Z perspektywy czytelnika, proces optymalizacji strony nie powinien właściwie być wcale zauważalny. Chodzi o to, by wszystko wyglądało jak najbardziej naturalnie – teksty na stronie warto podzielić na akapity, lepiej też wykonać kilka podstron poświęconych osobnym zagadnieniom niż zamieszczać zbyt wiele różnych informacji w jednym miejscu. Warto zadbać o atrakcyjną formę przekazu – tekst może być dłuższy, ale podzielony na akapity. Ciekawa i unikalna treść z pewnością przykuje uwagę czytelnika. Jeśli zamieszczamy tematycznie powiązane pliki z grafiką (zdjęcia, skany czy też cyfrowe rysunki), trzeba uzupełnić ich alt-tagi. Niech będą to wyrażenia związane z zawartością grafiki (skrócony, hasłowy opis tego, co widać na obrazku) oraz z tematyką naszej strony.
Techniczne niuanse
Nie zapomnijmy także, aby wszystko prezentowało się jak najbardziej OK z pozycji robota wyszukiwarki. Użycie fraz kluczowych jest jak najbardziej w porządku, tylko pamiętajmy o ich zagęszczeniu (5 do 7 procent ogólnej objętości tekstu). Kilka poziomów nagłówków w treści wskazuje na jej większą przejrzystość i uporządkowanie. Nie musimy oczywiście zamieszczać wszystkich wyróżników od H1 do H6, ale niech na stronie znajdą się co najmniej trzy górne levele. Frazy kluczowe, lub inne ważne informacje, możemy też pogrubić lub wyróżnić innym kolorem. Nie przesadzajmy natomiast z ilością krojów czcionek – mówi się, że co najwyżej dwa różne rodzaje fontów naraz wyglądają profesjonalnie.
Meta-tagi w kodzie strony – frazy mają znaczenie
Title, keywords oraz description mają znaczenie dla Google. Nie definiujmy na wstępie zbyt dużo słów kluczowych, gdyż możemy stracić na jakości treści – może okazać się, że keywords są za bardzo zagęszczone. Tytuł to nagłówek strony (do 65 znaków) widoczny w wynikach Google, zaś description, czyli opis strony jest tak samo wyświetlany, toteż powinien brzmieć interesująco i spójnie. Oczywiście nagłówek i opis powinny zawierać słowa kluczowe, co jest pomocne w skutecznym pozycjonowaniu.