Możemy wskazać wiele zalet reklamy w Internecie. Do najważniejszych z nich zalicza się szeroki zasięg oraz niski koszt. Internet znosi wszelkie bariery geograficzne i czasowe, a także działa nieustannie (24 godziny na dobę). Za jego pomocą firmy mogą dotrzeć z reklamowanym przez siebie produktem czy usługą do odbiorców na całym świecie. Zasięg ten jest właściwie nieporównywalny z żadnym innym. Sieć jest również tanim medium w porównaniu z telewizją, radiem etc. Pozwala właściwie każdemu, bez większych nakładów finansowych, założyć własną witrynę. Jednak, aby korzystnie sprzedać miejsce reklamowe, witryna musi być bardzo popularna i mieć dużą liczbę odwiedzin.
Pełna mierzalność sieci pozwala na dostęp do parametrów mówiących o skuteczności kosztowej i wizerunkowej kampanii reklamowej. Wyniki prowadzonych badań pozwalają oprzeć działalność na rzetelnych i sprawdzonych danych. Dużym plusem takiej formy promocji jest także jej niezwykle atrakcyjna forma, dzięki multimedialnemu przekazowi informacji i zwiększonej interaktywności można znacznie poprawić efektywność działania. W Internecie łatwiej jest też określić potencjalnych odbiorców obserwując, na jakie strony wchodzą i czym się interesują internauci. Tak skrupulatnie profilowane audytorium pozwala na reklamę znacznie skuteczniejszą. Ponadto, nieograniczone zasoby sieci dają możliwość pełnej prezentacji oferty firm i produktów, a dzięki temu, także dokonanie zakupu bez wychodzenia z domu, czyli przez sklepy internetowe.
Co zatem przemawia na niekorzyść e-reklamy? Niektórzy sceptycy mogą wskazać na ograniczoną liczbę użytkowników. Reklama internetowa w praktyce dociera głównie do określonych grup osób, tych, którzy mają dostęp do komputera z Internetem i którzy potrafią się nim posługiwać. Wciąż jeszcze dla sporej części społeczeństwa łączenie się z siecią możliwe jest głównie w szkołach i miejscach pracy, jednak sytuacja ta zmienia się z dnia na dzień. Ta forma reklamy trafia jednak przede wszystkim do ludzi młodych lub w średnim wieku. Użytkowników Internetu dość łatwo zidentyfikować, są to prawie w 90% mężczyźni, młodzi ludzie z wyższym wykształceniem, mieszkający w dużych miastach, naukowcy, studenci, przedstawiciele wolnych zawodów (dane pochodzą z publikacji Reklama. Techniki skutecznej perswazji autorstwa Wojciecha Budzyńskiego).
Negatywów pojawia się jednak więcej. Sieć jest medium najbardziej „zatłoczonym” spośród wszystkich innych. Informacyjny zalew „śmieci w sieci” powoduje według komunikologów tzw. szum informacyjny. Brak jednolitych cenników i standardów usług w sieci powoduje, że reklama ta może się zacznie różnić w przypadku różnych stron internetowych. Dużo zależy zatem od sprawnego wyszukania odpowiednich warunków promocji w Internecie. Dzięki wiedzy na temat tego, jak i gdzie najlepiej reklamować się w sieci zależy efektywność promocji. Dlatego następnym razem przedstawimy wskazówki na temat różnych form promocji w Internecie.