Pozycjonowanie

Czym jest wskaźnik Page Rank (PR)?

Współczynnik PR to tajemniczy algorytm, w oparciu o który Google ustala jakość strony. Co więcej, w odniesieniu do tej jakości nie mówimy o jej pozycji w wyszukiwarce, a o dobrych i sprawdzonych źródłach licznych linków, które do niej prowadzą. Wysoki Page Rank nie oznacza automatycznie czołowej pozycji na stronie wyników wyszukiwarki, jednak z pewnością przekłada się na zaufanie Google do naszej witryny. Wyobraźmy sobie, że ktoś chciałby zdepozycjonować stronę www z wysokim Page Rank i wyrzucić ją np. z pierwszej dziesiątki wyników, albo obniżyć jej miejsce o kilka oczek. W praktyce taka akcja spamerska okazałaby się wręcz niemożliwa do wykonania. W przypadku wysokiego współczynnika PR, utrata takiej korzystnej reputacji to proces naprawdę niełatwy. Choć, z drugiej strony, nie zawsze niski wskaźnik oznacza trudność w wypozycjonowaniu witryny – wtedy po prostu trzeba znacznie mocniej się starać, by pozycja była bardziej stabilna.

Jeśli chcemy, żeby jakość naszej strony wzrosła w oczach Google, dodawajmy odnośniki do niej do zaufanych źródeł (witryn z wysokim wskaźnikiem Page Rank), takich jak np. sprawdzony, wartościowy katalog stron internetowych o długiej tradycji istnienia. Wtedy profil przychodzących linków, jaki będziemy budowali dla naszej witryny online, będzie wyglądać wręcz wzorowo. Warto przed dodaniem strony do katalogu uprzednio sprawdzić jego współczynnik PR – nawet jak odnośnik ze słabej bazy stron nam nie zaszkodzi, to można niepotrzebnie zmarnować pieniądze za promocyjne wpisy premium do katalogów, gdzie PR wynosi 0 lub 1. Kolejnym ważnym wyróżnikiem podwyższającym wartość Page Rank są unikalne treści na stronie. Nie kopiujmy więc tekstów, które na niej zamieszczamy, z innych źródeł – roboty wyszukiwarek błyskawicznie wykryją taki plagiat. Właściciele katalogów są wręcz uczuleni na wpisy, które posiadają mało unikalną treść i mogą odmówić publikacji takiego opisu, a my stracimy pieniądze, które wydaliśmy na możliwość umieszczenia linku do naszej strony.

Czytaj  Lokalne SEO: Zwiększona uwaga na lokalne wyszukiwania
Polecane wpisy
Marketing szeptany

Marketing szeptany to narzędzie, którego popularność nie słabnie. Głównym celem tej formy promocji jest dynamiczne rozprzestrzenianie się wieści, plotki, czy Czytaj dalej

Skąd się wzięły katalogi stron?

Internet trafił do nas w latach 90-tych, kiedy to z polskojęzycznych stron istniało zaledwie kilka głównych portali informacyjnych. Zwykle prosperują Czytaj dalej