News Pozycjonowanie

Czy w pozycjonowaniu meta tagi mają jakieś znaczenie ?

Pamiętam dni, kiedy zaczynałem „robić” swoją pierwszą stronę internetową. Pamiętam także, jak dużą uwagę zwracałem wówczas na poszukiwanie coraz to nowych tajemnych meta tagów, które to w magiczny sposób wypromują moją stronę na pierwsze miejsca wyników wyszukiwań. Szybko zdałem sobie sprawę, iż takie meta tagi nie istnieją! Dlaczego w polskim internecie cały czas panuje przekonanie, że pozycjonowanie ogranicza się do meta tagów? Meta Tagi to kolejny po Page Rank mit z którym zaczynamy walczyć.

Na początek krótka definicja z Wikipedii czym są meta tagi (meta znaczniki)

Znaczniki META w języku HTML
Meta tag – zbiór znaczników w części nagłówkowej dokumentu używanych do opisu ich zawartości, stosowany przy tworzeniu stron internetowych w formacie HTML.

Za ich pomocą można zdeklarować e-mail autora strony, imię i nazwisko autora strony, datę powstania strony itp. Można również zdeklarować kodowanie strony ( np. ISO-8859-2 ).

Tym co wyróżnia pseudo pozycjonerów oraz pozycjonerów z allegro od prawdziwych fachowców jest przywiązywanie zbyt dużej uwagi do meta tagów. Wiedza większości tego typu „pozycjonerów” zatrzymała się 3-4 lata temu w czasach kiedy meta tag faktycznie sporo znaczył. Na dzień dzisiejszy jest zaledwie kilka meta tagów o których należy pamiętać i które faktycznie mają wpływ na wyniki wyszukiwań. Poniżej opisujemy te meta tagi, które naszym zdaniem są warte uwagi:

Tytuł strony

<title></title>

Tag o kluczowym wpływie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Poprawnie skonstruowany Title często wystarcza do osiągnięcia pozycji w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwań dla mało konkurencyjnych fraz. Warto wspomnieć, iż Tag ten ma także kluczowy wpływ na klikalność linków prezentowanych przez Google, warto sprawdzać różne Title i mierzyć klikalność poszczególnych tytułów.

Opis strony

<meta name="Description" content="Opis strony">

Meta tag nie ma wpływu na wyniki w wyszukiwarce Google. Jednak dobrze skonstruowany znacznie poprawia klikalność wyświetlanych przez wyszukiwarkę wyników.

Czytaj  9 grzechów afiliacji

Aktualizacja: Na blogu Google pojawił się bardzo ciekawy wpis na temat meta tagu Description.

Słowa kluczowe

<meta name="Keywords" content="Słowa kluczowe">

Meta tag pomijany przez roboty Google, cały czas ma pozytywny wpływ na pozycje w wyszukiwarkach takich jak onet czy netsprint.

Noindex, Nofollow

<meta name="robots" content="noindex,nofollow">

Meta tag ograniczający dostęp robotów do strony www:

noindex – konkretna podstrona na której jest umieszczony ten tag nie jest indeksowana przez wyszukiwarkę lub zostanie wyindeksowana.

nofollow – robot Google nie podąża za linkami obecnymi na podstronie na której tag jest obecny.

Powyższe funkcje można także umieścić w pliku robots.txt. Funkcje „index”, „follow”, „all” są domyślnymi ustawieniami dla robota indeksującego Google tak więc nie jest konieczne wpisywanie tych elementów do meta tagów.

Noodp

<meta name=”robots” content=”noodp”>

Powyższy tag powoduje, iż Google nie zmienia samodzielnie wyświetlanego Tytułu witryny na tytuł ustalony przez redaktora katalogu DMOZ – Open Directory Project.

Warto pamiętać także o tagu <meta name="robots" content="noydir" />, który działa w wyszukiwarce Yahoo i powoduje, iż Yahoo nie używa tytułu z katalogu Yahoo Directory dla stron obecnych w wynikach wyszukiwań.

Verify

<meta name="verify-v1" content="Indywidualny numer użytkownika">

meta tag weryfikujący właściciela strony, konieczne przy dodawaniu strony do Centrum dla Webmasterów. Powyższy meta tag generuje jednak czasami problemy przy walidacji witryny tak wiec warto pomyśleć o umieszczeniu pliku html o odpowiedniej nazwie.

Unavailable_after

<meta name="googlebot" content="unavailable_after: 31-Dec-2007 23:59:59 EST">

Unavailable after – jest najnowszym meta tagiem oficjalnie obsługiwanym przez Google. Jego funkcja sprowadza się do wykluczania z indeksu stron które są już nieaktualne.

W mojej opinii przy pozycjonowaniu stron w Google pomocne są tylko wyżej wymienione meta tagi, nie warto zawracać sobie głowy innymi znacznikami a tym bardziej umieszczać w tych meta tagach słów kluczowych. Z moich obserwacji wynika, iż żadne inne Meta Tagi nie mają wpływu na wyniki wyszukiwań.

Czytaj  Wesołych Świąt!

Oficjalne dokumenty o meta tagach na stronach pomocy Google.

Matt Cutts o tagu „noodp”

New robots.txt feature and REP Meta Tags

How To Use HTML Meta Tags

 

Polecane wpisy
Jak pozycjonować strony ?

Pozycjonowanie to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa. Jest wiele czynników (często drobiazgów) które w dużym znaczeniu wpływają na całość. Czytaj dalej

Katalogowanie stron

Katalogowanie stron internetowych to najpopularniejsza forma zdobywania darmowych linków do pozycjonowanej strony www. Polega ona głównie na systematycznym dodawaniu adresu Czytaj dalej

Usługi ślusarskie – czym się kierować przy wyborze?

Każdy, kto choć raz szukał ofert usług ślusarskich w Zabrzu, wie, że sporo jest ślusarzy, którzy oferują obsługę na różnym Czytaj dalej

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne - dla kogo? Firmy z branży usługowej, takie jak pracownia krawiecka, warsztat mechanika samochodowego czy studio kosmetyczne, zazwyczaj Czytaj dalej

Programy partnerskie dla blogów

Zarabianie na programach partnerskich jest możliwe, ale pod warunkiem, że blog, na którym chcemy zarabiać spełnia kilka warunków. Przede wszystkim Czytaj dalej

Pozycjonowanie wizerunkowe

Na czym polegają tego typu działania? Oczywiście na budowie reputacji. Stworzenie pozytywnego wizerunku danej firmy to przede wszystkim korzystne opinie Czytaj dalej

Jaka jest różnica między SEO a pozycjonowaniem?

Zasadnicza. W większości wypadków działania pozycjonerskie to pic na wodę. Włóżmy kij w mrowisko polskiego status quo. Dzisiejszy post pisaliśmy Czytaj dalej

Slang internetowy #słowniczek

ROTFL, TLTR, YOLO, IMHO… Specyficzny żargon, jakim posługują się internauci, może sprawiać problemy i rodzić różne nieporozumienia. Chcesz wiedzieć, jak Czytaj dalej

Udostępnij wpis: