Pozycjonowanie

Czym jest wskaźnik Page Rank (PR)?

Współczynnik PR to tajemniczy algorytm, w oparciu o który Google ustala jakość strony. Co więcej, w odniesieniu do tej jakości nie mówimy o jej pozycji w wyszukiwarce, a o dobrych i sprawdzonych źródłach licznych linków, które do niej prowadzą. Wysoki Page Rank nie oznacza automatycznie czołowej pozycji na stronie wyników wyszukiwarki, jednak z pewnością przekłada się na zaufanie Google do naszej witryny. Wyobraźmy sobie, że ktoś chciałby zdepozycjonować stronę www z wysokim Page Rank i wyrzucić ją np. z pierwszej dziesiątki wyników, albo obniżyć jej miejsce o kilka oczek. W praktyce taka akcja spamerska okazałaby się wręcz niemożliwa do wykonania. W przypadku wysokiego współczynnika PR, utrata takiej korzystnej reputacji to proces naprawdę niełatwy. Choć, z drugiej strony, nie zawsze niski wskaźnik oznacza trudność w wypozycjonowaniu witryny – wtedy po prostu trzeba znacznie mocniej się starać, by pozycja była bardziej stabilna.

Jeśli chcemy, żeby jakość naszej strony wzrosła w oczach Google, dodawajmy odnośniki do niej do zaufanych źródeł (witryn z wysokim wskaźnikiem Page Rank), takich jak np. sprawdzony, wartościowy katalog stron internetowych o długiej tradycji istnienia. Wtedy profil przychodzących linków, jaki będziemy budowali dla naszej witryny online, będzie wyglądać wręcz wzorowo. Warto przed dodaniem strony do katalogu uprzednio sprawdzić jego współczynnik PR – nawet jak odnośnik ze słabej bazy stron nam nie zaszkodzi, to można niepotrzebnie zmarnować pieniądze za promocyjne wpisy premium do katalogów, gdzie PR wynosi 0 lub 1. Kolejnym ważnym wyróżnikiem podwyższającym wartość Page Rank są unikalne treści na stronie. Nie kopiujmy więc tekstów, które na niej zamieszczamy, z innych źródeł – roboty wyszukiwarek błyskawicznie wykryją taki plagiat. Właściciele katalogów są wręcz uczuleni na wpisy, które posiadają mało unikalną treść i mogą odmówić publikacji takiego opisu, a my stracimy pieniądze, które wydaliśmy na możliwość umieszczenia linku do naszej strony.

Czytaj  Link building czy content - co jest ważniejsze?
Polecane wpisy
Praca w internecie – SEO copywriting

Łatwa, lekka, przyjemna i dla każdego - tak można opisać idealną pracę. Pytanie tylko czy takie zajęcie istnieje. Otóż tak. Czytaj dalej

Reklama internetowa

Możemy wskazać wiele zalet reklamy w Internecie. Do najważniejszych z nich zalicza się szeroki zasięg oraz niski koszt. Internet znosi Czytaj dalej

Korzyści z pozycjonowania – czy zdajesz sobie z nich sprawę?

Napływ nowych użytkowników przekłada się na większy zysk Ogromna większość internautów korzysta z Google, przede wszystkim używają oni wyszukiwarki do Czytaj dalej

9 grzechów afiliacji

W każdej kampanii biorą udział cztery strony: klient, reklamodawca, wydawca oraz sieć afiliacyjna. Tę ostatnią niektórzy klienci chcieliby pominąć, ale Czytaj dalej

50 czynników On-Site – Wpływających na pozycjonowanie strony

Jak podaje samo Google istnieje ponad 200 różnych czynników mających wpływ na pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania. Działania związane z Czytaj dalej

Prowadzisz e-biznes? Zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku.

Jeśli szukasz czego dotyczy zmiana prawa konsumenckiego w 2015 roku przypomnij sobie jakie prawa już dziś przysługują konsumentom. Podstawą polityki konsumenckiej jest konstytucyjne Czytaj dalej

Page Rank Google a pozycjonowanie stron

Page Rank (w skrócie) PR, jest to algorytm matematyczny stworzony przez Google, na podstawie którego jest, a w zasadzie była Czytaj dalej

Jak wyjść z filtra za nienaturalne linki?

Najprostsza odpowiedź – poprawić elementy, które skutkowały nałożeniem filtra. Tutaj pojawia się jednak często problem – które to elementy i Czytaj dalej

Udostępnij wpis: