Pozycjonowanie

Czy ilość linków przychodzących do strony ma znaczenie?

Zdobywanie linków przychodzących do strony (link building), to proces wspierający jej skuteczne pozycjonowanie. W tym przypadku większe znaczenie od liczby linków ma ich jakość, czyli wysoki poziom rozmaitych parametrów witryn, w których zostały one zamieszczone. Z jakich źródeł pozyskiwać mocne odnośniki do naszej witryny, tak by ona sama wyglądała na wiarygodną i zaufaną?

Skąd najbardziej opłaca się linkować?

Z pewnością niezbyt rozsądnym postępowaniem jest zamieszczenie odnośników praktycznie wyłącznie w jednym ze źródeł (np. precle lub katalogi stron). Ostatnio dużą popularność zyskują linki z profili w mediach społecznościach, czy też z dobrze wypozycjonowanych portali tematycznych. Jeśli jeszcze do tego znajdziemy np. serwisy ogłoszeniowe, które pozwolą zamieścić adres internetowy w treści anonsu (bezpośrednio lub w formie anchor text), będziemy mogli dobrze zróżnicować źródła odnośników.

Linkowanie – na co zwracać uwagę?

Wskazówki takie jak unikanie literówek w adresie strony zna chyba każdy, zaś nowością może zwrócenie uwagi na Trust Rank oraz wskaźnik PR serwisów, w których chcemy wstawić łącza do naszej witryny. Jeśli pozycjonujemy stronę na rynek krajowy, pamiętajmy, że spora większość ogółu wszystkich linków do nas, musi pochodzić z domen zarejestrowanych na terenie Polski. Podlinkowanie witryny z zaufanych serwisów zagranicznych (adobe.com, twitter, słynne amerykańskie blogi o e-commerce i marketingu internetowym) ma wpływ na pozycjonowanie, jednak nie zawsze powinno być jedyną strategią SEO. Szczególnie gdy jest to nowa strona, do którejnie prowadzą żadne inne odnośniki, może nie rokować zbyt dobrych efektów na dłuższą metę. Z początku, pozycja w Google gwałtownie poszybuje w górę, by później równie spektakularnie spaść – nawet poniżej poziomu wyjściowego. Zdobywanie odnośników z blogów, forów internetowych, czy profili społecznościowych można oczywiście zlecić komuś innemu. Zdecydowanie jednak najlepiej wyposażyć taką osobę w dość szczegółowe instrukcje, żeby nie popełniła po drodze żadnych błędów.

Czytaj  Pozycjonowanie z Twitter i Facebook
Polecane wpisy
Linki dofollow i linki nofollow

Pozycjonowanie (SEO) stron obejmuje nie tylko pisanie postów zawierających kluczowe słowa. Istotnym działaniem staje się również pozyskanie linków, które będą Czytaj dalej

Skuteczna reklama w sieci – pozycjonowanie

Jeśli kiedykolwiek zajmowaliśmy się prowadzeniem działalności gospodarczej, to zdajemy sobie sprawę z tego, jak olbrzymią rolę ma dobrze przeprowadzona kampania Czytaj dalej

SEO PR – optymalne public relations w Sieci

SEO PR, czyli doskonałe połączenie technologii i słowa dla spopularyzowania firmy, marki, produktu, usługi, zdarzenia czy nawet jakiejś osoby, jest Czytaj dalej

Katalogowanie stron – fundament reklamy w sieci

Katalogowanie stron - fundament reklamy w sieci. Jeszcze do niedawna, kiedy tak właściwie mówiono o katalogowaniu duża grupa z nas Czytaj dalej

Wizytówka firmowa w Google – promocja lokalnego biznesu

Masz firmę o zasięgu lokalnym i chcesz wypromować ją w sieci? Usługi takie, jak Mapy Google, serwis społecznościowe G+, czy Czytaj dalej

TrustRank: o co w tym chodzi

W ostatnim roku bardzo popularnym słowem w branży SEO było TrustRank. Pojęcie to zyskało na popularności głównie za sprawą dwóch Czytaj dalej

Udostępnij wpis: