami . Umieszcza się w nim słowa kluczowe, pod którymi strona jest…
Optymalizacja serwisu
Optymalizacja witryny polega na odpowiednim ułożeniu oraz ustawienie w odpowiednie miejsca słów kluczowych. Wyszukiwarki biorą pod uwagę częstotliwość słów kluczowych czyli liczbę powtórzeń danego słowa, gęstość słów kluczowych czyli procentowy wskaźnik tych słów w strukturze strony, oraz odpowiednia pozycja słów…
RWD w świecie reklamy mobilnej
Parę miesięcy temu firma Google wprowadziła do swojej przeglądarki internetowej algorytm sprawdzający zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi – strony zgodne otrzymują od tej pory lepsze wyniki w rankingach wyszukiwania. Dlaczego Google zdecydowało się na taki ruch, co on właściwie…
Mikroblogi w kontekście SEO
Powiedzieć, że mikroblogi są nową modą byłoby rzeczą zupełnie oczywistą, aczkolwiek w naturze ludzkiej nie leży otwarte przyznawanie się do podążania za modą :). Jak patrzeć na Twittera i twittero-podobne twory z perspektywy webmastera? Jakie inne, prócz niszczenia normalnego linkowania,…
Jak pozycjonować strony ?
Pozycjonowanie to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa. Jest wiele czynników (często drobiazgów) które w dużym znaczeniu wpływają na całość. Podstawową rzeczą jaką musisz umieć przy pozycjonowaniu to minimalna znajomość języka HTML – będzie ci to potrzebne do dokonywania samodzielnych…
TrustRank jest dziś ważniejszy niż PageRank
Mam nadzieję, że nikt nie zabije mnie za to, co zaraz napiszę … PageRank nie ma już dziś szczególnie dużego znaczenia. Jeszcze w 2004 roku dobra ocena PageRank niemal automatycznie przekładała się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzisiaj to…
Optymalizacja strony w 7 krokach
Elementem składającym się na cały proces pozycjonowania strony jest jej optymalizacja, która powinna zostać wykonana przed procesem zdobywania odnośników. Coraz czulsze i skomplikowane algorytmy wyszukiwarki Google powodują, że przy pozycjonowaniu strony bez jej optymalizacji pojawiają się w trakcie procesu problemy,…
Social Search
Social search puka do drzwi co raz mocniej. W nadchodzącym czasie będzie to coś znacznie więcej niż klikanie w Google Searchwiki. Dlatego dziś spróbujemy odpowiedzieć na pytanie czym jest i dokąd zmierza social search? Po samej definicji w angielskojęzycznej Wikipedii widać…
Zbiór wytycznych od Google, Bing i Yandex
Poniższe zestawienie zawiera wytyczne dla webmasterów które znajdują się na stronach wyszukiwarek Google, Bing i Yandex. Tak zebrane dane w jednym miejscu pozwalają szybko dotrzeć do najważniejszych informacji jak projektować i budować strony aby były przyjazne dla wszystkich wyszukiwarek. Zestawienie…
Algorytm Google od 2003 do 2015 roku
Zobacz infografikę przedstawiającą historię wprowadzania zmian w algorytmie wyszukiwarki Google. Jesli nie orientujesz się, co to jest algorytm Google’a i nie wiesz co to Panda, Pingwin, czy Koliber, to koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami. Grafika przygotowana przez zespół…
Czym jest protokół HTTP/2 i co oznacza dla SEO
Rzecznik Google niedawno ujawnił, że robot GoogleBot wkrótce będzie obsługiwał protokół HTTP/2. Gdybym Ci powiedział, że witryna może załadować się szybciej, serwer może używać mniej zasobów a programiści i webdeweloperzy nie traciliby tyle czasu żeby zwiększyć szybkość strony, to prawdopodobnie mógłbyś…
Pozycjonowanie w 2016 roku
Czy już pracujecie nad strategią pozycjonowania swojej strony w 2016 roku? Jeśli nie, to powinniście. Choć do roku 2016 jest jeszcze trochę czasu, sieć rządzi się swoimi prawami i jeśli nie tyle nie jest się na bieżąco, co nie myśli…
Nowy czynnik rankingowy Google – Rich Snippets
Kilka dni temu John Mueller z Google zapowiedział możliwość małej zmiany w algorytmie wyszukiwania. Być może będziemy mieli nowy czynnik rankingowy. Mowa o oznaczaniu danych i Rich Snippets. Przedstawiciele Google wielokrotnie twierdzili, że wykorzystanie tych możliwości nie podniesie strony w…
Kary ręcznie nakładane przez Google
W narzędziach Google Search Console (dawnych Narzędziach Google dla Webmasterów) widnieje sekcja, w której na bieżąco wyświetlane są nałożone na domenę działania ręczne od Google, potocznie nazywane również karami bądź filtrami ręcznymi. Sekcja ta udostępniona została Webmasterom dnia 8 sierpnia…
6 kreatywnych sposobów na zdobywanie linków
Wprowadzenie przez Google algorytmu Pingwin, oraz w szczególności jego późniejsze aktualizacje wymusiły na specjalistach z branży SEO całkowitą zmianę podejścia do tematu pozyskiwania linków przychodzących. Tanie, w pełni zautomatyzowane metody nie tylko przestały być skuteczne, ale także zaczęły stanowić zagrożenie…
Reklama internetowa poza wyszukiwarkami
Co by było gdyby nie istniały wyszukiwarki internetowe? W jaki sposób odbywałaby się wówczas promocja stron w sieci, i czy w ogóle istniałoby takie zjawisko? Zapomnimy na chwilę o pozycjonowaniu i reklamach typu Adwords i wyobraźmy sobie Internet bez wujka…