Pozycjonowanie

TrustRank: o co w tym chodzi

W ostatnim roku bardzo popularnym słowem w branży SEO było TrustRank. Pojęcie to zyskało na popularności głównie za sprawą dwóch dużych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki: Pandy i Pingwina. Kilka razy mogliście się spotkać z tym słowem również na naszym blogu. Jednak jak dotychczas nie poświęciliśmy mu osobnego wpisu. Aż do dzisiaj.

TrustRank to wskaźnik zaufania wyszukiwarki do strony internetowej. Bardzo ciężki do dokładnego zmierzenia, możliwy do przybliżonego określenia.

W internecie istnieją narzędzia przy pomocy których możemy zmierzyć hipotetyczny TrustRank. Jednym z takich narzędzi online jest Majesticseo.com, w wersji darmowej pozwalający na sprawdzenie Trust Flow kilku stron internetowych. Im wyższy wskaźnik Trust Flow tym wyższy jest wskaźnik zaufania wyszukiwarki do strony internetowej. Strony których Trust Flow wynosi powyżej 30 cieszą się sporym zaufaniem wyszukiwarki. Strony w przypadku których wskaźnik ten jest mniejszy jak 10 zazwyczaj są zafiltrowane. Naturalnym jest, że powinniśmy pozyskiwać linki ze stron o wysokim Trust Folow.

Jeden link ze strony o wysokim wskaźniku zaufania wyszukiwarki może zdziałać tyle co dziesiątki, setki linków ze stron o nikłej jakości. Problematyczne jest pozyskiwanie takich linków, jednak nie niemożliwe. Profesjonalne firmy SEO mają własne listy stron na których można pozyskać link o wysokim wskaźniku zaufania. Stron z PR9, PR8, długiej historii i mocnym profilu linków.

Wychodzimy z założenia, że lepiej dać wam wędkę niż rybę. Dlatego wystarczy wspomnieć o tym, że większość linków TrustRank jest pozyskiwanych z profili które możemy za darmo założyć na większości stron stawiających na społeczność. Taki profil możemy założyć chociażby w Flickr.com – stronie z PR9. Sami poświęćcie trochę czasu i poszukajcie podobnych. Może wam pomóc ranking Alexa.com.

Polecane wpisy
Współczynnik odrzuceń – czym jest i jak go obniżyć

Zanim zaczniemy warto na pewno wspomnieć czym ów współczynnik odrzuceń (WO) jest. Jest to wskaźnik wyświetlany w Google Analytics, który Czytaj dalej

Na czym polega kanibalizacja słów kluczowych?

W przypadku pozycjonowania rozbudowanego serwisu internetowego, takiego jak sklep online z wieloma produktami z tej samej grupy należy pamiętać o Czytaj dalej

Niedozwolone techniki SEO

Cloaked pages (tzw. cloaking) - jego celem jest przedstawienie zupełnie innej treści robotom wyszukiwarek niż ten który widzą internauci. Deceptive Czytaj dalej

Z cyklu „Praca SEO copywritera” – teksty synonimizowane

Wielu zleceniodawców potrzebuje ogromnych ilości treści o znikomej wartości merytorycznej. W takim przypadku zamawiają oni teksty, w których pojawiają się Czytaj dalej

Jak reklama kontekstowa konkuruje z programami partnerskimi

Mam bloga. Na bloga, pod nagłówek, wrzuciłem sobie reklamy AdSense. Robię to prawie zawsze, niejako z automatu, po założeniu bloga. Czytaj dalej

SmartContext – reklama kontekstowa w boksach i linkach

Dziś Darek z linkpraca.pl napisał o SmartContext, ciekawym systemie reklamy kontekstowej. Testuję go od 10. listopada i chyba nadszedł dobry Czytaj dalej

TemplateMonster – nowości

Rok temu na naszej stronie pojawił się pierwszy wpis poświęcony darmowym motywom dla WordPress darmowym motywom dla WordPress. Wtedy przedstawiliśmy Czytaj dalej

Udostępnij wpis: