Pozycjonowanie

Zobacz jak pozycjonować strony i zajmować pierwsze miejsca w google?

Wiele osób zastanawia się jak pozycjonować strony. Skuteczna reklama w internecie jest coraz trudniejsza. Google ogarnęło już cały glob i prawda jest taka, że trzeba w nim zaistnieć, aby w ogóle ktoś dostrzegł naszą działalność. Mało tego musimy znaleźć się co najmniej w pierwszej dziesiątce w rankingu wyszukiwania, aby można było mówić o jakimkolwiek pożytku z pozycjonowania naszej strony czy bloga.

Jak pozycjonować strony, aby znaleźć się na pierwszym, drugim lub trzecim miejscu?

Wbrew pozorom może to uczynić nawet początkująca osoba. Pamiętam moje pierwsze kroki, kiedy po napisaniu jednego dłuższego artykułu na darmowym blogu blogspot.com, znalazłem się na pierwszym miejscu w google. Z początku myślałem, że to jakiś błąd – nie miałem przecież o tym zielonego pojęcia. Dziś wiem, że wtedy trafiłem najzwyczajniej w niszę. Co to znaczy? Po prostu dobrałem właściwe frazy, które pojawiały się w moim artykule, ale oczywiście, jeśli zamierzamy zajmować pierwsze pozycje w google na większą skalę, musimy bardziej wgryźć się w temat…

Pierwsza rzecz, którą musisz pojąć, żeby dowiedzieć się jak pozycjonować strony, to sposób, w jaki wpisujesz frazy do wyszukiwarki poszukując czegoś konkretnego w sieci.

Zauważ, że z reguły wpisujemy ciągi dwóch, trzech czy czterech słów – najczęściej w formie mianownika, a zatem na przykład: „pranie dywanów szczecin”, „pozycjonowanie stron zielona góra”. Bardzo często rezygnujemy z polskich znaków z tak zwanymi ogonkami. Piszemy zatem: „strony www czestochowa”, „schronisko mlodziezowe krakow lobzow”. Zauważ, że google samo podpowiada nam po wpisaniu w okienko wyszukiwania, jakie frazy związane z wpisanymi przez nas wyrazami, są popularne. To jest klucz do właściwego przygotowania frazy.

Pamiętaj, że frazy, na które zamierzasz pozycjonować stronę, muszą trafnie ją opisywać. Nie dawaj w tej kwestii wolnej ręki amatorom, ponieważ łatwo można zepsuć sobie wizerunek firmy. Ważne jest też, aby słowa te znalazły się w tak zwanej niszy.

Czytaj  Pozycjonowanie z Twitter i Facebook

Przeszukując sieć pod kątem zapytania: jak pozycjonować strony, znajdziesz szereg wskazówek na temat optymalizacji strony pod google. Wiele osób popełnia w tym miejscu błąd i pomija optymalizację, co niestety prowadzi, albo do gorszego, albo do zerowego efektu pozycjonowania. Optymalizacja nie jest czymś skomplikowanym i dotyczy przede wszystkim konstruowania treści i stosowania odpowiednich znaczników w tekście.

I ostatnia czynność, najbardziej czasochłonna, to zdobycie jak największej ilości odnośników prowadzących do witryny.

W tym miejscu musimy przejść do najbardziej mozolnego tematu, jakim jest pozyskiwanie linków, prowadzących do twojej witryny. Jest to niezmiernie ważny zabieg, ponieważ wyszukiwarki wciąż uważają za wartościowe te strony, do których prowadzi największa liczba linków z innych stron.

Wiele osób, które nie wiedzą nic o pozycjonowaniu stron, wyobraża sobie to w ten sposób, że wystarczy kupić odpowiednią ilość linków, albo zastosować automat, który sam będzie je wklejał na inne strony.

Przez to wiele stron dostaje filtr za stosowanie technik spamerskich i na długi czas wyświetla się w google na odległych stronach wyników. To co można zatem od razu doradzić, to zdobywanie linków z pewnych źródeł, a więc ze stron, które istnieją już od kilku lat i posiadają własny page rank.

Na pewno nie raz spotkałeś się z katalogami stron, które umożliwiają dodanie linku i opisu strony – to jeden z najszybszych sposobów na pozyskanie linków. Podobnie ma się rzecz z katalogami presell pages – czyli popularnymi preclami. One pozwalają na umieszczenie linków w treści, które są o wiele bardziej wartościowe. Oczywiście link linkowi nie równy i jeśli nie jesteś pewny jak pozycjonować strony, nie dodawaj w ciemno wszędzie, gdzie tylko się da. Są katalogi, które są nic nie warte, bo powstały na potrzeby tak zwanego szybkiego zaplecza, a ponadto może okazać się, że po miesiącu przestaną istnieć, bo ich właściciel nie opłacił hostingu. Używaj sprawdzonych list katalogów i zdecyduj się raczej na te płatne. Wówczas będziesz miał pewność, że wpis nie zniknie za miesiąc, a twoja praca nie pójdzie na marne.

Czytaj  Dobór słów kluczowych

Oczywiście wiele osób nie dodaje swoich stron do katalogów wyłącznie ręcznie, gdyż w internecie znajdziemy mnóstwo dodawarek stron, które pozwalają nam zdobywać linki ręcznie, półautomatycznie i automatycznie.

Pozycjonowanie za darmo jest więc możliwe, ale musisz poznać podstawy. Moja rada jest taka – zacznij od podstaw krok po kroku i nie spiesz się. Najlepiej, żeby nawiązać współpracę z kimś, kto się zna na rzeczy, a wówczas będziesz miał pewność, że to co robisz, robisz właściwie.

Polecane wpisy
Różnica między SEM a SEO

SEM (Search Engine Marketing) to strategia marketingowa, która wykorzystuje płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarkach internetowych do pozycjonowania strony internetowej. SEM Czytaj dalej

Pozycjonowanie stron – artykuły sponsorowane
Pozycjonowanie stron - artykuły sponsorowane

Pozycjonowanie stron - artykuły sponsorowane Artykuły sponsorowane to jeden z wielu sposobów na poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Czytaj dalej